Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، از چند روز گذشته و با حدف ارز ترجیحی برخی از کالاهای اساسی در کشور از جمله ماکرونی با افزایش قیمت بسیار زیاد مواجه شد و پس از این اتفاق شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت نان هم به گوش رسید.

پس از افزایش شایعات در خصوص افزایش قیمت نان در کشور وزیر اقتصاد و دارایی اعلام کرد با زیرساختی که دولت طراحی کرده، تا پایان سال جاری قیمت نان سنتی برای مردم هیچ‌گونه افزایشی نخواهد داشت و مردم در این خصوص هیچگونه نگرانی نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



البته ناگفته نماند که وزیر اقتصاد اعلام کرده نان گران می‌شود اما نه برای مردم، بلکه دولت با پرداخت یارانه نان،‌این افزایش قیمت را جبران می‌کند، لذا طبق طرح اعلام شده، مقرر شد دولت پس از این به همه مردم یارانه نان بدهد و این یعنی در صورت گرانی قیمت نان  مردم نان را با قیمت قبلی خریده و مابه‌التفاوت قیمت نان را دولت مستقیما به نانوا پرداخت می‌کند.

در چندسال گذشته همواره یکی از مشکلات کشور در حوزه تأمین غلات قاچاق آرد به کشورهای مختلف بوده و این امر مشکلاتی را برای مردم و برخی دیگر از نانوایی‌ها ایجاد کرد به این منظور دولت یکی از اهداف انجام این کار را  مبارزه با قاچاق گندم و آرد می‌داند زیرا به گفته سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی دولت با استفاده از زیرساختی که تمام چند ماه گذشته با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت جهادکشاورزی، بانک مرکزی، وزارت رفاه در دولت، فراهم شده است، مشکلات ناشی از قاچاق آرد به کشورهای همسایه را برای حوزه نان مردم، پوشش خواهد داد.

در استان گیلان هم شرایط بر همین منوال بوده و در چند روز گذشته شایعات فراوانی در خصوص افزایش قیمت نان سنتی در نانوایی‌های استان به گوش می‌رسید که توسط مسؤولان مربوطه تکذیب شد.

به گفته معاون اداره کل غله و خدمات بازرگانی گیلان بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نانوایی بربری، لواش، سنگک و تافتون در این استان فعالیت دارند که بر اساس قانون هیچ کدام حق ندارند قیمت نان را افزایش دهند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا گرانفروشی، با صاحبان این نانوایی‌ها برخورد خواهد شد.

سیدعلی جباری می‌گوید هدف دولت از اجرای پرداخت عادلانه یارانه نان به اقشار مختلف را جلوگیری از قاچاق و عرضه خارج از شبکه آرد است لذا  مردم، انواع نان‌های سنتی را با قیمت فعلی دریافت می‌کنند.

بر اساس اعلام معاون اداره کل غله و خدمات بازرگانی گیلان  ۱۸۳ واحد نان فانتزی و حجیم و نیمه حجیم و صنعتی در این استان مشغول  به کار هستند که تمامی آن‌ها اعم از سنتی، صنعتی و فانتزی در سامانه یکپارچه ثبت نام شدند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: نانوایی وزارت اقتصاد و دارایی افزایش قیمت نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۹۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی علی جهانی در جلسه کارگروه آرد و نان سراب با اشاره به گلایه و نگرانی اهالی در مورد کمبود نان و صف‌های طولانی در فصل گردشگری نقص سامانه نانینو در کاهش خودسرانه سهمیه آرد نانوایی‌های بدون تخلف را مهمترین مشکلات نانوایان عنوان کرد.

وی افزود: واحد‌های نانوایی برای خرید ماشین آلات پیشرفته برای ارتقا و رعایت موارد بهداشتی نیازمند تسهیلات کم بهره بانکی هستند.

در این مراسم بمناسبت روز ملی گندم و نان از گندمکاران و نانوایان نمونه تجلیل شد.

 

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان
  • شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری آرد و نان
  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان