Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگی در وسیع‌ترین بافت مسکونی دست نخورده جهان جریان دارد. شهر یزد یکی از بهترین نمونه‌های بافت تاریخی و خشتی جهان در مرکز ایران قرار دارد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، بافت تاریخی یزد از 74 محله قدیمی با کوچه‌های باریکِ خشت و گلی تشکیل شده است. محله‌هایی که کهن‌ترین آنان محله سید گل سرخ، دروازه مهریز، لب خندق، دروازه شاهی و مالمیر نام دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزد به‌عنوان وسیع‌ترین بافت مسکونی دست نخورده در جهان تجربه شیرینی از یک سفر کویری را برای گردشگران داخلی و خارجی به ارمغان می‌آورد و این مهم را گردشگرانی که طعم آن را چشیدند، می‌گویند.

زن گردشگر از یونان از معماری خاص شهر یزد و رنگ‌های به کار رفته در آن می‌گوید که در هیچ کجای دیگر بنا‌هایی مانند بادگیر یزد ندیده و این‌ها برایش جالب است.

گردشگر خارجی دیگری درباره باغ دولت‌آباد یزد با بلندترین بادگیر آن گفت، بسیار زیباست و چنین چشم‌اندازی را جای دیگری ندیده و دوست دارد دوباره به اینجا بیاید.

آندری از روسیه هم گفت، پیش از این، درباره یزد اطلاعی نداشته است، اما مهمان‌نوازی مردم، غذا‌های خوشمزه و مکان‌های قدیمی و تاریخی یزد جذاب است و پیشنهاد کرد همه برای دیدن اینجا بیایند.

همچنین گردشگر ایرانی که مهمان دیار کویری بود، از گردشگری بودن شهر یزد، حفظ شدن بافت تاریخی و قابل استفاده بودن آن سخن گفت.

اگر ذوق عبور از کوچه‌های باریک و خشتی معروف به کوچه‌های آشتی‌کنان را دارید، اگر علاقه دارید دمی زیر بادگیر بروید و از کولر طبیعی استفاده کنید یا مانند گذشتگان از پله‌های آب‌انبار پایین بروید و خنکای آن را احساس کنید و لحظه‌ای در خانه‌های قدیمی یزد بنشینید و از فالوده و آش شولی یزدی نوش جان کنید، حتما سری به این شهر زیبا و دیدنی بزنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ایران پرس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گردشگری مناطق گردشگری مناطق گردشگری ایران بناهای تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۹۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: معجزه پاکسازی مغز با مصرف خاکشیر (فیلم) انواع چای و خواص آن را بشناسید (فیلم) خواص رازیانه؛ گیاهی سرشار از خواص معجزه آسا (فیلم)

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • آنچلوتی: این رئال شگفت‌انگیز است
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)