Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیده محبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید تمام فعالیت‌ها و کارها با پیوست فرهنگی انجام شود، افزود: برای هر فعالیت در حوزه مدیریت شهری شاهرود پیوست فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت کمیسیون فرهنگی شورای شهر براساس درخواست‌های مردمی است، تصریح کرد: طبق مطالبات مردمی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، آیین نامه داخلی حمایت از فعالان این عرصه در شورای شهر تصویب و پس از تایید کمیسیون انطباق اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محبی با اشاره به اینکه تمامی موسسه‌های مجوزدار مورد حمایت قرار می‌گیرند، ابراز داشت: تمامی موسسه‌ها با ارائه درخواست کتبی به شورای شهر و در صورت موافقت کمیسیون می‌توانند از تابلوهای تبلیغاتی ایستاده(استند) شهرداری حداکثر سه عدد به مدت هفت روز به طور رایگان استفاده کنند، چنانچه در زمان اوج تبلیغات باشد و تعداد تقاضاها زیاد بود زمان استفاده تا چهار روز تقلیل می‌یابد.

مسوول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شاهرود ادامه داد: موسسه‌ها به منظور اعزام شهروندان به محل برگزاری فعالیت فرهنگی در محدوده شهرستان با درخواست کتبی و تایید کمیسیون فرهنگی شورا می‌توانند از ۲ خدمت دستگاه اتوبوس رایگان برای رفت و آمد استفاده کنند و چنانچه نیاز به تعداد سه یا چهار اتوبوس بود از تخفیف ۵۰ درصدی بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه کمک ۱۰۰ میلیون ریالی به منظور بازسازی یا ساخت مسجدها در قالب مصالح ساختمانی انجام می‌شود، اظهار داشت: مصالح ساختمانی برای مرمت پایگاه‌های بسیج تا مبلغ ۵۰ میلیون ریال نیز در دستور کار است.

محبی افزود: برای فعالیت‌های حوزه هنری در زمینه اجرای تئاتر، ساخت فیلم و آثار موسیقی حداکثر مبلغ ۵۰ میلیون ریال کمک نقدی و همچنین خریداری بلیت یک سانس کامل انجام می‌شود.

عضو شورای شهر شاهرود با اشاره به اینکه نویسندگان بومی ۱۰ میلیون ریال هدیه نقدی دریافت می‌کنند، ابراز داشت: به منظور تقدیر از نویسندگان بومی با توجه به مبلغ کتاب چاپ شده مقرر گردید تعداد ۵۰ جلد کتاب به شرط آن‌که از ۳۰ میلیون ریال بیشتر نشود، خریداری گردد.

وی با بیان اینکه به نخبگان، جوانان مخترع و مبتکر مبلغ حداکثر ۵۰ میلیون ریال اهدا می شود، تصریح کرد: این گروه باید از مراکز پارک علم و فناوری، پارک رشد و فناوری علوم پزشکی یا هر نهاد دیگری گواهی مربوطه را دارا باشند.

محبی با اشاره به اینکه مبلغ حداکثر ۳۰ میلیون ریال با معرفی نهادهای مربوطه برای تقدیر از پیشکسوتان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، مذهبی در نظر گرفته شد، افزود: برای برگزاری یادواره شهداء به صورت محله‌ای مبلغ ۱۵ میلیون ریال، منطقه‌ای ۳۰ میلیون ریال و شهرستانی مبلغ ۵۰ میلیون ریال با درخواست کتبی پایگاه مربوطه اهدا می‌شود.

 مسوول کمیسیون شورای اسلامی شهر شاهرود ادامه داد: به منظور حمایت از فعالیت پایگاه‌های بسیج محله و مسجدها از جمله برگزاری محافل قرآنی و مذهبی که نقش مهمی در توسعه فرهنگ دارند با ارائه درخواست مبلغ حداکثر ۱۰ میلیون ریال مساعدت می‌شود.

وی از کمک ۳۰ میلیون ریالی به برگزارکنندگان نمایشگاه و جشنواره‌های مختلف در زمینه صنایع دستی، تولید محصولات خانگی، معرفی مشاغل و کارآفرینی خبرداد و گفت: برگزاری آیین‌های تجلیل و نکوداشت از جمله تقدیر از زحمت‌کشان عرصه سلامت، کارگران، فرهنگیان و بسیجیان به پیشنهاد شهرداری مبالغی در نظر گرفته شد.   

شهر شاهرود با بیش از ۱۶۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.     

برچسب‌ها شورای شهر شاهرود شهرداری شاهرود مدیریت شهری پارک علم و فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شاهرود شهرداری شاهرود شورای شهر شاهرود شهرداری شاهرود مدیریت شهری پارک علم و فناوری ۵۰ میلیون ریال ۳۰ میلیون ریال شهر شاهرود شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۹۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین طاهری بعد از ظهر چهارشنبه طی نشستی با جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه رسانه شهرستان فومن اظهار کرد: تأثیر مؤلفه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در تمام زوایای جامعه مشهود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه نگاه مطالبه گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول آفرین است، گفت: نقش اصحاب فرهنگ و هنر در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و هنری جامعه بی بدیل است.

وی با بیان اینکه به تصویر کشیدن هنر، صحبت از یک واقعیت و حقانیت است، افزود: هنر در تمام عرصه‌ها راهگشا و اثرگذار بوده و به دلیل ریشه گرفتن از حقانیت، قابل پذیرش و حائز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر تولیدات هنری در اجرای قرارگاه «شهید آوینی» در استان ادامه داد: این طرح با ردیف بودجه مشخص که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۰ فروردین همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی آغاز شده و تا ۲۰ خردادماه سال جاری مرحله نخست آن اجرایی می‌شود.

طاهری با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد ریال برای تقویت پروژه‌ها و برنامه‌های فرهنگی استان گیلان تعیین شده است، تصریح کرد: باید ارزش و جایگاه والای هنر را در رشته‌های مختلف درک کرده و برای توسعه و اعتلای نام فرهنگ و هنر استان گام‌های جدی برداریم.

وی با تشریح فعالیت‌های کانون‌های مساجد به طرح «هزار مشعل» اشاره کرد و افزود: «هزار مشعل» به واسطه فعالیت قریب به ۱۰۰۰ کانون در استان گیلان طراحی شده و در قالب این طرح هر کانون به مانند یک مشعل در فعالیت‌های فرهنگی محسوب شده است.

کد خبر 6088049

دیگر خبرها

  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • آیین نقاره زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند
  • ۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • نقاره‌زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد