Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامرانی فرد گفت: در خصوص توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق روستایی، عشایری و مناطق محروم مرزی در سال ۱۴۰۱، سند نیازسنجی آموزشی در شهرستان‌ها با همکاری اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی تنظیم شده تا افزایش ۵۰ درصدی برگزاری دوره‌های آموزشی در این گروه هدف محقق شود.

او گفت: بر همین اساس از آغاز سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۲ دوره آموزشی روستایی در ۱۵ حرفه شروع شده که ۲۹۶ نفر از روستائیان استان را صاحب یک مهارت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کامرانی فرد گفت: صنایع دستی، طراحی دوخت، بافت فرش، تعمیر لوازم خانگی و مهارت‌های زیر مجموعه رشته‌های کشاورزی از عمده آموزش‌هایی است که رایگان به ساکنان روستا‌ها و مناطق عشایری بنا به درخواست خودشان ارائه می‌شود.

پارسال نیز هزار و ۳۹۴ نفر از ساکنان مناطق روستایی، عشایری و مناطق محروم مرزی استان در ۷۷ دوره آموزشی، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته و توانسته اند برای خود منبع درآمد ایجاد کنند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی شناسایی استعداد‌های برتر روستایی و کارآفرینان این حوزه را از اهداف برگزاری دوره‌های مهارتی در روستا‌ها دانست و گفت: این اداره کل برای فراگیر شدن آموزش‌های مهارتی در استان به ویژه مناطق روستایی از ظرفیت نهاد‌های حمایتی و خیران نیز کمک می‌گیرد تا مهارت در سبد همه خانوار‌های استان جایگاه خود را در ایجاد اشتغال داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فنی و حرفه ای امور عشایر صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۰۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: تشکیل بانک اطلاعاتی با کمک مجمع خیرین به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در فنی و حرفه‌ای ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سیدحسین درویشی شامگاه _یک‌شنبه، نهم اردیبهشت_ در جلسه شورای مهارت واقع در سالن ششم بهمن فرمانداری ویژه آمل با اشاره به فعالیت دو هزار و ۵۰۰ آموزشگاه در سراسر استان اظهار کرد: از این تعداد ۳۰۰ آموزشگاه در این شهرستان وجود دارد که ۲۰۰ آموزشگاه آن به آمایش نیاز دارد.

وی افزود: در جهت جذب سرمایه‌گذار در ۲ حوزه گردشگری و صنایع‌دستی فراخوان عمومی داده شود و این باید بر مبنی عنوان سال آن هم مشارکت مردمی باشد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه در این استان ۷۰ درصد آموزش در آموزشگاه‌های آزاد انجام می‌شود، گفت: بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای صنعتی در استان فعال هستند، بنابراین برای ارتقای مهارت و جذب کارگر باید در سامانه عضو شوند.

درویشی با تاکید بر اینکه در جهت مهارت‌آموزی واحدهای اصناف باید وارد کار بیاید، اظهار داشت: با وجود اینکه ایجاد اشتغال در سطح کشور جایگاه بالایی قرار داریم، اما در زمینه دانش‌آموختگان در تراز پایین قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۷۰ درصد کارآموز یا دانشجوی در حال تحصیل یا دانش‌آموز هستند و این مناسب نیست، عنوان کرد: با توجه به تشکیل مجمع خیرین فنی و حرفه‌ای در این استان نیاز به فعالیت گسترده در سراسر مازندران دارد؛ تشکیل بانک اطلاعاتی در این مجمع ضروری به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در فنی و حرفه‌ای است.

این مسئول افزود: پنجشنبه مهارتی به نام مهر راه انداخته شد که در این اصناف دهیاران و بخشداران برای توانمندسازی روستا به کمک سفیران مهارت آموزی بیایند، با توجه به این‌که پایلوت آن در ۵۰۰ روستا دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 748904

دیگر خبرها

  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای