Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-05-01@12:24:57 GMT

چشم انتظاری ۳۵۰ میلیارد تومانی پرسپولیس در آستانه تحقق

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۰۶۸۲

چشم انتظاری ۳۵۰ میلیارد تومانی پرسپولیس در آستانه تحقق

مبلغ میلیاردی کلان در حالی به حساب باشگاه پرسپولیس واریز شده است که تا زمان ثبت سهام به اسم اشخاص حقیقی و حقوقی امکان برداشت آن طبق قوانین سازمان بورس و اوراق بهادار وجود ندارد

باشگاه پرسپولیس تمام امید خود برای حل مشکلات مالی را معطوف به دریافت پول ۳۵۰ میلیارد تومانی از بورس کرده است که می‌تواند بخشی از چالش‌های این باشگاه را رفع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش طرفداری و به نقل از مهر، تیم فوتبال پرسپولیس پس از کسب پنج قهرمانی متوالی در رقابت‌های لیگ برتر در حالی برای دستیابی دوباره به این جام در فصل جاری تلاش می‌کند که استقلال تهران را به عنوان رقیب جدی خود با ۴ امتیاز بیشتر در صدر جدول می‌بیند.

سرخپوشان پایتخت در شرایطی برای جبران این تفاضل ۴ امتیازی در ۵ دیدار باقیمانده فرصت دارند که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند. اعضای این تیم به غیر از یحیی گل محمدی در قامت سرمربی ۵۵ درصد دریافتی داشته‌اند تا این موضوع با اعتراض اعضای تیم روبرو شود.

از سوی دیگر باشگاه پرسپولیس با محکومیت قطعی از سوی فیفا بابت عدم پرداخت طلب ۸۶ هزار دلاری آنتونی استوکس و رسیدگی دادگاه عالی ورزش به ادعای ۹۵۰ هزار دلاری بوژیدار رادوشوویچ روبرو است.

پرداختی برای آزاد سازی پول انجام شد

رضا درویش مدیر عامل باشگاه پرسپولیس که در روزهای ابتدایی حضور خود درگیر بحث خصوصی سازی شده بود حالا با درآمد حاصل از آزاد سازی ۱۵ درصد از سهام این باشگاه روبرو شده است.

بخش حقوقی باشگاه پرسپولیس توانست مبلغی حدود ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان را به حساب کارگزاری که امور مربوط به فروش سهام باشگاه را انجام می‌دهد واریز کند تا گام اول برای آزاد سازی ۳۵۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش سهام را دریافت کند.

زمان برداشت پول

مبلغ میلیاردی کلان در حالی به حساب باشگاه پرسپولیس واریز شده است که تا زمان ثبت سهام به اسم اشخاص حقیقی و حقوقی امکان برداشت آن طبق قوانین سازمان بورس و اوراق بهادار وجود ندارد. این پول در حال حاضر در حساب باشگاه پرسپولیس است اما امکان استفاده از آن به دلیل روال اداری امکان پذیر نیست و باید سازمان بورس مجوز لازم برای برداشت از آن را بدهد.

 

طلبکاران فعلا حق ندارند

مصطفی لشگری مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس درباره روند آزادسازی مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان از فروش سهام اولیه سرخپوشان پایتخت در بورس گفت:

مبلغ مربوط به کارگزاری را به طور کامل واریز کردیم. همان روز که گفتند باید ثبت سهام برای هر شخص انجام شود که چند روز بیشتر طول نخواهد کشید.

او درباره اینکه آیا طلبکاران باشگاه که احکام قضائی دارند می‌توانند از این مبلغ برداشت کنند؟ گفت:

نه این‌طور نیست. فعلا چنین امکانی وجود ندارد و نمی‌گذاریم کار به آنجا هم بکشد. کل پول به حساب اصلی باشگاه واریز شده است و هر زمان امور اداری بورس انجام شود قابل برداشت خواهد بود.

داخلی‌ها اولویت هستند خارجی‌ها بعدا

درویش قصد دارد به محض آزاد شدن این مبلغ پول قرارداد فصل جاری و مطالبات بازیکنان فعلی را پرداخت کند تا ضمن تمدید قرارداد با چند بازیکن دلخواه گل محمدی مانع از جدایی سایر بازیکنان دارای بند حق فسخ قرارداد شوند. مدیرعامل پرسپولیس پس از پرداخت پول داخلی‌ها سراغ تسویه طلب آنتونی استوکس می‌رود که پنجره بسته تیمش را برای نقل و انتقالات تابستانی باز کند.

اخبار داغ 

رکنا برگشت کنایه دوباره فرزاد حاتمی به تارتار: مقابل پرسپولیس با دو مهاجم بازی نکن! حکایت میرشاد ماجدی و رسانه های زرد؛ توییتر یک شبکه اجتماعی است! رکورد عجیب لیونل مسی؛ زدن 12 شوت به تیرک دروازه رقبا در فصل جاری بنر هواداران اتلتیکو ماردید خطاب به رئال مادرید: رسانه‌ها و داوران 120 سال است که برای شما تونل افتخار زده‌اند

منبع: طرفداری

کلیدواژه: باشگاه پرسپولیس ۳۵۰ میلیارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۰۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، در روزهای اخیر مطالب نادرستی درباره دخالت و اعمال نظر مدیران باشگاه پرسپولیس در تخصیص سهام ترجیحی به کارکنان و پیشکسوتان باشگاه منتشر شده است.

در این ارتباط به اطلاع می‌رساند؛ مطابق ماده یک آئین‌نامه نحوه واگذاری سهام ترجیحی، حداکثر ۵ درصد از سهام شرکت می‌تواند در قالب فروش سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان شرکت واگذار شود.

مواد قانونی در این ارتباط وجود دارد و در دسترس عموم است. تاکنون ۹۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس در قالب عرضه بلوکی و عرضه عمومی از محل افزایش سرمایه به بخش خصوصی واگذار شده است.

درخواست برای تخصیص سهام ترجیحی به اعضای باشگاه (حداقل دارای یک سال سابقه بیمه‌ای نزد باشگاه) نیز انجام شده است و سازمان خصوصی سازی سقف سهام اعطایی به هر فرد را مشخص می‌کند. در این ارتباط سازمان خصوصی‌سازی افراد شاغل در باشگاه با حکم مشاور را نیز اصلاً در زمره کارکنانی که به آن‌ها سهام تعلق می‌گیرد قرار نداد.

حسب اطلاع این باشگاه با توجه به حضور شرکت پیشکسوتان کهن و با تصمیم مقام‌های ذیربط، امور سهام مربوط به پیشکسوتان نیز از آن طریق در حال پیگیری است و تاکنون در خصوص اسامی و نحوه شناسایی پیشکسوتان، مکاتباتی با باشگاه صورت نگرفته است.

در نهایت تصمیم‌گیری درباره سهم بندی و نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان، سازمان خصوصی‌سازی و هیأت واگذاری است. باشگاه پرسپولیس نیز مانند تمام مراحل قبلی، مجری دستورالعمل ابلاغی در جهت انجام تکالیف مربوط به خود خواهد بود.

کد خبر 6092083

دیگر خبرها

  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • رای دادگاه تجدیدنظر به محکومیت کقزوی!
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان