Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:53:20 GMT

پیش بینی تولید ۳۵۰ تن گلاب در ساوجبلاغ

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۰۹۱۴

پیش بینی تولید ۳۵۰ تن گلاب در ساوجبلاغ

علی اکبر الماسی نوکیانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  اکنون ۳۵ هکتار  از اراضی  روستای قاسم آباد بالا در شهرستان ساوجبلاغ به صورت یکپارچه  و ۱۵ هکتار دیگر به صورت پراکنده زیر کشت گل محمدی قرار دارد.

وی با بیان اینکه اکنون برداشت گل محمدی  در ساوجبلاغ آغاز شده  و تا ۲ هفته آینده ادامه  دارد، گفت:  میزان تولید گلاب مزرعه ۳۵ هکتاری  گل محمدی ساوجبلاغ در سال گذشته  ۲۰۰ تن  بود که امسال گل دهی در این مزرعه افزایش یافته  و میزان تولید گلاب این مزرعه حدود ۲۵۰ تن برآورد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الماسی نوکیانی افزود: طبق یک تفاهم نامه  که با اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری  و صنایع دستی البرز منعقد شده ، مقرر گردید عرصه هایی که ظرفیت  گردشگری و جذب توریسم دارند به عنوان توریسم کشاورزی معرفی شوند که علاوه بر این مزرعه گل محمدی قرار است یک مزرعه پرورش

«بز سانن» به زودی برای توریسم کشاورزی در شهرستان ساوجبلاغ  معرفی شود.

وی یادآور شد: همچنین بخشی از این گل های محمدی به صورت خشک و یا غنچه در سطح بازار به فروش می رود.

تولید سوپرمیوه ها در شهرک گلخانه ای ساوجبلاغ

مدیر داخلی هلدینگ کشاورزی، صنایع تبدیلی تکمیلی و گلخانه ای هورلند که در روستای قاسم آباد بزرگ شهرستان ساوجبلاغ واقع می باشد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این مجموعه کشت و صنعت شامل یک مزرعه ۷۵ هکتاری می باشد که ۳۵ هکتار آن به کشت گل محمدی و ۱۲ هکتار آن به کشت نعنا اختصاص یافته که سال گذشته ۱۲۰ هزار لیتر عرق نعنا نیز تولید شده است.

مهرداد کشت پور با بیان اینکه همچنین ۲۰ هکتار از این عرصه ۷۵ هکتاری به کشت گندم اختصاص یافته، افزود: همچنین جواز ایجاد شهرک گلخانه ای ۵۳ هکتاری به صورت ایجاد یک زنجیره کامل تولیدی اخذ شده که از ماه آینده کار ساخت گلخانه ۱۶ هکتاری آغاز می شود.

وی اظهار داشت: فاز اول ساخت این گلخانه در پنج هکتار انجام می شود که به تولید سوپرمیوه ها همچون بلوبری و آناناس اختصاص دارد که بین یکسال تا ۱۸ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی در خصوص فعالیت های انجام شده در مزرعه گل محمدی، گفت: در کنار تولید گلاب، با ورود جدیدترین دستگاه اسانس گیری کشور به این شهرستان موفق به تولید اسانس گل محمدی و روغن این گل در کنار گلاب گیری شده ایم.

کشت پور افزود: سال گذشته هفت لیتر روغن گل محمدی تولید شد که تمام آن به خارج از کشور صادر و به قیمت جهانی به فروش رفت.

مدیر داخلی هلدینگ کشاورزی و صنایع تبدیلی و گلخانه ای هورلند یادآور شد که در مزرعه گل محمدی و صنایع تبدیلی تکمیلی جنبی این مزرعه ۳۵ نفر به صورت مستقیم و ۸۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم و کارگر فصلی در زمان برداشت گل فعال می شوند.

از مجموع ۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی البرز ، حدود ۲۰ هزار هکتار آن مربوط به شهرستان ساوجبلاغ است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای صادرات غیر نفتی استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای صادرات غیر نفتی وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای صادرات غیر نفتی استان البرز شهرستان ساوجبلاغ گلخانه ای گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۰۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تولید ۱.۵ میلیون شاخه گل رز به ارزش ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلون تومان در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، منوچهر شایسته با اشاره به تولید گل رز در سطح استان اظهار داشت: سال گذشته 1.5 میلیون شاخه گل رز در سطح استان تولید شد که این میزان از سطح 1.5 هکتار از گلخانه‌های استان  برداشت شده است. 

وی گفت: قیمت هر شاخه گل رز در استان 25 هزار تومان است که علاوه بر داخل استان برای فروش به استان‌های مشهد و تهران ارسال می‌شوند. ارزش یک میلیون و 500 هزار شاخه گل رز تولیدشده در استان 37 میلیارد و 500 میلیون تومان است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: ارقام موجود گل رز در استان هلندی، زرد، سفید و قرمز است که در گلخانه‌های استان 12 نفر مشغول به کار هستند.

محمدرضا اکبری نیز از رشد 51 درصدی تولیدات گلخانه‌ای در استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال از سطح 93.5 هکتار از گلخانه‌های استان بیش از 12 هزار تن  انواع محصولات سبزی و صیفی، 1.5 میلیون انواع گل شاخه بریده، 280 هزار عدد انواع نشاء گل و گیاه زینتی و محصولات سبزی و صیفی و 960  تن انواع سبزیجات برگی برداشت شده است گفت: این میزان نسبت به سال گذشته 51 درصد افزایش داشته است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ارزش  محصولات گلخانه‌ای استان از جمله  گوجه فرنگی، فلفل، خیار و سبزیجات برگی 796 میلیارد و 800 ملیون تومان است که 570 خانوار بهره‌بردار دارد و بیشترین سطح گلخانه استان مربوط به شهرستان‌های فردوس، قاین و خوسف است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • عطر گل‌محمدی در گلستان‌های کرمانشاه پیچید