Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@13:48:33 GMT

اولین یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگیان عشایری کشور

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۰۹۵۳

اولین یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگیان عشایری کشور

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد شکوهی ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز از برگزاری نخستین یادواره شهدای دانش‌آموزی و فرهنگیان عشایر کشور خبر داد و بیان کرد: این یادواره در ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: سخنران این جشنواره سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین خواهند بود و کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید عشایر کشور طی روزهای ۲۲ تا ۲۴ خردادماه سال جاری به میزبانی شهرکرد برگزار خواهد شد و برای این کنگره ملی، دو پیش یادواره در سطح ملی تدارک دیده شده است که کنگره ملی شهدای دانش‌آموزی و فرهنگیان عشایر نخستین پیش یادواره آن خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه خاطرنشان کرد: از جمعیت ۱۰ هزار شهید عشایر کشور، ۲ هزار شهید متعلق به استان فارس است که ۱۲ و نیم درصد این جمعیت را تشکیل می‌دهد و از این ۲ هزار شهید، ۹۲ شهید تنها متعلق به دبیرستان شبانه‌روزی شهید بهشتی شیراز است.

به گفته این مقام مسئول بزرگترین جمعیت عشایر کشور متعلق به فارس است که از جمعیت ۲ هزار شهید عشایری استان فارس، ۴۱۰ شهید فرهنگی و دانش‌آموز هستند که از این تعداد ۳۴۰ شهید دانش‌آموز و ۷۰ شهید فرهنگی هستند.

وی با بیان اینکه برای یادواره ملی شهدای دانش‌آموز و فرهنگیان عشایر هم تاکنون دو پیش یادواره برگزار کرده‌ایم، گفت: یکی یادواره شهدای دبیرستان عشایری شهید بهشتی بود که در بهمن سال ۱۴۰۰ برگزار شد و دیگری شهدای منطقه ششده قره بلاغ فسا بود که در هفته گذشته هم این برنامه برگزار شد.

شکوهی به برگزاری اهداف برگزاری این یادواره شهدا اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گذشت در جامعه، حفظ ارزش‌ها و باورهای دینی که عمده مخاطبان دانش‌آموزان هستند، تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و بزرگداشت این فرهنگ، شناساندن جامعه عشایری به مردم استان فارس و کشور که در دوران دفاع مقدس چه رشادت‌های انجام داده‌اند، دمیدن خون تازه به کالبد جامعه‌ای که امروز درگیر دنیاگرایی و فرهنگ غرب شده است، از جمله اهداف برگزاری این یادواره هستند.

وی ادامه داد: بیش از ١۴ مرحله کمک مومنانه به جامعه عشایری در دوران کرونا صورت گرفته است و در کنار این موضوع نسبت به بهبود وضعیت خانه‌های عشایری و مدارس عشایری اقداماتی انجام شده است این در حالی است که یکی از برنامه‌های اجرا شده در میان جامعه عشایر درمان رایگان جامعه عشایری است.

به گفته این مقام مسئول با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته سرقت دام در میان عشایر کوچ رو به شدت کاهش داشته است.

شکوهی تاکید کرد: عشایر استان در بیش از ٧٠ درصد از عرصه‌های طبیعی فارس پراکنده هستند از این رو خدمت رسانی به این افراد شاید کمتر دیده شود.

کد خبر 5485525

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز دوران دفاع مقدس دانش آموز بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گروههای جهادی گرد و غبار خراسان رضوی آلودگی هوا بسیج سازندگی عملیات بازی دراز صعود به بازی دراز مشهد احتکار فرهنگیان عشایر شهدای دانش آموز جامعه عشایر عشایر کشور هزار شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۰۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای کارگری استان همدان در فولاد ویان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، استاندار همدان در این مراسم به افزایش تولید در استان اشاره کرد و گفت: تعهد اشتغال در سال گذشته کامل تحقق یافت.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: تولید کننده های ما وظیفه مسئولیت اجتماعی خود را به خوبی انجام داده از اشتغال تا ساخت طرح های عمرانی را به خوبی انجام داده اند.

او تأکید کرد: امروز اقتدار، امنیت و آرامش را مدیون شهدا و خون شهدا هستیم، شهدایی که تمام هستی خود را در درگاه خدا هدیه کردند.

نماینده مردم شهرستان های کبودراهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی هم گفت: شهرستان کبودراهنگ یکی از شهرستان های محروم استان است اما بیش از ۸۰ درصد مردم در امر تولید فعال هستند.

فتح الله توسلی در راستای مسئولیت اجتماعی مجتمع فولاد ویان از ساخت یک مدرسه در کبودراهنگ قدردانی و خواستار ساخت چند طرح فرهنگی در روستاهای محروم شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز گفت: در این هفته بیش از ۲۸۰ برنامه در استان برای جامعه کارگری اجرا خواهد شد.

یوسف شعبانی افزود: استان همدان ۴۷۰ شهید کارگر را تقدیم انقلاب کرده است.

او تأکید کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۰هزار مترمربع به فضای ورزش کارگری استان اضافه شده است و همچنین ۹ هزار کارگر زیر پوشش بیمه اجباری قرار گرفت.

در ادامه مراسم از مستند شهید مجید سرابی رونمایی و از خانواده معظم شهدای کارگر و کارگران نمونه فولاد ویان تجلیل شد.

در استان همدان بیش از ۱۴۸ هزار کارگر در امر تولید در حال فعالیت هستند.

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای کارگری شهرستان شفت برگزار شد
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی
  • یادواره شهدای کارگری استان همدان در فولاد ویان
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی