Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@05:32:52 GMT

«وقتی از فیلم حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم»

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۱۰۰۵

«وقتی از فیلم حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم»

کتاب «وقتی از فیلم حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم» نوشته وحید ضرابی‌نسب در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می‌شود.

به گزارش ایران اکونومیست، این کتاب مجموعه‌ای از گزارش‌گونه‌های پیوسته بر ۵۰ فیلم معاصر سینمای جهان و تجربه‌هایی متفاوت از فیلم‌دیدن معرفی شده است که در دو جلد و ۴۵۰ صفحه، به‌تازگی توسط انتشارات ایجاز منتشر شده و در نمایشگاه کتاب تهران در مراسمی با حضور اهالی فرهنگ، هنر و سینما رونمایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای این کتاب دوجلدی که دومین اثر وحید ضرابی‌نسب در حوزه سینما بعد از «دو فیلمنامه با یک بلیت» است، فاطمه معتمدآریا، رضا درستکار و محمدهادی کریمی یادداشت‌هایی کوتاه نگاشته‌اند.

در بخشی از نوشته فاطمه معتمدآریا می‌خوانیم:

«فیلم‌دیدن، خود، هنری برجسته است سرشار از تلاشی دلنشین برای مکاشفه متن و زیرمتن، تفسیر و تأویل مفاهیم و زیبایی‌شناسی پیوند تکنیک و معنا در فیلم. کتابی که در دست دارید، تجربه‌هایی جذاب از فیلم‌دیدن است».

در بخشی از نوشته محمدهادی کریمی هم می‌خوانیم:

«آنچه این کتاب را که مجموعه‌ای از نقدها و نوشته‌ها بر فیلم‌های  متفاوت از یکدیگر است، در ماهیت به وحدت می‌رساند و کثرت تعدد را که می‌تواند آزاردهنده باشد به حاشیه می‌راند، منظومه‌ فکری نویسنده است که از موشکافی‌های فردی او که ریشه در ایده‌پردازی‌های جهان ذهنی‌اش دارد، نشأت می‌گیرد».

همچنین در بخشی از نوشته رضا درستکار آمده است:

«نوشته‌ها و نقدهای سینمایی وحید ضرابی‌نسب برای کسانی کارا و مفیدند که آمادگی‌اش را پیدا کرده‌اند تا جان را به پیشگاه آن اعتبار جادویی ببرند، و با این واژه‌ها و چینش‌ها، جرعه‌ای‌ از همان معرفت‌های سینمایی را دوباره تجربه کنند، بچشند و لذت ببرند درست مثل سال‌هایی که سینما با جان آدمی مماس بود».

وحید ضرابی‌نسب، فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما و تلویزیون (دخمه، روزهای بی‌قراری، لحظه‌های آبی و...)، منتقد و نویسنده سینماست. «وقتی از فیلم حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم» در ایام نمایشگاه کتاب و در غرفه نشر ایجاز در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سینما ، سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ، وحید ضرابی‌نسب ، فاطمه معتمدآریا ، رضا درستکار ، محمد هادی کریمی ، جادوی سینما ، کتاب وقتی از فیلم حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم ، نمایشگاه کتاب تهران ، رونمایی کتاب

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سینما سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران وحید ضرابی نسب فاطمه معتمدآریا رضا درستکار محمد هادی کریمی جادوی سینما نمایشگاه کتاب تهران رونمایی کتاب وحید ضرابی نسب نمایشگاه کتاب کتاب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۱۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تحویل غرفه‌های خودساز این دوره از نمایشگاه به ناشران از امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز شده است و برخی از ناشران کار غرفه سازی خود را آغاز کرده‌اند.

ناشرانی که غرفه سازی ندارند نیز می‌توانند از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت غرفه‌های خود را طبق نقشه مشخص شده دریافت کنند.

کد خبر 6095242 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • آغاز تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب
  • «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند»
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • کتاب بنیه فیلمساز را قوی می‌کند/ حتما به نمایشگاه کتاب تهران می‌روم
  • نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • وقتی مخاطبان اسناد بی‌بی‌سی درباره قتل نیکا شاکرمی و تجاوز به او را مسخره کردند+ تصاویر | واکنش رسانه انگلیسی
  • ابتذال در سینما برآیند تقاضا است/ از کیهان بچه‌ها شروع کردم
  • فیلم | وحید شمسایی: از اتفاق هایی که برای من افتاد باید کتاب بنویسم!
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید
  • آهنگسازی در موسیقی کلاسیک ایرانی کتاب شد/ خواندن چند پژوهش