Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد ویروس خطرناکی وجود دارد که کبد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بر آن تاثیر منفی می‌گذارد؛ به گونه‌ای که مرکز کنترل بیماری‌های اروپا وجود بیش از ده مورد را در چهار کشور مختلف رصد کرده است.

براثر این بیماری کبد دچار التهاب حاد شده و سپس وظایف ضروری خود را انجام نمی‌دهد که بدن نمی‌تواند بدون آن انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماری مرموزی که کبد را درگیر می‌کند، چیست؟

این بیماری که هپاتیت C نام دارد، یکی از بیماری‌های خطرناک و مرموزی است که به‌ویژه در روز‌های گذشته به‌طور آشکار و اغراق‌آمیز شیوع پیدا کرده است. این بیماری در بسیاری از کشور‌های جهان به وضوح ظاهر شده و بیش از ۱۰ مورد تنها در چهار کشور کشف شده اند. با وجود این، تنها این کشور‌ها و یا حتی مرکز اروپایی متخصص در مبارزه با بیماری‌های جدی، نتوانستند علل مستقیم پیدایش این ویروس خطرناک را که در طول رنج بی‌پایان جهان از ویروس کرونا ظاهر شده را تعیین کنند. لازم به ذکر است که همه کشور‌های جهان محتاط شده اند، این بیماری جدید حاد است و بسیاری از کشور‌ها اقدامات احتیاطی لازم را انجام داده اند تا از طریق آن بتوان شیوع این بیماری را که باعث ابتلای طیف وسیعی از کودکان می‌شود را کنترل کرد.

علائم این بیماری

علائم بسیار یا خطرناکی وجود دارند که به ویژه در زمان ابتلای کودک به این بیماری جدید و مرموز به وضوح در او نمایان می‌شوند. این علائم عبارتند از:

سطوح بسیار بالای آنزیم‌های کبدی
اسهال مزمن که ممکن است سه روز متوالی طول بکشد.
صورت کاملاً رنگ پریده با زرد شدن پوست در قسمت‌های مختلف بدن
درد شدید در ناحیه شکم
افزایش قابل توجه دمای بدن
درد شدید در عضلات و مفاصل بدن
بیماری‌های ناشی از کمبود ویتامین

موارد ابتلا به یک بیماری مرموز بر کبد

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که بیش از ۱۱۴ مورد ابتلا به این بیماری خطرناک وجود دارند و تاکنون هیچ علت و یا حتی راه‌هایی برای درمان آن پیدا نشده است؛ به گونه‌ای که بیش از ۷۴ مورد ابتلا در شهر‌های مختلف انگلیس کشف شده اند و حدود ۹ مورد آن در ایالات متحده آمریکا، پنج مورد در ایرلند و تعداد زیادی عفونت دیگر نیز در کشور‌های مختلف جهان از جمله هلند، دانمارک، اسپانیا و بسیاری از کشور‌های دیگر کشف شده است که علی رغم وجود افزایش قابل توجه و واضح در تعداد موارد ابتلا، تاکنون حتی یک مورد مرگ ثابت نشده است. از این رو ضروری است قبل از این که این بیماری به یک معضل فراگیر و جهانی تبدیل شود، تدابیر لازم برای مهار اجرایی شوند.

سن مبتلایان به این بیماری مرموز

سن کودکان مبتلا به هپاتیت C یا بیماری مرموزی که اخیراً در کشور‌های مختلف جهان شیوع پیدا کرده است، از یک ماهگی تا ۱۶ سالگی را در بر می‌گیرد. سازمان بهداشت جهانی تایید کرده است که اکثر این کودکان به پیوند کبد جدی نیاز دارند. اولین موارد ابتلا به این بیماری مرموز در انگلیس ثبت شد که تعداد کودکان مبتلا به این بیماری به ۹۰ نفر رسید و از این رو انگلیس توجه ویژه‌ای به این موضوع داشت و تلاش کرد تا همه کشور‌های جهان را از این موضوع آگاه کند. این مسئله به عنوان یک بیماری جدید برای همه کشور‌ها مهم است تا برای کشف یک درمان سریع که به خلاص شدن از شر آن کمک می‌کند متحد شوند.

ویروس کرونا با این بیماری مرموز مرتبط است؟

سازمان بهداشت جهانی تایید کرد که در حال حاضر هیچ ارتباطی بین این بیماری مرموز و ویروس کرونا پیدا نشده است، اگرچه ۲۰ مورد از کودکان مبتلا به این بیماری مرموز وجود دارند که مشخص شد قبلاً دچار سرماخوردگی شدید بوده اند.

منبع: medianewss

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری های کبدی ویروس کرونا هپاتیت سی بیماری مرموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۱۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ مربی در کبدی ایران حذف نمی‌شود

رئیس فدراسیون کبدی گفت: هیچ مربی حذف نمی‌شود و غلامرضا مازندرانی باتوجه به اینکه هدایت یکی از تیم‌های باشگاهی هند را در فصل جدید برعهده دارد، فعالیت خود را در این عرصه ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس اورسجی درباره برنامه‌های پیش روی تیم‌های ملی کبدی، اظهار کرد: از این هفته اردوی تیم جوانان را برای حضور در مسابقات جوانان جهان که شهریور ماه در هند، برگزار می‌شود را آغاز خواهیم کرد. از هفدهم اردیبهشت نیز اردوی تیم ملی کبدی ساحلی برای شرکت در مسابقات جهانی به میزبانی ایران آغاز خواهد شد. چهار شهر چابهار، بابلسر، گلستان و بندرانزلی برای میزبانی درخواست دادند و در حال بررسی هستیم. این رقابت‌ها هم شهریور برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین مسابقات کبدی بزرگسالان جهان نیز بهمن به میزبانی هند برگزار خواهد شد. اردوی تیم‌های ملی کبدی بانوان و مردان از خرداد جهت اعزام به بازی‌های داخل سالن آسیا را خواهیم داشت. بازی‌های داخل سالن آسیا آذر به میزبانی تایلند برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون کبدی درباره انتخاب سرمربیان جدید تیم‌های ملی کبدی گفت: ما خود را از سرمربیان خارجی بی‌نیاز و به سرمربیان داخلی اعتماد کردیم. با تصمیم کمیته فنی در هر دو بخش بانوان و مردان از مربیان داخلی بهره خواهیم برد.

وی ادامه داد: مربیان داخلی هم از دانش بالایی برخوردار هستند و هم با توجه به فرصتی که در اختیارشان قرار می‌دهیم، انگیزه و تعداد آنها بیشتر می‌شود. مربیان کشورمان کمتر از مربیان هندی نیستند و از دانش بالایی برخوردارند. وظیفه خود می‌دانیم تا به مربیان ایرانی اعتماد کنیم و به آنها فرصت بدهیم.

اورسجی یادآور شد: کبدی چهار سبک استاندارد ۱۲ نفره، سالنی هفت نفره، ساحلی شش نفره و سرکل ۱۴ نفره دارد. به همین دلیل برنامه کمیته فنی فدراسیون به این شکل است تا مربیان به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف فعالیت کنند. غلامرضا مازندرانی هم قطعاً باتوجه به اینکه هدایت یکی از تیم‌های باشگاهی هند را در فصل جدید برعهده دارد، فعالیت خود را در این عرصه ادامه می‌دهد. از نگاه ما هیچ مربی حذف شدنی نیست و شاید از او در یکی از سبک‌ها استفاده کنیم.

وی گفت: سرمربیان کبدی سالنی را الان انتخاب کردیم و سرمربیان کبدی استاندارد را سال دیگر انتخاب خواهیم کرد. برای فصل جدید باید مسابقات قهرمانی کشور و لیگ‌ها برگزار شود تا کمیته فنی پس از بررسی، مربیان را انتخاب کند. مسابقات این سبک در بازی‌های آسیایی ناگویا ژاپن در سال ۲۰۲۶ برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 748606

دیگر خبرها

  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • هیچ مربی در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • بدحالی چند تن از هواداران تراکتور
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • سایه یک زن مرموز بر تیم سپاهان؛ شیدا مقصودلو کیست و چه نسبتی با ژوزه مورایس دارد؟
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام