Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@13:56:38 GMT

باد و باران به خراسان شمالی باز می گردد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۱۱۰۷

باد و باران به خراسان شمالی باز می گردد

مهدی کمالی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی سبب وزش باد لحظه ای شدید، بارش باران در بعضی ساعات رگبار باران و رعدوبرق می‌شو و در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات و نقاط سردسیر مه پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه بارشی بیشتر مناطق استان بویژه مناطق نوار شمالی و شرق استان یعنی شهرستان های شیروان و فاروج و رازوجرگلان و بخش هایی از اسفراین و مانه و سملقان را در بر می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمالی گفت: با توجه به بارندگی ها لغزندگی جاده ها محتمل است و با توجه به رگباری بودن بارندگی، آبگرفتگی معابر و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان آب در مسیل‌ها پیش بینی شده است.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی اظهار داشت: این سامانه بارشی تا جمعه شب در استان فعال است.

وی با اشاره به بارندگی در شبانه روز گذشته در استان گفت: در این مدت بیشترین میزان بارندگی از کوسه در شهرستان شیروان به میزان ۸.۱ میلیمتر گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته تند باد با سرعت ۸۲ کیلومتر بر ساعت شهر جاجرم را درنوردید که بیشترین میزان سرعت باد در استان را داشت.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی افزود: سرعت وزش باد در بجنورد مرکز استان به ۶۱ کیلومتر بر ساعت رسید.

برچسب‌ها بجنورد اداره کل هواشناسی خراسان شمالی بارش باران خراسان شمالی سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد اداره کل هواشناسی خراسان شمالی بارش باران بجنورد اداره کل هواشناسی خراسان شمالی بارش باران خراسان شمالی سازمان هواشناسی خراسان شمالی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۱۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه جدید بارشی در استان بوشهر فعال می‌شود

طلیعه محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت فردا تا اوایل وقت سه شنبه، با فعالیت سامانه بارشی در سطح استان، بویژه مناطق شمالی و مرکزی استان، ضمن افزایش پوشش ابر و وزش باد، وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار پراکنده باران و و رعدوبرق پیش بینی می‌شود و دریا نیز طی این مدت متلاطم خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: ضمن اینکه از روز چهارشنبه با افزایش سرعت بادهای شمالی و تداوم وزش آن تا روز پنجشنبه، خلیج فارس مواج است.

وی گفت: آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و از فردا افزایش ابر و در برخی نقاط بارش پراکنده باران با احتمال رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: جهت وزش باد امروز غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و از فردا به تدریج جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ و در فراساحل شمالی و مرکزی ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعات خواهد بود.

محمدی تصریح کرد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر و امروز تا اوایل شب در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی متر و از فردا در فراساحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی متر پیش بینی می‌شود.

کد خبر 6097041

دیگر خبرها

  • هواشناسی اصفهان ۱۹ اردیبهشت؛ هشدار نارنجی بارش باران
  • بارندگی در خوزستان ادامه دارد
  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • سه‌شنبه بارانی در خراسان شمالی
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور طی امروز / بارش‌ها در کدام مناطق تشدید می‌شود؟
  • سامانه جدید بارشی در استان بوشهر فعال می‌شود
  • میزان بارش باران در ۷۲ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد
  • باز باران، با طراوت بهاری