Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@18:02:35 GMT

آشنایی با نکات سفر با هواپیما

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۱۱۶۵

آشنایی با نکات سفر با هواپیما

 

شاید برای بسیاری از افرادی که تاکنون از هواپیما برای سفر خود استفاده نکرده اند، سوالات مختلفی ایجاد شده باشد که چه کارهایی را باید هنگام خرید بلیط و یا سوار شدن به هواپیما رعایت کرد. ابتدا باید با توجه به مقصد موردنظر مانند بلیط هواپیما تهران به مشهد و یا شهرهای دیگر را رزرو کرده و پرینت بلیط خود را تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکات مربوط به خرید بلیط

برای خرید بلیط هواپیما می توانید به دو صورت غیر حضوری و حضوری اقدام کنید. در روش حضوری می توانید به آژانس های مسافرتی در سطح شهر رفته و با پرداخت هزینه بلیط و کارمزد، بلیط مورد نظر را تهیه نمایید. اما در روش غیر حضوری می توانید در کوتاه ترین زمان، پروازهای مختلف مانند پرواز تهران کیش و یا تهران مشهد را رزرو کنید. در این روش کافی است از سایت های معتبر خرید بلیط اقدام کرده و با وارد کردن کد ملی خود و سایر مسافران را وارد کنید که پس از آن لینک بلیط برای شما ارسال می شود.

علاوه بر این یکی از مزیت های رزرو اینترنتی، امکان تهیه بلیط با قیمت کمتر است. اگر سایت های مختلف را رصد کنید می توانید در ساعاتی قبل از پرواز بلیط های ارزان را به صورت چارتری و یا بلیط لحظه آخری کیش و سایر شهرهای پرتردد مانند تهران و مشهد را تهیه کنید. این بلیط ها نسبت به بلیط های سیستمی ارزان بوده و می توانید با رزرو آن ها، هزینه های سفر خود را کاهش دهید.

نکات مربوط به سوار شدن به هواپیما

پس از اینکه بلیط شما صادر شد، ابتدا محتویات آن را بررسی کنید و اگر مورد اشتباهی در آن درج شده بود با پشتیبانی تماس بگیرید تا نسبت به رفع آن اقدام کنند. به ساعت پرواز خود در بلیط صادر شده توجه کنید تا یک الی دو ساعت قبل از آن در فرودگاه حاضر باشید. زیرا فرآیند بررسی بلیط و صدور کارت پرواز و همچنین بارگیری چمدان مسافران زمان بر است. همچنین توجه داشته باشید که مدارک شناسایی خود و اعضای خانواده را همراه داشته باشید تا کارت پرواز صادر شود.

علاوه بر این تا جایی که امکان دارد، سعی کنید که سبک سفر کنید و چمدان زیادی را به فرودگاه نبرید. اگر به محتویات بلیط توجه کنید، مشاهده خواهید کرد که هر نفر به میزان مشخصی می تواند بار مجاز همراه داشته باشد و برای بار بیشتر باید هزینه جدا پرداخت کنید.

پس از اینکه وارد سالن اصلی شدید، می توانید گیت یا ورودی پرواز خود را روی تابلوی نصب شده مشاهده کنید که با توجه به شماره پرواز درج شده روی بلیط مرتب شده اند. پس از اینکه نوبت شما شد چمدان خود را روی نقاله قرار داده و با ارائه کارت ملی و یا پاسپورت برای سفرهای خارجی، کارت پرواز برای شما صادر می شود.

پس از صدور کارت پرواز باید از گیت امنیت عبور کنید که در آن عکس و چهره شما با یکدیگر مطابقت داده می شود. سپس از دستگاه بادی اسکنر عبور می کنید و حتی در برخی از پروازهای خارجی ممکن است از شما بخواهند که کفش های خود را خارج کنید. پس از اینکه چمدان خود را به قسمت تحویل بار دادید، رسید آن روی کارت پرواز الصاق می شود که هنگام تحویل آن مورد نیاز است.

مسافران می توانند علاوه بر باری که به هواپیما تحویل می دهند، بخشی از وسایل خود را با عنوان بار همراه، با خود به کابین ببرند. این موارد شامل گهواره های کوچک و غذای کودک، صندلی چرخدار برای بیمار، مجله و کتاب، لپ تاپ، کیف دستی، چتر و پتو می باشد.

نکاتی در رابطه با سفرهای خارجی

اگر می خواهید به یکی از کشورهای خارجی سفر کنید، ابتدا باید ویزای مورد نظر را دریافت کنید. برای سفر به کشورهای خارجی ویزاهای مختلفی وجود دارد که شامل توریستی، کاری، ترانزیت و موارد دیگر است. مدت اعتبار این ویزاها و هزینه آن ها با توجه به هدف شما متفاوت است. البته برخی از کشورها مانند ترکیه نیازی به ویزا ندارند.

علاوه بر این اگر پرواز شما غیر مستقیم باشد باید مدت زمان مشخصی را در فرودگاه مقصد اول بمانید تا نوبت به پرواز دیگر برسد. اگر مدت زمان حضور شما در آن فرودگاه از 4 الی 6 ساعت بیشتر است باید ویزای ترانزیت دریافت کنید که اعتبار آن از حدود چند ساعت تا چند روز متغیر است. برای دریافت ویزای ترانزیت باید مدارکی مانند عکس، پاسپورت معتبر، مدارک مربوط به رزرو بلیط، بیمه مسافرتی را ارائه دهید و فرم درخواست را کامل کنید.

چه افرادی در استفاده از هواپیما محدودیت دارند

قبل از اینکه پرواز مورد نظر خود را رزرو کنید، باید به موارد ممنوعه پرواز برای افراد توجه کنید. البته این محدودیت ها با توجه به نوع ایرلاین و پرواز متغیر بوده که لازم است از قبل نسبت به آن اگاه شوید.

- افرادی که به دلیل بیماری احتمال فوت آن ها زیاد است.

- افراد بیماری که ممکن است شرایط نامناسبی را برای سایر مسافران ایجاد کند.

- بانوان باردار بعد از 36 هفته بارداری

- نوزادان با سن زیر یک هفته

همچنین مسافرانی که برای درمان و یا دریافت مشاوره اقدام به سفر می کنند باید مجوز پزشکی دریافت نمایند. مسئولیت صدور مجوز پرواز برای این بیماران، با واحد پزشکی هوایی شرکت های هواپیمایی می باشد.  

 

منبع: فردا

کلیدواژه: سفر با هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی

ایسنا/کردستان رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان خواستار پیگیری مطالبات جامعه کارگری استان از دولت شد.

سید شاکر ابراهیمی، امروز دوشنبه (۱۱ اردیبهشت) در حاشیه آیین گرامیداشت هفته کارگر که در مجتمع فجر سنندج با حضور رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، مسئولان استانی و جمعی از جامعه کارگری استان برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی سال گذشته ۱۱ نفر کارگر به دلیل عدم امنیت در کردستان فوت شده اند که از این تعداد ۹ نفر مربوط به کارگران ساختمانی بوده است.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان، ضمن تشکر از خدمات مدیرکل و کارکنان اداره کل کار کردستان، خواستار افزایش نظارت و بازرسی ها از کارگاه ها و واحدهای تولیدی شد.

وی از معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست کرد که نسبت به تامین معیشت کارگران توجه بیشتری داشته و نسبت به افزایش حقوق کارگران اهتمام جدی داشته باشند و خواستار افزایش دستمزد بر اساس ماده ۴۱ قانون کار شد.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان با انتقاد از اینکه کارگران کردستان در حال حاضر توانایی مراجعه به مراجع خصوصی درمان را ندارند، تصریح کرد: از دانشگاه علوم‌پزشکی استان درخواست می شود که کادر پزشکی در حوزه درمان مستقیم تامین اجتماعی متناسب با جامعه کارگری ایجاد شود، تا کارگران بتوانند از خدمات این حوزه بهره مند شوند.

وی به کمبودهای موجود در حوزه ورزش جامعه کارگری استان اشاره کرد و حمایت از ورزش کارگری را ضروری دانست و ادامه داد: تامین تجهیزات ورزشی از نیازهای اصلی کارگران استان است و مسئولان باید در این زمینه اقداماتی انجام دهند. 

ابراهیمی، بیشترین تعداد کارگران استان را در حوزه ساختمان با ۵۰ هزار نفر عضو اعلام و عنوان کرد که از این تعداد ۲۲ هزار نفر دارای بیمه بوده و ۲۳ هزار نفر هم فاقد بیمه هستند که در سامانه وزارتخانه ثبت نام کرده و در انتظار بهره کندی از خدمات بیمه ساختمان هستند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه بیمه کارگران استان کردستان به دلیل مراجعه به اقلیم کردستان عراق قطع می شود که در این راستا درخواست داریم این نقیضه رفع شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بهترین منابع جمع‌بندی کنکور (تجربی، انسانی و ریاضی)
  • مهم ترین نکات برای خرید قهوه عربیکا و خرید قهوه روبوستا چیست؟
  • سفر با قطار و هتل، یکجا رزرو کن، آسوده‌تر سفر کن
  • فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • نحوه خرید بلیط چارتر به مقصد دبی
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل