Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-27@10:04:47 GMT

قدس شرقی جزو لا ینفک اراضی فلسطین است

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۱۴۱۳

قدس شرقی جزو لا ینفک اراضی فلسطین است

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «نبیل ابو ردینه» سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین به اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مورد قدس اشغالی و مسجدالاقصی واکنش نشان داد و گفت که قدس اشغالی جزو لا ینفک اراضی فلسطین است.

ابو ردینه افزود: قطعنامه ۱۹۳۰ سازمان ملل تأکید دارد که مالکیت مسجد مبارک الاقصی، دیوار البراق تنها متعلق به مسلمانان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: قدس شرقی با اماکن مقدس اسلامی و مسیحی‌اش، بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی، پایتخت ابدی کشور فلسطین است.

سخنگوی دفتر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد: طبق قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت (۲۰۱۶)، قدس شرقی بخشی جدایی ناپذیر از اراضی اشغالی فلسطین است و تمامی مظاهر شهرک سازی در تمام اراضی فلسطین غیرقانونی است.

وی تأکید کرد که هرگونه تلاش اسرائیل برای مشروعیت‌بخشی به اشغال سرزمین‌های فلسطین از جمله بیت المقدس شرقی، تلاشی ناموفق است.

ابو ردینه گفت که تجاوزات مستمر اسرائیل به مسجد الاقصی و اعمال محدودیت‌ها علیه نمازگزاران برای ورود به کلیسای قیامت در قدس اشغالی در مراسم اخیر اعیاد نشان می‌دهد که اظهارات بنت در مورد احترام به همه ادیان «گمراه‌کننده و نادرست» است.


انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: تشکیلات خودگردان فلسطین قدس معامله قرن قدس شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۱۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس

به گزارش پایگاه خبری "العهد"، حزب‌الله اعلام کرد که «فرج‌الله علی حمود» ملقب به «ساجد» از اعضای این جنبش در راه قدس به شهادت رسیده است.

براساس این گزارش وی از ساکنان دهستان «کفرکلا» در جنوب لبنان بود که در بمباران رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به شهادت رسیده است.

ساعاتی پیش از این نیز رژیم صهیونیستی با حمله به یک خودروی شخصی، دو فرمانده نیرو‌های فجر شاخه نظامی جماعت اسلامی لبنان به نام‌های مصعب و بلال خلف را به شهادت رساند.

شبکه خبری المیادین شامگاه جمعه گزارش داد که رژیم صهیونیستی با یک فروند پهپاد، یک خودروی غیر نظامی را در البقاع غربی در شرق لبنان هدف قرار داده است.

تصاویری که منتشر شده نشان می‌دهد که این خودرو کامل سوخته است.

به دنبال این اقدام صهیونیست‌ها، حزب الله در اقدامی تلافی‌جویانه، حدود ۳۰ موشک از جنوب لبنان به سمت مناطق شمالی جولان اشغالی شلیک کرد.

همچنین حزب الله لبنان از گیر افتادن کاروان نظامی اسرائیلی در نزدیکی پایگاه رویسات العلم در شمال فلسطین اشغالی در کمین این گروه مقاومت خبر داد.

با آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در حمایت از مردم فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • فیلم/ انتقال بقایای موشک ایران توسط بالگرد اسرائیلی
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان صهیونیست در شمال اراضی اشغالی
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس
  • آنتونی بلینکن بار دیگر به تل‌آویو سفر می‌کند
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد
  • هیئت مصری برای مذاکره درباره اسرا به اراضی اشغالی می‌رود
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • تصاویر تازه از پرواز موشک‌های ایران بر فراز فلسطین اشغالی