Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@09:56:57 GMT

۵۲ دانشجوی فداکار معرفی و تجلیل می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۱۴۵۹

۵۲ دانشجوی فداکار معرفی و تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، جمال رحیمیان در نشست خبری «یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران» با بیان اینکه، جامعه امروز ما بیش از پیش به ایثار و فداکاری نیازمند است، هدف از برگزاری آئین اعطای تندیس ایثار و فداکاری به دانشجویان را ترویج زیبایی های فداکاری به ویژه در نسل جوان جامعه عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه، امروز تمدن و سبک زندگی غربی به عنوان مروج منفعت طلبی و خودخواهی ها، بخش قابل توجهی از جوامع بشری را دربرگرفته است، اذعان داشت: این سبک زندگی و این فرهنگ متاسفانه در جامعه ما نیز که یک جامعه اسلامی و شرقی و دارای ارزش های معنوی ریشه دار است، مشاهده می شود.

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی گفت: البته از نظام و تمدن غربی که فرهنگ و محور سبک زندگی آنها بر مبنای اومانیسم و انسان مداری است، این سبک زندگی بعید نیست اما اینکه جوامع شرقی به چه دلیلی درگیر این مساله شده اند، جای تامل دارد و این نیازمند ورود جدی نهادهای فرهنگی و علاج مساله توسط نهادهای متولی حوزه فرهنگ در کشور است.

وی در عین حال مهمترین راهکار و نسخه علاج را در ترویج هرچه بیشتر روحیه ازخودگذشتی و ایثار و فداکاری دانست و گفت: در حال حاضر نیز آئین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران مصداق و سمبل ترویج از خودگذشتگی شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی اظهار داشت: فضای عمومی جامعه ما دارای زشتی ها و منکرها و همچنین زیبایی ها و معروف هایی است و ما معتقدیم هرچه از زشتی ها به سمت زیبایی ها حرکت کنیم، فضای جامعه برای زیست انسانی فضای آرام بخش و دل نشینی خواهد شد.

وی افزود: این ممکن نمی شود مگر با پرداختن نهادهای متولی اهل فرهنگ به موضوعاتی همچون زیبایی هایی که در جامعه وجود دارد. در مقابل بسیاری هنر آنها این است که زشتی ها را برجسته می کنند البته این قابل انکار نیست اما جامعه انسانی دارای ترکیبی از زشتی ها و زیبایی هاست و ترویج زیبایی ها و معروف ها زمینه حذف زشتی ها و منکرها را فراهم خواهد کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی در ادامه با اشاره به شروع به کار آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان از سال ۱۳۸۳ افزود: ما امروز به خانه یازدهم و برگزاری یازدهمین دوره از این مراسم رسیده ایم و به لطف خدا این آئین جای خود را در دل دانشجویان و جامعه دانشگاهی باز کرده است. دلیل آن هم استقبالی است که برای ثبت نام دانشجویان، گروه ها و دستگاه ها برای معرفی فداکاران به دوره یازدهم اعطای تندیس ملی فداکاری شده است.

رحیمیان همچنین با اشاره به هفت مورد از مصادیقی که برای شناسایی افراد فداکار و نیکوکار توسط کمیته انتخاب یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری تاکنون تدوین شده است، حضور داوطلبانه در دفاع از کشور، انقلاب اسلامی و حرم اهل بیت (ع) را از جمله این مصادیق عنوان کرد.

ارائه خدمات پیشگیرانه و امدادرسانی داوطلبانه در حوادث و رخدادهای طبیعی یا غیرمترقبه، انجام فعالیت های داوطلبانه در امور خیریه، تامین اعضای حیاتی بیماران نیازمند از طریق اهدای خون یا اهدای عضو، مشارکت داوطلبانه جوانان در سازندگی، آبادانی و محرومیت زدایی، انجام فعالیت های داوطلبانه در حوزه های بهداشت، سلامت و توانبخشی و انجام فعالیت های داوطلبانه در زمینه حفاظت از محیط زیست و زیست بوم زندگی از دیگر مصادیقی بود که رحیمیان به عنوان شاخص و مصداق های یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری برشمرد.

وی افزود: البته ما از دوره اول این آئین سعی کرده ایم که به مرور و در هر دوره بر مصادیق فداکاری اضافه کنیم و این آخرین مصادیقی است که شناسایی شده است و بر همین اساس دانشجویان و شخصیت های فداکار شناسایی می شوند.

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی با اشاره به ارسال ۵۰۰ پرونده به دبیرخانه برگزاری یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری، از انتخاب ۵۲ دانشجو و گروه فداکار و نیکوکار توسط کمیته انتخاب این آیین خبر داد.

۳۶ دانشجوی فداکار، هفت گروه دانشجویی فداکار، سه معلم فداکار، سه پزشک فداکار، یک قاضی فداکار، یک جانباز دانشجوی مدافع حرم، یک دانش آموز فداکار (شهیدعلی لندی)، یک شهید مدافع حرم و یک دانشجوی جهادگری که جان خود را در اردوی جهادی از دست داده است، از جمله فداکارانی هستند که به گفته رحیمیان در یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری با اعطای لوح، جایزه نقدی و تندیس ملی فداکاری از آنها یا خانواده های آنها تجلیل خواهد شد.

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی در ادامه با بیان اینکه، منتخبین فداکار یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری شامل ۲۳ مرد، ۱۲ زن و مابقی از گروه و سازمان های برتر هستند، تصریح کرد: ۱۰ نفر از مصادیق فداکاری ساکن استان تهران و ۴۲ مصداق از شهرستان ها، ۲۱ مصداق از دانشگاه های دولتی، ۱۴ مصداق از دانشگاه آزاد و هشت مصداق از دانشگاه علوم پزشکی است.

وی با بیان اینکه، برای برگزاری یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری تعدادی از سازمان ها و نهادها با معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی همکاری داشته اند، وزارت علوم، بهداشت و آموزش و پرورش و همچنین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، سازمان بهزیستی، هلال احمر، دانشگاه آزاد، بسیج سازندگی، بنیاد شهید، سازمان انتقال خون، سازمان حفاظت محیط زیست و کمیته امداد امام خمینی را از جمله این سازمان ها اعلام کرد.

در ادامه این نشست از کتاب «۱۰ روایت» به عنوان گزارش کامل برگزاری ۱۰ دوره آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران (۱۳۸۳ – ۱۳۹۹) رونمایی شد.

یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری روز چهارشنه ۲۵ اردیبهشت ماه جاری با حضور مسوولان و جمعی از اساتید و دانشجویان در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می شود.

برچسب‌ها سازمان جهاد دانشگاهی تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران دانشجو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان جهاد دانشگاهی تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران دانشجو سازمان جهاد دانشگاهی تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران دانشجو اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان دانشجویان ایران زیبایی ها سبک زندگی زشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۱۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از منتخبین رویداد‌های فرهنگی استان یزد

علی محمد پارساییان مسئول فرهنگی سپاه الغدیر استان یزد گفت: دومین آیین تجلیل از منتخبین رویداد‌های فرهنگی استان در سال ۱۴۰۲ با حضور فعالان فرهنگی سراسر استان برگزار شد. 

او افزود: در این آیین از ۷۰ نفر از فعالان فرهنگی سراسر استان در سطوح ویژه، یک، دو و سه تقدیر شد.

مسئول فرهنگی سپاه الغدیر استان یزد ملاک انتخاب فعالان فرهنگی را رصد تمامی فعالیت‌های انجام شده در طول سال ۱۴۰۲ بیان کرد. 

پارسائیان بر اهمیت ترویج کار فرهنگی در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: اگر فرهنگ یک جامعه درست باشد، تمامی کار‌ها تحت تاثیر این فرهنگ به خوبی پیش می‌رود و در مباحث روشنگری، امربه معروف و نهی از منکر می‌تواند موثر واقع شود.

او افزود: وقتی فرهنگ جامعه قوی و برخواسته از معنویت باشد، تمامی زوایای جامعه را در بر می‌گیرد و جامعه با شتاب بیشتری به سمت پیشرفت حرکت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آیین تجلیل از جانبازان تیپ ۵۵ هوابرد
  • پیشکسوتان فوتبال استان کرمان تجلیل شدند+تصاویر
  • آیین تجلیل از برگزیدگان یازدهمین دوره مسابقات دانش آموزی در همدان
  • تجلیل از منتخبین رویداد‌های فرهنگی استان یزد
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رئیس جمهور دریافت کرد
  • حمایت دانشگاه از غزه/ ۱۸ دانشجوی دیگر در آمریکا بازداشت شدند
  • آیین تجلیل از کارگران شهرداری بندرعباس
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رییس جمهور دریافت کرد
  • تجلیل از معلمان بازنشسته شهرستان بافق
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود