Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@09:00:14 GMT

جزئیات‌ ماجرای هتک حرمت آمر به معروف در مشهد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۱۹۷۱

جزئیات‌ ماجرای هتک حرمت آمر به معروف در مشهد

رضایی گفت: خواهر محترم شهید کاوه در مشهد به فردی که کشف حجاب کرده بوده تذکری می‌دهند و متاسفانه مورد تعرض قرار می‌گیرند، سیلی می خورند و آسیب می‌بینند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضایی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار صبح توس گفت: در روز چهارشنبه چهاردهم اردیبهشت ماه، خواهر محترم شهید کاوه در حد فاصل ایستگاه شریعتی و میدان بسیج به فردی که کشف حجاب کرده بوده تذکری می‌دهند و متاسفانه مورد تعرض قرار می‌گیرند، سیلی می خورند و آسیب می‌بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: طبق وظایف قانونی که داریم شخصی که امر به معروف می‌کند، چه جایگاه حقوقی داشته باشد یا حقیقی، اگر مورد تعرض قرار بگیرد پیگیری حقوقی انجام می‌دهیم.

طبق اصل 8 قانون اساسی، دعوت به خیر و امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و هیچ کس نمی‌تواند مانع انجام این وظیفه شود و طبق مصوبه ماده9 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، هیچ فرد حقیقی و حقوقی نمی‌تواند مانع امر به معروف و نهی از منکر شود؛ یعنی این یک وظیفه قانونی است و قانون‌گذار هم تصریح کرده است که پرونده هایی که در این خصوص تشریح می‌شود بحث تخفیف مجازاتش اصلا مطرح نیست و در محاکم قضایی، تخلف رسیدگی می شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان افزود: در بحث پیگیری های حقوقی که انجام دادیم یکی اینکه از پلیس امنیت و اطلاعات ناجا خواسته ایم این موضوع را مورد بررسی قرار بدهد و فرد خاطی که اطلاعاتش را از قطار شهری گرفتیم به منظور پیگیری مسائل حقوقی ارجاع بدهند.

وی خاطر نشان کرد: همواره تلاش بر این داریم که اگر پرونده هایی به این شکل اتفاق افتاد را به اطلاع مردم برسانیم تا کسی که مورد امر به معروف و نهی از منکر قرار می‌گیرد به خودش اجازه ندهد تعرض کند؛ بالاخره یک موضوع منکری اتفاق افتاده و قانون شکنی روی داده است و وظیفه هر فردی است که نسبت به این موضوع حساس شود و تذکر بدهد تا بتوانیم این واجب الهی امر به معروف و نهی از منکر را در سطح جامعه اشاعه بدیم.

رضایی در ادامه به نقل از گفتگویی که با خواهر شهید کاوه درباره این اتفاق داشتند، بیان کرد: ایشان نقل کردند که برادرم زمانی که دوازده سالش بود در زمان طاغوت، در مغازه پدریشان به یک خانم بی حجاب تذکر دادند و آنجا اتفاقا آن خانم به شهید کاوه سیلی زدند و گفتند که ما افتخار می‌کنیم در راه احیای این واجب فراموش شده سیلی می‌خوریم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در پایان تاکید کرد که به عنوان مدعی العموم این موضوع رو پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر شهید کاوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۱۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه حسن روحانی به جنجال ساختن مسجد در پارک قیطریه/ مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که دیروز برگزار شد، خواستار حفظ کرامت مردم در عرصه اجتماعی در کنار حل مشکلات معیشتی آن‌ها شد و گفت: دو نمونه اصلی حکومت اسلامی، حکومت پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) و مولا امیرالمؤمنین(ع) است؛ باید ببینیم در امر به معروف و نهی از منکر سیره آن بزرگان چه بود؟ قرآن در بحث حجاب از نگاه افراد شروع می‌کند. امیرالمؤمنین نه تنها زن بی‌حجابی که از کنار جمع یارانش عبور کرد را تنبیه نکرد بلکه به دیگران گفت چرا به او نگاه می‌کنند؟

وی گفت: باید بررسی کرد که دستگاه‌های فرهنگی و صداوسیما در طول ۴۵ سال گذشته توانستند دین‌داری مردم را بیشتر کنند؟ واقعاً کار پلیس این‌گونه نهی از منکر است و تعلیم این کار را دیده‌اند؟ امروز سر ساخت مسجد دعوا می‌کنند درحالیکه اول باید نمازخوان تربیت کرد، اگر نمازخوان بیشتر شد، آن‌ها خودشان مسجد درست می‌کنند. در مقولات اجتماعی کرامت و حیثیت مردم را باید حفظ کنیم. مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟ وقتی انقلاب شد بسیاری از زنان باحجاب شدند و حتی چادر به سر کردند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901507

دیگر خبرها

  • سوئد مجددا برای هتک حرمت قرآن کریم مجوز صادر کرد
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • ماجرای تیراندازی، دکتر قلابی را رسوا کرد
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • کنایه روحانی به جنجال ساخت مسجد در پارک قیطریه
  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!
  • کنایه حسن روحانی به جنجال ساختن مسجد در پارک قیطریه/ مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟
  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود
  • برای نگهداشت حرمت معلم بکوشیم
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود