Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی نیز در جریان این نشست با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن مصوبات مربوط به این شورا گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر لازم‌الاجرا بودن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و اهمیت و جایگاه مهم این شورا تاکید داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از مشکلات موجود بر سر راه اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های مختلف عنوان کرد و ادامه داد: سازمان بازرسی همواره اجرایی شدن برخی از سندهای مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله سند تحول آموزش و پرورش را دنبال کرده؛ اما اجرای آن نیازمند پیگیری مستمر از ناحیه این نهاد نظارتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خواستار استفاده از ظرفیت نظارتی سازمان بازرسی کل کشور برای اجرایی شدن مصوبات این شورا شد و افزود: باید منشور تعامل بین سازمان بازرسی و شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تقدیر و تشکر از نگاه ویژه ریاست قوه قضائیه برای تحقق مصوبات این شورا گفت: با توجه به نگاه ویژه قوه قضاییه و عزم راسخ بازرسی کل کشور، به طور حتم با تعامل بسیار خوب و استفاده از ظرفیت‌ها می‌توان گام‌های موثری برای عملیاتی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی برداشت.

در جریان این دیدار برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونان سازمان بازرسی نیز نقطه نظرات و پیشنهادات خود، برای پیگیری و اجرایی شدن مصوبات این شورا را مطرح کردند.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رهبر معظم انقلاب سازمان بازرسی کل کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی قوه قضائیه مشکلات شورای عالی انقلاب فرهنگی سازمان بازرسی شدن مصوبات اجرایی شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۲۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی

دکتر عبدالحسین خسروپناه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره سرنوشت مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی در کنکور سراسری افزود: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را فقط شورا می تواند تغییر دهد و فعلا مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی تغییر نکرده است.

وی افزود: قرار بود بر اساس این مصوبه، از مناطق محروم دانشجو جذب شود و افزایش ظرفیت به منظور رفع نیاز آن مناطق طراحی شده بود. ضمن اینکه بر اساس این مصوبه مقرر شده بود که افرادی که در این ظرفیت جذب شوند باید تعهد خدمت بدهند تا در آن مناطق محروم خدمت کنند. قرار بود سازمان برنامه و بودجه هم زیرساخت های وزارت بهداشت را تامین کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: بخشی از این مصوبه که افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش بود، اجرا شد و در بخش هایی هم بیش از ۲۰ درصد ظرفیت اضافه شد. طبیعتا عدم تامین زیرساخت ها ما را در آینده با افت تحصیلی در آموزش پزشکی مواجه کند و می تواند برای آینده خطرناک باشد.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون سلامت در شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در کمیسیون سلامت هم پزشکان، هم مهندسان مرتبط با مباحث پزشکی، هم روانشناسان و هم دیگر دست اندرکاران و صاحب نظران علم و فناوری کشور حضور دارند، از این رو شائبه تعارض منافع منتفی است. موضوع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی در این کمیسیون در حال بررسی است.

خسروپناه اظهار داشت: این مصوبه در کمیسیون سلامت در حال بررسی است و در حال جمع آوری اطلاعات جامعی در این زمینه هستند که آن را در صحن شورا ارائه کنند. اگر اعضای شورا این جمع بندی را پذیرفتند و آن را مصوب کردند یک مهلتی برای سال های آینده اجرای این مصوبه درنظر گرفته می شود.

کد خبر 6091985 زهره بال

دیگر خبرها

  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند