Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش خبرگزاری اینترفکس روسیه،‌ یوری بوریسوف، معاون نخست وزیر روسیه امروز (دوشنبه) گفت، این کشور در حال ساخت موشک‌های مافوق صوت نسل جدید برای انجام حملات از هوا، زمین و دریاست.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از روزنامه میرر، به گفته بوریسوف، روسیه در حال توسعه نسل جدیدی از موشک‌های مافوق صوت است که قادر به انجام حملات از زمین، هوا یا دریا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری اینترفکس امروز دوشنبه به نقل از یوری بوریسوف نوشت که این تسلیحات با هدف رقابت با ذخایر تسلیحاتی خود آمریکا در دست ساخت هستند.

او تاکید کرد: کار برای ساخت نسل جدیدی از موشک‌های مافوق صوت پرتابی از زمین، هوا و دریا در حال انجام است. این موشک‌ها از نظر ویژگی‌ها، از تحولات فعلی و آینده کشورهای پیشرو پیشی خواهند گرفت.

وی افزود که روسیه برنامه‌ریزی می‌کند تا سیستم‌های هوانوردی مدرن خود را به موشک‌های جدید تجهیز کند. او گفت: در حال حاضر آزمایشاتی به روی حامل‌های موشکی مدل Tu-۲۲M۳M در دست انجام هستند.

ماه اوت ۲۰۲۱ توسعه نسل جدیدی از تسلیحات مافوق صوت روسیه از سوی سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور اعلام شد.

او اظهار کرد: در آینده ما شاهد افزایش برد تسلیحات مافوق صوت خواهیم بود. در رابطه با همین تسلیحات مافوق صوت، افزایش سرعت، افزایش دقت و انطباق‌پذیری حامل‌ها با انواع جدید تسلیحات وجود خواهد داشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری اینترفکس، بوریسوف در عین حال گفت که روسیه تایید می‌کند که مقادیر کافی از موشک‌ها و مهمات با دقت بالا "متناسب با همه وظایف محول شده به نیروهای مسلح این کشور در اختیار دارد."

ماه مارس یک مقام ارشد پنتاگون گفت روسیه که در تاریخ ۲۴ فوریه هزاران سرباز را به اوکراین فرستاد، ذخایر مهمات با دقت بالایش رو به اتمام است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین موشک های مافوق صوت نسل جدید موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۲۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری

جواد دوستی معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهیدرجایی قزوین گفت: در ادامه برنامه‌های تعمیراتی واحد‌های سیزده گانه نیروگاه، واحد شماره ۲ بخاری به ظرفیت تولید ۲۵۰ مگاوات پس از ۳۱ روز تلاش بی وقفه همکاران تعمیرات نیروگاه بخار به مدار تولید بازگشت.

دوستی افزود: برای کسب آمادگی تولید انرژی الکتریکی در واحد‌های بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه، هرساله با برنامه ریزی‌های انجام شده، ۱۷ فعالیت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید‌های دوره‌ای در ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی انجام می‌شود که واحد شماره ۲ بخاری به ظرفیت تولید ۲۵۰ مگاوات، از اواسط فروردین ماه ۱۴۰۳ برای اجرای تعمیرات بازدید دوره‌ای از مدار تولید، خارج شده بود وپس از انجام فعالیت‌های تعمیراتی دوباره به مدار تولید برق برگشت.

وی بیان کرد: انجام تعمیرات اساسی الکتروموتور‌ها و پمپ‌های ۶/۶ کیلوولت، بازدید دوره‌ای لوله‌های فشاربالا، تعویض تعدادی از لوله‌های فاینال ری هیت، تعویض بسکت‌های میانی پیش گرمکن‌های هوا، رفع نشتی از دلتا‌های مربوط به برج خنک کننده اصلی واحد و دیگر اقدامات مرتبط با حوزه‌های الکتریک و ابزاردقیق، از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که در این دوره از تعمیرات انجام شده است.

معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهیدرجایی قزوین گفت: برنامه‌های تعمیراتی واحد‌های نیروگاه شهید رجایی هرساله به منظور کسب آمادگی لازم برای تولید برق در پیک مصرف ماه‌های گرم سال، از پایان شهریور آغاز و تا پایان اردیبهشت سال بعد ادامه می‌یابد.

وی افزود: در ادامه برنامه‌های تعمیرات واحد‌های سیزده گانه نیروگاه شهید رجایی، هم اکنون واحد شماره چهار ۲۵۰ مگاواتی در نیروگاه بخار تحت تعمیرات بازدید دوره‌ای و واحد شماره ۲ بخار نیروگاه سیکل ترکیبی تحت تعمیرات نیمه سنگین می‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • حیرت و درماندگی غرب در برابر شکوه قدرت سازی ایران
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند