Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@06:07:07 GMT

۵ نیروگاه خورشیدی در لنجان افتتاح و به بهره برداری رسید

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۲۵۷۶

۵ نیروگاه خورشیدی در لنجان افتتاح و به بهره برداری رسید

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: به همت بسیج سازندگی شهرستان لنجان ۵ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلووات با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تولید برق خانگی افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین رجایی در حاشیه افتتاح پنج واحد تولید برق ۵ کیلو وات در شهرستان لنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از زیرساخت‌های مهمی که سبب توسعه و پیشرفت کشور می‌شود پرداختن به زیرساخت‌های حوزه انرژی بوده که شرایط لازم را جهت افزایش تولید و رشد اقتصادی فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نبود زیرساخت‌های انرژی در بعضی موارد مانع توسعه می‌شود، افزود: در سال‌های اخیر مجموعه‌های صنعتی در استان اصفهان و شهرستان لنجان توسعه بسیار خوبی داشته اما آنگونه که باید زیرساخت‌های لازم در حوزه مباحث زیربنایی برای توسعه صنایع پرداخته نشده و این در حالیست که اگر انرژی نباشد توسعه‌ای نیز اتفاق نخواهد افتاد.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از این ارکان مهم در توسعه صنایع بحث برق به عنوان یکی از انرژی‌های اصلی در حوزه تولید است که متأسفانه به آن توجه چندانی نشده بود و این در حالیست که اگر نتوانیم این زیرساخت‌های انرژی را تأمین کنیم قطعاً با محدودیت توسعه مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه امروز بسیج سازندگی در راستای احیای واحدهای خرد و کوچک در زمینه پنل‌های خورشیدی سرمایه‌گذاری کرده است، ادامه داد: به همت بسیج سازندگی شهرستان لنجان امروز شاهد افتتاح ۵ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلووات با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تولید برق خانگی هستیم که کمک شایانی به تولید انرژی در واحدهای کوچک خواهد داشت.

رجایی عنوان کرد: احداث نیروگاه خورشیدی ۵ کیلووات علاوه بر کاهش مصرف برق مزایایی بسیاری همچون افزایش در آمد خانوار و همچنین جلوگیری از قطع برق در زمان قطع احتمالی برق در بهار و تابستان به همراه خواهد داشت و زمینه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنایع و واحدهای خرد و کوچک را رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه نیروگاه‌های پنل خورشیدی با تسهیلات کم‌بهره ایجاد می‌شوند، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی با هدف توسعه نیروگاه خورشیدی ۵ کیلووات تسهیلات بسیار مناسبی را در اختیار شهروندان قرار خواهد داد از این رو شهروندانی که تمایل به سرمایه گذاری در این حوزه دارند می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

کد خبر 573883

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لنجان نماینده مردم لنجان در مجلس برق قطعی برق تامین برق از پنل های خورشیدی پنل خورشیدی سازمان بسیج سازندگی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نیروگاه خورشیدی ۵ کیلووات شهرستان لنجان بسیج سازندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۲۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر

آخرین نیروگاه تولید برق فعال زغال‌سنگ بریتانیا پس ۵۷ سال فعالیت، سپتامبر سال جاری برای همیشه تعطیل خواهد شد. 

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آخرین نیروگاه فعال زغال‌سنگ بریتانیا که در سال ۱۹۶۷ با ظرفیت تولید ۲ هزار مگاوات برق برای تأمین برق دو میلیون خانه توسط هیئت مرکزی تولید برق کشور راه‌اندازی شد، سی‌ام سپتامبر ۲۰۲۴ برای همیشه به فعالیت خود پایان خواهد داد. این اقدام بخشی از برنامه‌های دولت برای پایان دادن به تولید زغال سنگ در بریتانیا است.

عملیات انحلال این نیروگاه از اول اکتبر آغاز می‌شود و تکمیل آن دو سال طول خواهد کشید. تخریب برج‌های خنک‌کننده و دیگر بخش‌های این نیروگاه ۶۵۵ هکتاری پس از اتمام عملیات انحلال آغاز خواهد شد.

چرا تولید زغال‌سنگ در بریتانیا به پایان می‌رسد؟

زغال سنگ یک سوخت فسیلی است و از زمان انقلاب صنعتی در بریتانیا برق تولید می‌کند، زمانی این سوخت بر منطقه میدلندز شرقی تسلط داشت، اما اکنون به دلیل تأثیری که بر محیط زیست دارد، به‌عنوان کثیف‌ترین سوخت فسیلی بریتانیا شناخته می‌شود و معادن آن تعطیل شده‌اند. آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا نیز ماه سپتامبر تولید خود را متوقف خواهد کرد.

هنگامی که زغال‌سنگ می‌سوزد، گازهای گلخانه‌ای مانند دی‌اکسیدکربن وارد جو می‌شود. با گذشت زمان تجمع این گازها با به دام انداختن انرژی اضافی در جو زمین، دمای جهانی را افزایش داده است. بریتانیا متعهد شده است تا سال ۲۰۵۰ انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را به صفر برساند و برای دستیابی به این هدف، تعهدات بلندپروازانه‌ای اتخاذ کرده که شامل دست‌یابی به برق کاملاً پاک تا سال ۲۰۳۵ با افزایش سریع انرژی بادی، خورشیدی و هسته‌ای می‌شود.

پیش از این نیز بریتانیا گزارش داد که رکوردها نشان‌دهنده تغییرات چشمگیری در سیستم تولید برق این کشور نسبت به ۱۵ سال پیش است که نیروگاه‌های گاز و زغال‌سنگ بیش از ۷۵ و انرژی‌های تجدیدپذیر تنها دو درصد از ترکیب برق آن را تشکیل می‌دادند. در سال گذشته نیز تنها یک‌سوم برق بریتانیا از سوخت‌های فسیلی و ۴۰ درصد آن از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌شد.

اکنون سهم برق تولید شده توسط سوخت‌های فسیلی در بریتانیا به پایین‌ترین حد خود رسیده است و گاز و زغال‌سنگ تنها ۲.۴ درصد از تولید برق را برای یک ساعت در هفته گذشته به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 749399

دیگر خبرها

  • افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مجموعه موج‌های آبی مشهد
  • تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • ۵ هزار سامانه خورشیدی در فارس راه اندازی می شود
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده