Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم درباره تعویق آزمون‌های سراسری امسال و همچنین تصویب آیین‌نامه‌ها و محدودیت‌های جدید برای رفت‌وآمد و پوشش دانشجویان در دانشگاه‌ها توضیح داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه نهمین جشنواره آموزشی دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که آیا محدودیت جدیدی برای حوزه پوشش و رفت‌وآمد دانشجویان در دانشگاه‌ها مصوب شده است، توضیح داد: هیچ محدودیت جدیدی در این زمینه اعمال نشده است؛ البته ضرورتی به پرسش این سؤالات وجود ندارد چرا که جامعه دانشگاهی ما فرهیخته‌تر از آن هستند که نیاز باشد با قوه قهریه با دانشجویان برخورد کنیم دانشجویان خودشان می‌دانند که حضور در دانشگاه‌ها، کلاس و محضر استاد شرایط و حرمت خاصی دارد و باید آن را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر علوم ضمن اشاره به اینکه اگر ما بخواهیم با قوه قهریه در حوزه پوشش دانشجویان استفاده کنیم در شأن دانشجویان نیست، افزود: با توجه به اینکه دانشجویان دو سال هم در دانشگاه‌ها حضور نداشتند باید در جریان آیین‌نامه‌های جدید اعم از آموزشی، فرهنگی و پوششی قرار بگیرند و آموزش‌هایی در این زمینه داده شود.

زلفی گل درباره آخرین تصمیم‌گیری‌ها در خصوص حذف کنکور گفت: سیاست کلی این است که به سمت تأثیر کمتر کنکور برای ورود به دانشگاه‌ها حرکت کنیم تا فشار‌های روانی به داوطلبان کمتر شود تا در ازای آن تأثیر سوابق تحصیلی نقش پررنگ‌تری برای انتخاب و ورود دانشجویان در دانشگاه‌ها داشته باشد.

وی تاکید کرد: برای رشته‌های پرطرفدار دانشگاه‌ها که حدود ۱۵ درصد از ظرفیت را تشکیل می‌دهند، بدون شک باید کنکور برگزار شود.

وزیر علوم ضمن بیان این مطلب که براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سوابق تحصیلی تأثیر قطعی در انتخاب داوطلبان برای ورود به دانشگاه‌ها را خواهد داشت، تصریح کرد: عمده رشته‌های دانشگاه‌ها براساس سوابق تحصیلی دانشجو پذیرش می‌کنند.

زلفی گل با اعلام اینکه بخشی از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد کنکور ۱۴۰۲ اجرایی می‌شود، در خصوص احتمال تعویق برخی آزمون‌های سراسری گفت: تصمیم نهایی در این زمینه بر عهده شورای سنجش و پذیرش آموزش خواهد بود و در مورد این موضوعات تصمیم‌گیرنده شورا است و تاکنون تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.

وی در پایان نیز خاطرنشان کرد: شورای سنجش و پذیرش معمولا انضباط آموزشی را در تصمیم‌گیری‌های خود ملاک قرار می‌دهد و در آن یک فرد تصمیم‌گیرنده نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمدعلی زلفی گل وزارت علوم تعویق زمان برگزاری کنکور دانشگاه ها وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۲۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳ درصد داوطلبان کنکور در لرستان دختران هستند

‌به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز جمعه در بازدید از کنکور سراسری در دانشگاه لرستان، اظهار داشت: ۶۳ درصد از داوطلبان کنکور استان امسال در گروه‌های آزمایشی ریاضی، علوم‌تجربی، علوم‌انسانی، هنر و زبان خارجی دختران هستند.

وی با اشاره به برگزاری دومین روز از برگزاری کنکور گفت: ۳۵ هزار و ۵۶۱ نفر در این استان برای کنکور سراسری امسال در حال رقابت هستند.

استاندار لرستان، افزود: ۶۳ درصد از این تعداد را در گروه‌های مختلف تحصیلی بانوان تشکیل می‌دهند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در دانشگاه‌های دولتی استان حدود سه هزار نفر پذیرفته می‌شوند، افزود: امیدواریم نخبگان و دانشجویان بااستعداد لرستانی پس از کسب تحصیلات عالیه جذب شوند.

کد خبر 6089010

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • با تخلفات کنکور امسال بلافاصله برخورد شد
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در استان همدان
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در همدان
  • شرکت بیش از ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • شرکت ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • ۶۳ درصد داوطلبان کنکور در لرستان دختران هستند
  • آغاز رقابت ۲۱۰۰۰ دانش‌آموز اردبیلی در کنکور سراسری
  • برگزاری نخستین آزمون سراسری در شهرستان چالدران
  • اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟