Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@22:03:31 GMT

بازدید بیش از یک میلیون گردشگر از استانبول طی یک ماه

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۲۸۳۵

بازدید بیش از یک میلیون گردشگر از استانبول طی یک ماه

تعداد گردشگران خارجی که در ماه مارس ۲۰۲۲ به شهر استانبول ترکیه سفر کرده‌اند، نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۱۲ درصد افزایش یافته و به یک میلیون و ۱۵۶ هزار و ۴۰۰ نفر رسید.

به گزارش آناتولی، بر اساس داده‌های اداره کل فرهنگ و گردشگری استان استانبول، ایرانیان با ۱۱۶ هزار و ۶۲۶ نفر در رده نخست گردشگران خارجی قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استانبول که در مارس سال گذشته میزبان ۵۴۵ هزار و ۶۰۸ گردشگر خارجی بود، در همین ماه سال جاری با ۱۱۲ درصد افزایش، میزبان یک میلیون و ۱۵۶ هزار و ۴۰۰ گردشگر بود.

بیشترین شمار ورودی‌ها به استانبول از مسیر هوایی بوده و فرودگاه‌های استانبول و صبیحه گؤکچن اصلی‌ترین فرودگاه‌ها بوده‌اند.

۷۰.۴۰ درصد گردشگران سفر هوایی خود را از فرودگاه استانبول و ۲۹.۴۹ درصد از فرودگاه صبیحه گؤکچن انجام داده‌اند.

ایرانیان رتبه اول را در بین بازدیدکنندگان از استانبول دارند

در بین گردشگران خارجی که در ماه مارس به استانبول سفر کرده‌اند، ایرانی‌ها با ۱۱۶ هزار و ۶۲۶ نفر رتبه اول را به خود اختصاص داده‌اند.

پس از ایرانی‌ها، آلمانی‌ها با ۹۲ هزار و ۱۹۴، روس‌ها با ۹۰ هزار و ۳۹۴، انگلیسی‌ها با ۴۲ هزار و ۳۵۵، اسرائیلی‌ها با ۴۰ هزار و ۱۲۰، فرانسوی‌ها با ۴۰ هزار و ۱۱۹، آمریکایی‌ها با ۳۶ هزار و ۸۰۱، عراقی‌ها با ۲۹ هزار و ۴۹، و هلندی‌ها با ۲۸ هزار و ۲۸ نفر در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ترکیه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۲۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوج سارق دلار‌های گردشگران خارجی در چالوس دستگیر شدند

به نقل پایگاه اطلاع رسانی پلیس مازندران، سرهنگ محسن سلیمانی روز یکشنبه گفت: طی وقوع یک فقره سرقت از اتباع بیگانه در شهرستان چالوس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،وی افزود: متهمان با مراجعه به مناطق تفریحی در شهرستان چالوس با اتباع خارجی مورد نظر را تحت نظر قرار می‌دادند و در موقیعت مناسب اقدام به سرقت دلار‌ها می‌کردند و متواری می‌شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس تصریح کرد: ماموران با اقدام اطلاعاتی، متهمان را که یک زن و مرد بودند در یکی از شهرستان‌های همجوار شناسایی و دستگیر کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازدید از خودروی متهمان چهار برگ اسکناس ۱۰۰ دلاری، ۴۲ برگ اسکناس یک دلاری، یک برگ اسکناس ۲ دلاری، ۲ برگ اسکناس ده دیناری، یک برگ اسکناس بیست دیناری کویت و مبلغ ۷۶ میلیون ریال وجه نقد و چهار دستگاه تلفن همراه لمسی کشف کردند.

سرهنگ سلیمانی خاطرنشان کرد: متهمان اهل یکی از استان‌های مرکزی کشور بودند و پس از تشکیل پرونده جهت سیرمراحل قانونی به دادسرا اعزام و روانه زندان شدند.

دیگر خبرها

  • زوج سارق دلار‌های گردشگران خارجی در چالوس دستگیر شدند
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • نمایشگاه کتاب ظرفیت جذب گردشگران خارجی را دارد