Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار همدان با صدور پیامی به مناسبت جشنواره سراسری اذان منتظران گفت: پیوند روحانی و ناگسستنی میان مردم ایران و صدای دلنشین اذان قدمتی به اندازه تاریخ اسلام دارد و سال‌هاست در جای جای این مرز و بوم، با صدای زیبای موذنان، بی‌قراران عاشق به دیدار معشوق دعوت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در این پیام آورده است: فراخوان جشنواره ملی اذان منتظران، قلب مهربان هزاران هنرمند ایرانی را به سمت خلق آثار و ارسال آن به شهر مومنان ثابت قدم سوق داد و استان همدان افتخار دارد در سال ۱۴۰۰ شمسی به انتظار آثار منتظران نشیند تا در اردیبهشت سال‌جاری شاهد مراسم اختتامیه اذان در دارالمجاهدین همدان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این پیام آمده است: در نوشته‌های علمی، داستان‌ها، خاطرات، مستندها، پویانمایی‌ها، عکس‌ها، نقاشی‌ها و سایر آثار هنری، صدای اذان به قدری صمیمی به گوش می‌رسید که انگاره‌ای از لحظه آفرینش اثر توسط هنرمند در ذهن انسان خلق می‌شد، حتی ممکن بود که احساس خوش یک دانش‌آموز را در لحظه نقاشی کردن فهمید یا صدای نای اذان در نی یک اثرخوشنویسی را شنید.

استاندار همدان در ادامه تصریح کرده، هموطنان گرامی شیعه و سنی از هر جای کشور آثاری خلاقانه به این جشنواره ارسال کرده بودند که سپاسگزارشان هستم.

به گفته قاسمی فرزاد، با وجود شبکه‌های مجازی،  از سویی دسترسی آسان به آفرینش‌های گذشتگان فرصت‌هایی برای آشنایی با سبک‌ها و شیوه‌های قدیم پیش‌آورده و از سوی دیگر فرصت انتشار آثار و روایت جدیدی برای همه جهانیان را موجب شده است.

استاندار همدان در این پیام افزوده است: کمیته‌های مختلف جشنواره نیز با وجود محدودیت‌های اجتماعی سال گذشته از بستر شبکه‌ برای دریافت آثار، داوری آثار و نشست‌های غیرحضوری بهره بردند. 

قاسمی فرزاد در این پیام با اشاره به مشارکت بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در ۱۰ بخش علمی، هنری و ادبی جشنواره به ۶۷ برگزیده نهایی جشنواره نیز تبریک گفته است.

استاندار همدان در ادامه تصریح کرده، جا دارد از کمیته علمی و داوران که آثار رسیده را با دقت و نگاه حرفه‌ای داوری کردند، قدردانی کنم که در ارزیابی، داوری و افزایش تعداد برگزیدگان با توجه به فراوانی قابل توجه آثار، رئیس و دبیر جشنواره، نظرات داوران را به طور کامل اجرا کردند.

قاسمی فرزاد در این پیام از رئیس ستاد اقامه نماز، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، اعضای ستاد برگزاری جشنواره و کمیته های زیرمجموعه و سایر دستگاه‌ها و شخصیت‌های فرهنگی کشوری و استانی قدردانی کرده است.

آیین اختتامیه جشنواره ملی اذان منتظران با حضور جمعی از مقامات کشوری ۲۲ اردیبهشت ماه جاری در همدان برگزار می شود.

انتهای پیام

حسین بحیرایی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار همدان علیرضا قاسمی فرزاد جشنواره ملی اذان منتظران استاندار همدان قاسمی فرزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۲۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در مرحله نخست ۲٠ اثر از سراسر استان به دبیرخانه نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان ارسال و در سایت بارگذاری شد که پس از پایش ۱٠ اثر به مرحله داوری استانی راه یافتند. 

 زهرا آبسوران افزود: امروز شاهد رقابت ۱٠ گروه هنری از شهرستان‌های ارومیه، ماکو، سلماس و مهاباد در دو بخش کانونی و آزاد هستیم که تا عصر هنر خود را به اجرا گذاشته و باهم به رقابت خواهند پرداخت. 

او اظهار کرد: فردا در مراسم اختتامیه جشنواره مذکور ۳ اثر انتخاب و به مرحله کشوری معرفی خواهند شد. 

آبسوران لا بیان اینکه تمامی استان‌ها تا پایان اردیبهشت ماه مؤظف به برگزاری مرحله استانی جشنواره و معرفی آثار خود هستند؛ خاطرنشان شد: پس از معرفی آثار برگزیده ار استان‌های سراسر کشور، مجدد آثار بررسی و برترین‌ها به مرحله کشوری دعوت خواهند شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان غربی در ادامه به شعار امسال جشنواره اشاره کرد و گفت: شعار امسال نوزدهمین جشنواره «صحن خانه ما» نام دارد که شرکت کنندگان هنر‌های نمایشی خود را با موضوعات تربیتی، آزاد، دوستی، ایثار و شهادت، موضوعات مذهبی، دوستی، اتحاد، کار گروهی و حفظ محیط زیست آماده کرده و به اجرا می‌گذارند.

همچنین آبسوران شناسایی استعداد‌های برتر را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و گفت: کانون از آثار منتخب، حمایت‌های خاصی در سطح استان و در راستای تولید و اجرا خواهد کرد. 

گفتنی است نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان از امروز به مدت دو روز در محل سالن شهید فرخی با حضور کودکان و نوجوانان علاقمند به هنر نمایشی در حال برگزاری است. 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • خلیج‌فارس از پایه‌های مستحکم هویتی ایرانیان است
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • یاس و ناامیدی موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود
  • حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه : کم کم می خواهند شنبه را به روز اصلی تعطیل تبدیل کنند/ اینکه گفته می شود باید با دنیا هماهنگ شویم یک پیام پنهان دارد