Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه، سفر بشار اسد به تهران با تمرکز بر دو حوزه توسعه روابط سیاسی و اقتصادی، بر این واقعیت تأکید دارد که دو کشور جدایی‌ناپذیرند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه روز گذشته (یکشنبه) در سفری از پیش اعلام نشده، وارد تهران شد و با مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این باره نوشت: «این سفر دارای ابعاد سیاسی و اقتصادی بود و بشار اسد گفت‌وگوی جامعی با آقای خامنه‌ای در مقابل رسانه‌ها و همچنین دیداری پشت در‌های بسته با حضور رئیس‌جمهور ایران داشته که حدود یک ساعت به طول انجامید. دو دیدار نیز با رئیس‌جمهور آقای رئیسی صورت گرفت.»

طبق نوشته سانا به نقل از منابع همراه بشار اسد، محتوای این دیدار‌ها در شرایط تحولات بی سابقه منطقه‌ای و جهانی، سیاسی و اقتصادی بوده و فضای دیدار‌ها با سفر پیشین که بشار اسد در اسفند ۱۳۹۷ انجام داد، بسیار متفاوت بوده است.

منابع همراه رئیس‌جمهور سوریه در این سفر به سانا گفتند که طرف ایرانی، اهتمام بالایی برای افزایش سطح روابط سیاسی و اقتصادی روابط دو کشور در سایه این سفر داشته و آمادگی ایران برای استقبال از بشار اسد و برنامه‌های دیدار و حضور مقامات عالی‌رتبه ایرانی و فضای گرم دیدارها، اشاره به این دارد که این سفر به دلیل تعمیق روابط دو کشور و بر پایه ائتلاف عمیق و دوجانبه ایران و سوریه در سال‌های متمادی گذشته صورت پذیرفته است.

این منابع تأکید کردند: «فضای استقبال از بشار اسد از سوی رهبر ایران، هرچند بی سابقه نبوده، اما گویا ایرانی‌ها می‌خواهند با این استقبال بگویند که آخرین سفر چهار سال پیش صورت گرفت و آن‌ها به طولانی شدن تعداد سفر‌ها و دیدار‌های رهبران دو کشور عادت ندارند.»

طبق این گزارش، مقام معظم رهبری در این دیدار، به طور مفصل درباره سوریه سخن گفته و بر ضرورت آزاد‌سازی مناطق باقی مانده تأکید کرده و با مخاطب قرار دادن رئیس‌جمهور سوریه گفتند: «مهم‌ترین دلیل پیروزی سوریه در جنگ شخصیت و شجاعت شما بوده است.» ایشان همچنین در سخنان خود به موضوع فلسطین و مقاومت و ائتلاف مستحکم میان دمشق و تهران پرداختند.

منابع سوری همراه با بشار اسد در خصوص دیدار وی با آیت‌الله رئیسی نیز به خبرگزاری سانا گفتند که این دیدار بسیار گرم و مطابق مواضع دو کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و زیربنایی بوده است. دو طرف دو جلسه گفتگو ترتیب دادند و در جلسه اول در خصوص مسائل سیاسی میان دو کشور و دیگری در حوزه اقتصادی و پشتیبانی و حمایت خدماتی و تجاری ایران از سوریه، دو رئیس‌جمهور گفتگو کردند.

به گفته این منابع، مواضع رئیس‌جمهور ایران از این جهت تعیین‌کننده بود که حمایت اقتصادی ایران از سوریه موضوعی قوی و بلامنازع است و در حالی که روسای جمهور دو کشور در حال دیدار بودند، طرف‌های سوری و ایرانی فاز جدیدی از خط اعتباری ایران-سوری را برای تامین انرژی و سایر مواد اولیه برای سوریه برای جبران کمبود این مواد امضا کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه در پایان گزارش خود از این سفر نوشت که روابط دو کشور برادر بر پایه‌های محکم سیاسی و اقتصادی بنا شده است که نمی‌توان آن را ترک کرد، بلکه هر زمان که شرایط سخت‌تر می‌شود و قیمت‌های بین‌المللی افزایش و منابع انرژی کاهش می‌یابد، ریشه‌دارتر و پایدارتر می‌شود تا ایران بار دیگر ایستادگی خود را در کنار سوریه از طریق حمایت مستمر اقتصادی، سیاسی و نظامی ثابت کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بشار اسد رئیس جمهور سوریه سفر بشار اسد به تهران سیاسی و اقتصادی رئیس جمهور بشار اسد دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۳۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا دیدار کردند

به گزارش تابناک، حسین امیرعبداللهیان پیش از آغاز رسمی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با سامح شکری وزیر خارجه مصر دیدار کرد.

ایران و مصر در جریان جنگ غزه تماس های خود را افزایش داده اند.

دیدار رئیس جمهور ایران با عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر در ریاض و ملاقات امیرعبداللهیان با سامح شکری در ژنو و نیویورک بخشی از هماهنگی های تهران و قاهره در چند ماه گذشته بوده است.

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا دیدار کردند
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • اهداف سیاسی و ابعاد رسانه‌ای گزارش اخیر بی بی سی جهانی
  • سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رئیس جمهور دریافت کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور