Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@13:19:37 GMT

آیا توت فرنگی مانع از حمله قلبی می شود؟

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۳۲۱۳

آیا توت فرنگی مانع از حمله قلبی می شود؟

متخصصان می‌گویند توت فرنگی به دلیل آنکه سرشار از مواد مغذی است، می‌تواند باعث تقویت سلامتی بدن شود.

به گزارش برنا، توت فرنگی یکی از میوه‌های لذت بخشی است که سرشار از ویتامین‌های مختلف است. برای مثال، می‌توانید تنها با خوردن ۵ عدد توت فرنگی در روز ۹۸ درصد نیاز بدن به ویتامین C را تامین کنید. این ویتامین نقش حیاتی در حفظ سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب به فواید مصرف توت فرنگی می‌پردازیم:

۱- حفاظت از قلب

مطالعات نشان داده است مصرف مواد غذایی حاوی آنتی سیانین‌ها که به وفور در توت فرنگی وجود دارد می‌تواند خطر حمله قلبی را کاهش دهد. همچنین مصرف توت فرنگی به جلوگیری از ساخت پلاکت‌های خونی که باعث انسداد عروق می‌شود کمک می‌کند و حتی کاهش فشار خون را به همراه دارد.

۲- کمک به سلامت بارداری

یکی از مکمل‌های غذایی بسیار ضروری که در دوره بارداری باید مصرف شود فولات یا همان فولیک اسید است که نقشی حیاتی در رشد جنین دارد. خبر خوشحال کننده این است که توت فرنگی یک منبع طبیعی این مکمل غذایی است. یک فنجان توت فرنگی دارای دستکم ۴۰ میکروگرم فولات است.

۳- کاهش التهابات بدن

التهابات در بدن می‌تواند باعث مشکلات متعددی شود. التهابات مزمن می‌تواند باعث بیماری‌های جدی و مرگباری همچون سکته مغزی، حمله قلبی، و سرطان شود. توت فرنگی دارای ترکیبات ضدالتهابی است که می‌تواند باعث بهبود التهابات و سلامت عمومی بدن شود.

۴- کمک به هضم غذا

تقریباً تمامی مردم از خواص بی نظیر فیبر در کمک به هضم غذا آگاهی دارند. توت فرنگی یکی از میوه‌هایی است که غنی از فیبر بوده و به عبور مواد غذایی از روده‌ها کمک می‌کند. همچنین این میوه دارای سطح بالایی از آب است و مانع از ابتلای افراد به یبوست می‌شود.

۵- تنظیم فشار خون

یکی از عناصر کلیدی در تنظیم فشار خون پتاسیم است که به وفور در توت فرنگی وجود دارد. پتاسیم عنصری است که تاثیر منفی سدیم در افزایش فشار خون را خنثی می‌کند. حتی اگر از آن دسته افرادی هستید که از فشار خون رنج نمی‌برید، باز هم مصرف مواد غذایی حاوی پتاسیم برای سلامتتان ضروری است.

از دیگر خواص توت فرنگی می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- نرم و صاف کردن پوست

۲- تنظیم قند خون

۳- سفید کردن دندان‌ها

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ویتامین ویتامین سیستم ایمنی بدن مواد غذایی فشار خون سلامت بارداری رشد مشکلات سرطان سلامت مواد غذایی فشار خون قند تواند باعث توت فرنگی فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۳۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به رفح کارت بازی اسرائیل برای آزادی اسرااست/مقاومت آماده است

به گزارش خبرگزاری مهر، در شرایطی که رسانه‌های عبری زبان مدعی‌اند که در صورت آزادسازی اسرای صهیونیستی از سوی حماس در نوار غزه، سران تل آویو آماده بازنگری در حمله زمینی به شهر رفح هستند، مقامات حماس با رد ادعاهای اشغالگران، پیشنهاد صهیونیست‌ها را عاری از واقعیت و «نمایشی» خواندند و آن را کارت بازی اشغالگران در فشار علیه گروه‌های مقاومت توصیف کردند.

شبکه خبری المیادین شامگاه جمعه گزارش داد که غازی حمد، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تأکید کرد که صهیونیست‌ها، هیچ راهی جز مذاکره پیش روی خود ندارند و هر گونه عملیات در «رفح» هیچ سودی برای آنان به همراه نخواهد داشت.

عضو حماس با بیان اینکه استفاده از کارت رفح برای فشار به حماس، هیچ سودی نخواهد داشت و موضع این جنش را نیز تغییر نخواهد داد، خاطرنشان کرد: اسرائیل از ورود به رفح هیچ سودی نخواهد برد؛ زیرا یک بار دیگر مانند غزه، غرق خواهد شد.

این مقام حماس همچنین تأکید کرد که اگر اسرائیل تصمیم بگیرد وارد رفح شود، حماس، برای مقابله با این رژیم آمادگی بالایی دارد.

کد خبر 6089420

دیگر خبرها

  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور در استادیوم یادگار
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»
  • حمله به رفح کارت بازی اسرائیل برای آزادی اسرااست/مقاومت آماده است
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟