Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش عرضه ۳۵ درصدی گوشت قرمز در میادین میوه و تره بار، جانمایی مجسمه حیوانات در حال انقراض در خیابان لبخند، آغاز پایش و کنترل سه سطحی برنامه های مدیریت شهری و همچنین بیش از ۶۰ درصد پل های مکانیزه ایمن سازی شد از مهمترین اخبار شهر تهران است.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایران اکونومیست، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران به مناسبت هفته ملی سلامت با تأکید بر نقش تغذیه سالم در سلامت شهروندان، گفت: به منظور تأمین نیاز شهروندان به انواع محصولات غذایی با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب، عرضه انواع گوشت قرمز در میادین میوه و تره بار منتهی به فروردین ۳۵ درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایوب فصاحت با بیان اینکه حمایت از مصرف‌کنندگان و کمک به اقتصاد خانواده‌ها، با حمایت از تولید و حذف واسطه‌های غیرضرور از مهم‌ترین اهداف سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران است، افزود: میانگین قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار نسبت به محصولات مشابه در سطح شهر ۳۹ درصد و انواع سبزیجات برگی و صیفی‌جات حدود ۳۲ درصد اختلاف قیمت دارند.

وی با اشاره به اختلاف ۲۲ درصدی گوشت گوسفند و اختلاف ۱۶ درصدی گوشت گوساله در میادین میوه و تره بار نسبت به میانگین قیمت این محصولات در سطح شهر، اظهار کرد: قیمت حبوبات در میادین میوه و تره بار نسبت به میانگین قیمت سطح شهر ۱۷ درصد، گوشت مرغ ۹ درصد و تخم مرغ ۱۷ درصد ارزان‌تر است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با بیان اینکه دسترسی آسان به بازارهای میوه تره بار از مطالبات جدی شهروندان و از اهداف مهم این سازمان است، اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده، ۱۲۳ محله پایتخت فاقد بازار میوه و تره بار هستند که ساخت و توسعه این مراکز در ۷۰ محله پرجمعیت تهران در اولویت سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران قرار دارد.

بیش از ۶۰ درصد پل های مکانیزه فعال و ایمن شد

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از ساماندهی و ایمن‌سازی ۶۰ درصد از پل‌های مکانیزه شهر تهران در سال جدید خبر دارد.

رضا صیادی با اشاره به واگذاری پل‌های مکانیزه شهر تهران از ابتدای سال ۱۴۰۱ به سازمان زیباسازی، گفت: یکی از فعالیت‌های خدماتی سازمان زیباسازی شهر تهران به شهروندان در دوره جدید مدیریت شهری، ایجاد شرایط عبور و مرور کم خطر در فضای شهری است، ضمن آنکه آسایش و رفاه آنها در کنار فرهنگ‌سازی از اهدافی است که برای سازمان زیباسازی تعریف شده است.

وی افزود: در همین راستا راه‌اندازی و ساماندهی پل‌های مکانیزه عابر پیاده از ابتدای سال جاری به سازمان زیباسازی شهر تهران واگذار شده است و تلاش کردیم به سرعت شرایط ایمن‌سازی این پل‌ها را فراهم کنیم. بر همین اساس ضمن بررسی این پل‌های مکانیزه متوجه شدیم تنها ۵۳ درصد از پل‌های مکانیزه شهر تهران فعال هستند و ۴۷ درصد آنها خاموش و در شرایط غیرقابل استفاده به سر می‌برند. نکته دیگر اینکه از ۵۳ درصد پل های فعال نیز ۴۳ درصد در شرایط غیر ایمن به سرویس دهی مشغول بودند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران تصریح کرد: در یک ماه و نیم گذشته تلاش کردیم با ایمن سازی پل های روشن به تعداد پل های مکانیزه فعال و ایمن اضافه کنیم. براساس آمار موجود در نیمه اردیبهشت ماه، ۶۴ درصد پل ها فعال است که از این تعداد نزدیک به چهار درصد ایمنی کافی برای ادامه فعالیت ندارند.

صیادی ادامه داد: به منظور ایمن‌سازی و ساماندهی دستور خاموش شدن پل های غیر ایمن تا زمان تکمیل پروسه ایمن سازی آنها صادر شده است.

جانمایی مجسمه حیوانات در حال انقراض در خیابان لبخند

 معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه دو گفت: مجسمه حیوانات در حال انقراض در فضای جنگلی کنار بلوار پاک‌نژاد به سمت خیابان لبخند جانمایی شد.

علیرضا جعفری با اعلام این خبر گفت: مدیریت شهری  منطقه دو به‌عنوان یکی از مناطق دوستدار محیط‌زیست با هدف آشنایی شهروندان با حیوانات منقرض شده و در حال انقراض  و حمایت از حیوانات مجسمه‌های از  این حیوانات را در محدوده بلوارهای پاک‌نژاد و دادمان جانمایی کرده است.

وی با بیان اینکه ابعاد مجسمه‌ها در اندازه واقعی حیوانات است، افزود: تاکنون هفت مجسمه از حیواناتی مانند خرس گریزلی، خرس قطبی، گوزن، قوچ وحشی، خرس پاندا و خرس قهوه‌ای در فضای جنگل‌گونه حاشیه بلوار جانمایی شده و در آینده  مجسمه اسب و یوزایرانی هم در این خیابان جانمایی می‌شود.

به گفته جعفری جنس مجسمه‌های این خیابان از بتن است که با توجه به نوع مصالح به کار رفته این آثار در گذر زمان تخریب نمی‌شود.

وی در خصوص انتخاب این محدوده برای جانمایی مجسمه حیوانات گفت: با توجه به وجود  فضای سبزی جنگل‌گونه با درختان بلند در حاشیه بلوار پاک‌نژاد و همچنین مجاورت با  خیابان لبخند این محدوده برای قرار دادن مجسمه‌ها انتخاب شده است.

طرح سه شنبه های سلامت در  مساجد  منطقه ۱۳ کلید خورد

شهردار منطقه ۱۳ از اجرای طرح سه‌شنبه‌های سلامت مساجد همزمان با نخستین سه شنبه هفته سلامت خبر داد و گفت: این طرح به صورت مستمر سه شنبه های هر هفته تا پایان سال جاری اجرایی می شود.

محمد هادی علی احمدی ارتقا سطح سلامت شهروندان  و احیا و تقویت نقش مساجد را از اهداف این طرح  برشمرد و افزود: طرح سه شنبه های سلامت مساجد هر هفته در ۱۲ مسجد محلات دوازده گانه منطقه وتا پایان سال در ۴۶ مسجد منطقه نیز اجرا می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این طرح پیش از نماز ظهر وعصر با برپایی میز خدمت، مشاوره های روانشناسی، غربالگری فشارخون وقند و مشاوره تغذیه ای به صورت رایگان برای نمازگزاران  انجام می شود افزود : طرح سه شنبه های سلامت در نخستین  سه شنبه هفته سلامت در مساجد باب المراد، اباعبداله، امام محمد تقی، علی بن موسی الرضا و ... اجرایی خواهد شد.

علی احمدی در ادامه به برپایی گذر سلامت در هفته سلامت در بوستان پیروزی اشاره کرد وافزود : ایستگاه های چکاپ سلامتی شامل غربالگری فشار خون و قند خون، توانبخشی کودکان، ویزیت پزشک و مشاوره مامایی، مشاوره و معاینه سرطان سینه با حضور پزشک متخصص و مشاوره فردی در این گذر از ساعت ۳۰ :۱۶ تا ۲۰ به شهروندان خدمت ارائه می دهند.

وی در ادامه با اشاره به  برگزاری مسابقه ای  با عنوان "جشنواره سلامت محله همزمان با برپایی گذر سلامت خبر داد وافزود : در این مسابقه کتابچه ای در اختیار نوجوانان  متقاضی قرار می گیرد که می توانند در آن ایده های خود را در قالب داستان یا نقاشی با موضوعاتی مانند مضرات دخانیات، مضرات چاقی وتغذیه نامناسب، احترام به پدر بزرگ و مادر بزرگ ها، اهدا خون، رعایت حقوق معلولان، نظافت مساجد و پیشگیری از دیابت مطرح کرده و در  پایان هفته سلامت از نفرات برگزیده تقدیر می شود.

اجرای ۲۰ هزار متر مربع روکش مکانیزه آسفالت در منطقه ۱۴

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ۱۴ از اجرای عملیات روکش آسفالت در محورهای اصلی این منطقه خبر داد.

هوشیام علایی با اشاره به توزیع چهار هزار تن آسفالت در سه محور اصلی منطقه گفت: این عملیات با هدف تسهیل در تردد و روان‌سازی ترافیک همچنین رضایتمندی شهروندان منطقه  به ویژه در نقاط پرتردد تداوم دارد.

علایی با بیان اینکه خیابان افراسیابی به دلیل قرار گرفتن در نقطه مرکزی منطقه یکی از مهم ترین محور های مهم تردد به حساب می آید که همواره از خواسته های شهروندان رسیدگی به آسفالت این محور بوده است، افزود: روکش آسفالت مکانیزه در این محور به متراژ سه هزار متر مربع در حال انجام است.

وی با اشاره به  اولویت آسفالت ریزی معابر و محورهای اصلی در سال جدید گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۶ هزار متر مربع عملیات روکش آسفالت مکانیزه در دو محور ابوذر و شهید کاظمی نیز انجام و مقرر شد  آسفالت مکانیزه در محورهای دیگر منطقه با نظارت و بازدیدهای مستمر انجام شود.

غرفه های بازیافت منطقه ۱۹ نونوار شد

شهردار منطقه ۱۹ اعلام کرد: ۲۳ غرفه بازیافت به منظور جلب مشارکت شهروندان در امر تفکیک پسماند از مبدا در این منطقه نونوار شد.

مهدی هدایت با اشاره به اینکه ۲۳ غرفه در نواحی پنجگانه برای دریافت پسماندهای خشک شهروندان وجود دارد افزود: با برنامه ریزی سازمان مدیریت پسماند همه غرفه های بازیافت شهر تهران به صورت همسان و یکپارچه رنگ آمیزی شدند تا علاوه بر زیباسازی منظر شهری با نصب استیکرها و علایم آموزشی مربوط به مدیریت پسماند و طرح کاپ بستری برای مراجعه حداکثری خانوارها باشد.

به گفته این مسئول غرفه های بازیافت با هدف رعایت موارد ایمنی و بهداشتی محل کار متصدیان ساماندهی شد و نواقص و مشکلات احتمالی غرفه ها رفع و تجهیز شد.

هدایت گفت: این غرفه ها توسط کارشناسان و رئیس مدیریت پسماند منطقه به طور مستمر بازدید و در آن راهکارهای افزایش بازدهی و نیز جلب مشارکت حداکثری شهروندان در بحث تفکیک پسماند از مبدا بررسی می شود.

شهردار منطقه ۱۹ ضمن قدردانی از مشارکت شهروندان در امر تفکیک زباله از مبداء خاطر نشان کرد: رنگ آمیزی و نقاشی کانکس های بازیافت ادامه دارد و به منظور پیشگیری از شیوع کرونا شستشو و ضدعفونی کانکس ها پس از تخلیه روزانه غرفه انجام و در بین غرفه داران دستکش و ماسک توزیع می شود.

تأمین انرژی پاک در بوستان های منطقه ۴

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه چهار همزمان با هفته سلامت از تامین انرژی پاک با استفاده از لامپ های کم مصرف در بوستان های سطح منطقه خبر داد.

رضا معلم در این باره گفت: به منظور ارتقای سطح سلامت شهروندان و با توجه به اهمیت کاهش مصرف منابع انرژی، جایگزینی لامپ های قدیمی با لامپ های کم مصرف و پرنور برای روشنایی بوستان ها و تامین انرژی پاک بوستان ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی در این باره افزود: در حال حاضر بیشتر  بوستان های منطقه به لامپ های کم مصرف و پرانرژی مجهز شده اند و مابقی بوستان ها نیز به این لامپ ها تجهیز خواهد شد.

معلم در ادامه با اشاره به نصب برج های نوری و بهبود سیستم روشنایی در بوستان های منطقه گفت: نصب برج های نوری، پروژکتورها، تکمیل کابل کشی و تجهیزات روشنایی یکی دیگر از اقداماتی است که در بوستان های سطح منطقه اجرا شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه چهار خاطرنشان کرد: امیدواریم با چنین اقداماتی بتوانیم گامی در راه رضایت، سلامت و امنیت شهروندان برداشته و در این مسیر به موفقیت نائل شویم.

آغاز پایش و کنترل سه سطحی برنامه های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱

مدیرکل پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد از شروع پایش و کنترل اجرای برنامه‌های شهرداری تهران در سه سطح کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خبر داد.

محمد حسین شیخ حسن با اعلام این خبر تصریح کرد: در راستای سیاست های ۱۲ گانه شهردار محترم تهران و در دوره جدید مدیریت شهری، هم‌زمان با آغاز سال جدید و با توجه به مأموریت ذاتی مرکز پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد، پایش برنامه‌های شهرداری در سه سطح بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه پیش از این فقط برنامه‌های بلند مدت همچون برنامه پنج ‌ساله شهرداری تهران مورد پایش، کنترل و ارزیابی قرار می گرفته اند، یادآور شد: در دوره‌ جدید، پایش برنامه‌های عملیاتی و پایش برنامه‌ها و پروژه‌های مرتبط با سیاست‌های ۱۲ گانه شهردار محترم تهران نیز مبنای پایش برنامه ها قرار خواهد گرفت.

مدیرکل پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد در پایان خاطر نشان کرد: پایش برنامه‌های شهرداری تهران در سه حوزه برنامه های واحدهای ستادی، سازمان ها و شرکت ها و برنامه های مناطق ۲۲ گانه صورت می گیرد که به صورت مستمر رصد و هر سه ماه یک بار گزارش های نهایی میزان پیشرفت برنامه ها تدوین و جهت اخذ تصمیمات کلان مدیریتی به دفتر شهردارتهران ارسال می شود.

زباله گیر فرسوده مسیل مقصودبیک جمع آوری شد

معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک اعلام کرد: گابیون و زباله گیر فرسوده و قدیمی بر روی مسیل مقصود بیک در محله تجریش به دلیل ایجاد منظر بد شهری و بوی نامطبوع با تلاش نیروهای شهرداری منطقه یک جمع آوری شد.

افشین خدامی در این باره گفت: این گابیون و  زباله گیر که بصورت متوالی نسبت به هم قرار داشتند در حدود ۹ سال بود که تخریب  و کارایی خود را از دست داده بودند و فنس های باقی مانده آن باعث تجمع زباله و ایجاد آلودگی بصری و بویایی در این محدوده شده بود که با بازدید و به دستور شهردار منطقه، با همکاری عوامل اداره مسیل ها و قنوات، خدمات شهری منطقه، موتوری و شهرداری ناحیه ۷ جمع آوری و رفع معضل شد.

وی خاطرنشان کرد: با کمک ماشین آلات مکانیزه از قبیل جرثقیل، مینی لودر و … این گابیون به حجم ۱۰۰ متر مکعب از مسیل خارج شد و در ادامه قسمت دیواره های بتنی شبکه زباله گیر نیز کامل جمع آوری شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: شهرداری منطقه نوزده تهران ، شهرداری منطقه چهار تهران ، سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شهرداری منطقه چهار تهران سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران سازمان زیباسازی شهر تهران میادین میوه و تره بار طرح سه شنبه های سلامت برنامه های شهرداری مدیرعامل سازمان شهری و محیط زیست پایش برنامه ها پل های مکانیزه مجسمه حیوانات شهرداری منطقه حال انقراض خیابان لبخند شهردار منطقه مدیریت شهری خدمات شهری هفته سلامت درصدی گوشت درصد پل ها زباله گیر ایمن سازی مجسمه ها جمع آوری غرفه ها ۶۰ درصد لامپ ها سه سطح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۳۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه های امامزاده ابراهیم شفت ایمن سازی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله عباسی ضمن حضور در بین مردم آسیب دیده از این آتش سوزی و شنیدن مسائل آنها در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: آتش سوزی رخ داده در روستای امامزاده ابراهیم شهرستان شفت به بیش از ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی این روستا که عموماً سازه‌های چوبی بودند آسیب زد.

وی با بیان اینکه تعدادی از این واحدها بیمه هستند، افزود: بخش زیادی از آنها فاقد پوشش بیمه‌ای می‌باشند که با توجه به وضعیت روستا و خسارت وارده به منطقه از ابتدای وقت امروز فرماندار شهرستان شفت، مدیرکل مدیریت بحران استان و مدیران حوزه زیرساختی گیلان در بین مردم و محل حادثه حضور یافته و وضعیت را برای رفع مشکلات خسارت دیدگان از این حریق بررسی کردند.

وی با تاکید بر اینکه هلال احمر موضوع اسکان اضطراری، تأمین اقلام ضروری و غذای گرم برای این خانوارها را آغاز کرده است، افزود: به زودی کار آوار برداری شروع می‌شود.

عباسی تصریح کرد: گزارشی هم از این حادثه و وضعیت خسارت دیدگان به وزارت کشور و رئیس محترم جمهور ارائه می‌کنیم و کمک‌هایی به صورت بلاعوض و در قالب تسهیلات برای ساخت منازل مسکونی و واحدهای تجاری مردم تأمین خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به آتش سوزی‌های مکرری که در این منطقه طی سال‌های از ۱۳۷۵، ۱۳۹۲، ۱۳۹۶ و نیز نیمه شب گذشته رخ داده باید این منطقه و خانه‌های آن ایمن سازی شود.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: باید سازه‌ها بتنی یا فلزی و بر اساس اصول و قواعد نظام مهندسی احداث شود و بدین منظور اعتباراتی هم داده شود تا این امر محقق شود و شاهد اتفاقاتی از این دست نباشیم.

استاندار گیلان ادامه داد: این منطقه کوهستانی و شاهد وزش بادهای شدید است که برای جلوگیری از اتفاقات مشابه باید در زمینه شیوه‌های ساخت و ساز تجدید نظر شود و حتماً این امر انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های آب و برق هم اینک مشغول رفع مشکلات هستند، گفت: پروژه گازرسانی به روستا هم مراحل پایانی خود را طی می‌کند و به زودی مردم آن از گاز طبیعی برخوردار می‌شود و همچنین راه دسترسی روستا هم بعد از بازسازی اصلاح می‌شود.

کد خبر 6095358

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • خانه های امامزاده ابراهیم شفت ایمن سازی می شود
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • ایمن‌سازی دیواره‌های سنگی کانال‌های مستعد ایجاد حادثه در سطح منطقه پنج ارومیه
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی