Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای امیرعلی امیرباقری گفت: طرح پانزی (Ponzi scheme) یک طرح قدیمی برای کلاهبرداری است، اما هنوز کاربرهای بازارهای مالی فریب این بازی را می خورند. یکی از مصداق‌های بازی پانزی، بازار رمزارزهاست که در ابتدای بازی، دو یا سه دوره به افراد سود پرداخت می شود تا اعتماد آن‌ها جلب شود و این افراد نیز، کاربران جدیدی را برای سرمایه گذاری در یک وبسایت تشویق کنند؛ اما پس از مدتی، دیگر از آن وبسایت خبری نمی‌شود و پول افراد از بین می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، یکی از نشانه‌های این وبسایت‌ها، وعده پرداخت سودهای نجومی است و سازوکارشان به این صورت است که پول جمع آوری شده از افراد قدیمی را به عنوان سود، به افراد جدید می‌پردازند تا افراد جدید هم پول خود را به این بازار وارد کنند و یک نمونه از این بازارها که بازی پانزی در آن‌ها مشاهده می‌شود، «وال استریت» است.

امیرباقری می‌گوید: افراد برای جلوگیری از این نوع سوء استفاده‌ها، باید از بازار و پلتفرم‌های معاملاتی شناخت داشته باشند و آموزش ببینند. افرادی که حرفه‌ای نیستند، معمولا سرمایه خودشان را به دست افراد دیگر می‌سپارند و به دام کلاهبردان می‌افتند که اگر می‌خواهند چنین اتفاقی رخ ندهد و سرمایه‌اشان در امان بماند، باید از قرارداد‌های قانونی که ضمانت اجرایی دارند استفاده کنند و به سراغ ابزار‌های معاملاتی شناخته شده با حجم زیاد بروند.

بیشتر بخوانید:

بازار رمز ارز‌ها پس از ۶ ماه، اصلاح قیمتی را تجربه کرد

نام طرح پانزی از نام چارلز پانزی یکی از مشهورترین کلاهبرداران تاریخ گرفته شده است که با فروش کوپن‌های تخفیفی اداره پست، به سرمایه‌گذاران وعده می‌داد که طی ۴۵ روز، ۵۰ درصد سود دریافت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح پانزی کلاهبرداری مالی بازار رمز ارز ارز دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۳۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد صادراتی کشور محسوب می‌شود که نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور دنیا برای بازدید از آن حضور دارند.
وی افزود: این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی است تا تولیدکنندگان ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، نسبت به استفاده از ظرفیت بازار‌های جدید و توسعه بازار‌های صادراتی موجود اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در نمایشگاه ایران اکسپو از حضور و بازدید ۱۲ واحد تولیدی استان حمایت مالی شده که با این نوع حمایت‌ها تلاش می‌کنیم ضمن کمک به ارتقای دانش و فناوری تولیدکنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنها نیز فراهم شود.
علایی اضافه کرد: در سال گذشته از حضور ۱۷۹ واحد تولیدی در نمایشگاه‌ها حمایت مالی شد که ۳۸ مورد از آن مربوط به نمایشگاه‌های خارجی بوده است.
وی، این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحد‌های تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

دیگر خبرها

  • با اجرای مالیات برعایدی سرمایه بساط سفته بازی جمع می‌شود
  • سامانه آموزشی ترید در بازار ارز دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شد
  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود
  • زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است
  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل
  • معامله بلوک «شازند» قانونی است
  • لایحه «امنیت شغلی» قانونی مضاعف و غیرکارشناسی
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است