Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهار نمایشگاه تجسمی با عنوان‌های «ماهورا»، «خم گیسو»، «نشت» و «زنان با چشمان بسته» در روزهای آینده افتتاح خواهند شد.

به گزارش ایران اکونومیست، جزئیات برگزاری این نمایشگاه‌ها به شرح زیر است: 

ماهورا 

این نمایشگاه گروهی نقاشی با حضور ۲۶ هنرمند در نگارخانه نقش جهان توسط گروه هنری بهناز راد حسینی جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ از ساعت ۱۶ الی ۲۰ افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بازدید از این نمایشگاه همه روزه جز شنبه‌ها تا ۲۸ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۰ مقدور است. 

خم گیسو 

آئین گشایش نمایشگاه آثار خوشنویسی صفر نورزاد با عنوان «خم گیسو» روز سه شنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۶ در گالری ابوالفضل عالی برگزار می‌شود. 

صفر نورزاد در این نمایشگاه دریافت خود را از خط شکسته نستعلیق در شیوه قدما به خصوص از دوران قاجار در معرض دید عموم قرار می‌دهد. 

صفر نورزاد دارای مدرک ممتاز خوشنویسی بوده و از سال ۱۳۸۷ مدرس رسمی انجمن خوشنویسان ایران است.

 

نمایشگاه آنلاین «نشت» 

نمایشگاه آنلاین عکس با عنوان «نشت» با حضور ۱۰ عکاس و با گردآوری بابک حقی از ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در گالری آرتیبیشن برپا خواهد شد.

مجموعه آثار این نمایشگاه بر اساس خاصیت نشت نور در فیلم عکاسی و بداهگی آن شکل گرفته است. 

عکاسان حاضر در این نمایشگاه عبارتند از اکبر ظاهری، امیرحسین نامی، بابک حقی، مهران سبزقبائی، مهدی بندری، زهرا خداداده، وحید تهامی، رضا شریفی، بنیامین بهادری و هوفر حقیقی. 

بابک حقی، کیوریتور این نمایشگاه در بخشی از بیانیه‌ این  نمایشگاه آورده: «گذر از نسل دوربین‌های آنالوگ و پدید آمدن امکانات و تعاریف جدید برای رسانه عکاسی، هنوز دنیای آنالوگ و نقش اتفاق و بداهگی در فیلم‌های عکاسی جذابیت خود را برای بعضی از عکاسان و هنرمندان عکس‌بنیان حفظ کرده است. قابلیت‌هایی که اکنون به واسطه نرم‌افزارهای ویرایش تصویر در فضای دیجیتال امکان‌پذیر است اما با این تفاوت که در فضای دیجیتال، ذهن عکاس (سوژه) پدیدآورنده‌ی این جلوه‌های تصویری‌ است و در فضای آنالوگ ماده شیمیایی حساس به نور و ساختمان دوربین». 

نمایشگاه آنلاین عکس «نشت»، از تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه تا اول خرداد ۱۴۰۱ بر روی وب‌سایت گالری آرتیبیشن به آدرس: http://arthibition.net/fa/gallery/exhibitions قابل دسترس عموم خواهد بود. 

 

زنان با چشمان بسته 

نمایشگاه آثار امیرحسین عالی با عنوان «زنان با چشمان بسته» ١۶ اردیبهشت ماه در گالری ژاله افتتاح شد. در این نمایشگاه آثار طراحی روی کاغذ به نمایش درآمده است که هر کدام از آن‌ها پرتره‌ای از یک زن و تنهایی وجودی انسان را نشان می‌دهد. طراح در این آثار با کمترین استفاده از ابزار، تنها خطوط سیاه را روی سفیدی کاغذ آورده است و در ساده‌ترین شکل ممکن به بیان احساس و انتقال آن به مخاطب پرداخته است. 

امیرحسین عالی درباره شکل‌گیری این مجموعه گفت: سال‌ها پیش فقط طراحی‌های کلاسیک را می‌شناختم و فکر می‌کردم که هر چقدر هم خوب کار کنم نمی‌توانم مانند آنها طراحی کنم. این مقایسه‌ها باعث می‌شد که ناامید شوم اما در سال‌های بعد متوجه شدم چیزی که نیاز دارم یک فضای شخصی است تا بتوانم خودم را در آن جستجو کنم. این جست و جوها مرا به مشاهده کردن ترغیب کرد و مجموعه فعلی آثارم ادامه همین روند مشاهده کردن است. این مجموعه شامل طراحی‌های واقعیت‌گرایانه و حاصل تمرکز من روی امر طراحی است که در طول هشت سال گذشته بر اساس تمامی مشاهدات و آنچه در این سال‌ها با آن مواجه بودم شکل گرفته است. 

عالی با اشاره به طراحی معاصر گفت: امروزه تعریف طراحی خیلی گسترده شده و نمی‌توانیم بگوییم فقط کسی که با مداد کار می‌کند طراح است، بلکه با نور، چیدمان و هر ابزار و رسانه دیگری می‌توان طراحی کرد. طراحی می‌تواند یک مدیای مستقل باشد و قرار نیست صرفاً به عنوان ستونی برای شکل‌گیری نقاشی باشد. اما در این مجموعه با توجه به اینکه یکی از اهداف من جست وجو در یک دوره خاص و برخوردی کلاسیک با طراحی بود، با مداد روی کاغذ و بدون رنگ به طراحی پرداختم. 

نمایشگاه «زنان با چشمان بسته» تا ٢۶ اردیبهشت ١۴٠١ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک ۴ برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۱ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به گالری ژاله مراجعه کنند. 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: نمایشگاه آثار تجسمی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نمایشگاه آثار تجسمی نمایشگاه آثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۳۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران

در برنامه صف اول آقای علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت حاضر شد و به سوالاتی پاسخ داد.

علی آبادی گفت: امروز اجلاس آفریقا را داشتیم و فردا بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های کشور برای معرفی به بیش از ۲ هزار بازرگان و تاجر بین المللی برگزار خواهد شد و می‌تواند تبعات خوبی داشته باشد. اجلاس آفریقا با تعداد زیادی از مقامات ارشد سیاسی آفریقا به خوبی برگزار شد که می‌تواند تاثیرات خوبی در رفاه و اقتصاد کشور داشته باشد.

او افزود: آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای بازرگانان و تجار ما است. از جمله مهمترین این فرصت توسعه نیافتگی کامل آفریقا است. البته آفریقایی‌ها به صورت جامع برنامه‌هایی را برای توسعه پیگیری می‌کنند و در این برنامه فرصت‌های برای تجار ما وجود دارد. برای تحقق جهش تولید باید دروازه صادرات باز شود. خیلی از کالا‌هایی که تولید می‌کنیم به جهت اینکه بازار صادراتی ندارد، مجبور هستیم تولید را محدود کنیم. به عنوان مثال در لوازم خانگی رشد خوبی در کیفیت و کمیت داشتیم، اما همچنان در تهدید کالا‌های قاچاق هستیم.

وزیر صمت ادامه داد: از جمله چالش‌هایی که در آفریقا داریم، نبود زیرساخت است که البته این موضوع با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در توسعه زیرساخت حوزه‌های انرژی و حمل و نقل داریم یک فرصت محسوب می‌شود. نرخ رشد اقتصادی در آفریقا از متوسط جهانی بیشتر است و این به معنای فرصت است و ما باید از آن استفاده کنیم. تلاش می‌کنیم تا پایان امسال در تمام یا حداقل بخشی از کشور‌های آفریقایی که محوریت دارند، نمایشگاه‌های دائمی برای کالا‌های ایرانی را فراهم کنیم و همچنین به آفریقایی‌ها فرصت دهیم که در کشور ما پایگاه معرفی خود را داشته باشند. تراز تجاری ما با آفریقا کاملا مثبت است و رویکرد ما این است که واردات خود را نیز از آفریقا افزایش دهیم. تا پایان امسال تعداد رایزن‌های بازرگانی ما در آفریقا به ۱۲ مورد میرسد و تعداد مراکز بازرگانی به ۱۵ مرکز خواهد رسید.

او در خصوص چالش‌های توسعه تجارت با آفریقا گفت: مهمترین چالش‌ها رقبا هستند که تلاش می‌کنند پس از حضور ما در آفریقا با ابزار‌های مختلفی مانند تحریم جلوی این موضوع را بگیرند. برنامه وزارت صمت این است که میزان تجارت ایران اعم از صادرات و واردات نسبت به شرایط فعلی دو برابر شود.

علی آبادی افزود: باید ظرفیت‌های مالی و اقتصادی خود را به نفع صادرات بسیج کنیم و هر مانعی که در مسیر صادرات است را برداریم. ما به شرکت‌هایی اولویت می دهیم که صادرات محور و دانش بنیان هستند. شرکت‌هایی که حداقل ارزبری و بیشترین میزان ارزآوری را دارند. مشارکت مردم زمانی رخ می‌دهد که بتوانیم از سرمایه‌های خرد مردم استفاده کنیم.

او افزود: در حال تعریف پروژه‌هایی هستیم که بر اساس آنها بتوانیم صندوق‌های پروژه را تاسیس کنیم که مردم با سرمایه‌های خرد خود در پروژه‌های ملی مشارکت کنند. به زودی اطلاعیه‌ها در این باره منتشر خواهد شد. اگر بتوانیم این هدف را محقق کنیم، بخش مشارکت مردم در شعار سال را به معنای واقعی و الگوی تازه محقق کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران
  • برپایی نمایشگاه آثار شهید مطهری در ارومیه
  • عکس| «بانو سوسانو» در نمایشگاه نقاشی
  • راهنما برای گالری‌گردی در پایانِ هفته پیش‌ِ رو