Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل غنی‌زاده روز دوشنبه در جمع دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای زندآباد، جوبند و انجرد با بیان اینکه معدن انجرد یکی از معادن بزرگ منطقه ارسباران است که دارای ظرفیت های بالقوه در حوزه های مختلف سرمایه گذاری است،  گفت: حقوق روستائیان پیرامون این معدن می بایست رعایت شود و این به منزله این نیست که حقوق مالکانه و قانونی سرمایه گذار و مالک معدن مس انجرد تضییع شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در نظام های حقوقی انفال عامه تعریف شده است و هر گونه تعرض و تعدی به انفال عمومی مطرود است و موجب ضمان “کیفری” و موجد مسئولیت “مدنی “است. 

فرماندار اهر با اشاره به اینکه دفاع از حقوق عامه و آحاد جامعه در کنار بهبود وضعیت شرایط اقتصادی شهرستان دنبال می شود، افزود: بایستی برنامه مطالبات را در چهارچوب قانونی ترسیم کنیم از این‌رو نباید برای مدیران معدن انجرد موانع تولید ایجاد کنیم و نیز در برابر خواسته‌های مردم تساهل کنیم.

وی با بیان اینکه کسانی که سعی در ایجاد اختلاف دارند به دنبال رانت اقتصادی و سیاسی هستند،  خطاب به اهالی روستاهای انجرد، زندآباد و جوبند گفت: اجازه ندهید افراد سودجو با ارابه اختلاف‌ افکنی، مطالبه‌گری را به بیراهه سوق دهند چه بسا مطالبات مردم مسکوت می ماند و توسعه معادن و به طریق اولی اشتغال‌زایی تعطیل می شود.

غنی زاده تاکید کرد: باید فضا را به سمتی هدایت کنیم تا عدالت رعایت شده و خواسته‌های روستائیان تحقق یابد.

فرماندار اهر همچنین بر لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری و احیای مسیر گردشگری جاده ارتباطی شیور به روستای پیغام تأکید کرد و گفت: شیور منطقه‌ای گردشگری و با ظرفیت‌های فراوان است، با توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه‌؛ اقتصاد روستاهای مجاور نیز بهبود می‌یابد و باید برنامه‌ای ترتیب دهیم تا مسیر ارتباطی روستاهای همجوار شیور با روستای پیغام کلیبر که مسیر گردشگری است احیا شود.

عملیات اجرایی معدن و کارخانه کنسانتره مس انجرد در اهر ۲۴ آذر ۱۳۹۱ آغاز شد و 19 مهر ماه ۱۳۹۸ با حضور وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مقام های کشوری و استانی افتتاح شد. 

فعالیت معدن انجرد علاوه بر مشکلات زیست محیطی موجب تخریب جاده های روستایی شده است .

برچسب‌ها روستائیان آذربایجان شرقی اهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان آذربایجان شرقی اهر روستائیان آذربایجان شرقی اهر معدن انجرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۳۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال عجیب پیرامون مدال اهدایی به علی دایی!

به گزارش ورزش سه، انتشار تصاويري از ملیکا رسولی که مدعی عنوان‌داری در رشته کاراته است، كنار علي دايي با اين تيتر كه «یک ملي‌پوش خانم مدالش را به علي دايي اهدا كرد» حاشيه‌ساز شده است. برخي ورزشكاران قديمي مدعي شدند او نه عضو تيم ملي بوده و هست و نه مدالي بين‌المللي دارد كه بخواهد به دايي اهدا كند؛ ادعایی که هنوز با پاسخی از سوی رسولی مواجه نشده است.

در همين بین مريم رنجبرساري، عضو سابق تيم ملي تير و كمان در يك استوري كه در اينستاگرامش منتشر كرد به این فرد حمله کرد.

 به همين بهانه، خبرنگار روزنامه اعتماد با او تماس کرد و رنجبرساري گفت: ايشان چند سال پيش گفته قهرمان كاراته است اما فدراسيون كاراته تكذيب كرد. معلوم نيست او از چه طريقي اسپانسر پيدا مي‌كند، اما در بيوي اينستاگرامش نوشته قهرمان تير و كمان است! بچه‌هاي كاراته هم براي من فرستادند و پرسيدند اين را مي‌شناسي؟ گفتم نه‌ . اصلا بچه‌هاي كاراته هم او را قبول ندارند.

رنجبرساري ادامه داد: خود من به دليل اينكه‌ پول اعزام و تجهيزات براي رفتن به مسابقات را نداشتم از تيم ملي كنار رفتم. مثل من زياد بودند، اما اگر او به تيم ‌ملي رفته احتمالا پول هزينه‌هاي خودش را داده و‌ به تيم ملي رسيده!

ملي‌پوش سابق افزود: او اصلا مدالي نداشته كه به علي دايي تقديم كند. براي من عجيب است او علي دايي را چطور پيدا كرده و به ديدار يكي از بزرگان ورزش ما رفته است. ورزشكاري به بزرگي علي دايي از قبل رزومه طرف مقابل را مي‌بيند و بعد به ديدار ورزشكاري مي‌رود. اما اين ورزشكار اصلا مدالي نداشته است! شايد مدال استاني بوده است، اما نه بچه‌هاي كاراته و نه تير و كمان مي‌گويند او مدالي نياورده است. من فقط به اين فكر مي‌كنم و از اين ناراحتم چرا براي من كه قهرماني آسيا را داشتم اسپانسري نبود، اما براي ورزشكاران اين شكلي دو تا سه تا اسپانسر پيدا مي‌شود!

وي در ادامه با اشاره به هزينه‌هاي سنگين در تير و كمان كه خيلي‌ها از پس آن برنمي‌آيند و به ناچار خداحافظي مي‌كنند، افزود: سال ۸۹ يا ۹۰ بود كه تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال در تير و كمان تيمداري مي‌كردند و من به عضويت استقلال درآمدم. رقابت بين اين دو تيم در همه رشته‌ها جذاب است و در آن سال هم رقابت نزديكي داشتيم و در نهايت ما قهرمان شديم و آقاي فتح‌الله‌زاده مديرعامل وقت استقلال قرار بود نفري ۵ سكه به ما‌ پاداش بدهند، اما ما كه چيزي نديديم!

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تاکید فرماندار ارومیه بر هم‌افزایی با دستگاههای اجرایی برای تحقق شعار سال
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • جنجال عجیب پیرامون مدال اهدایی به علی دایی!
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • تاکید امام جمعه فسا بر حل مشکل بیمه کارگران
  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»