Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@09:02:00 GMT

فروش هر ۴۵۰ گرم شیرخشک؛ ۵۰ هزار تومان

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۳۸۸۳

آخرین گزارش‌های رسمی از بازار شیرخشک از افزایش حدود ۲۷ درصدی قیمت و فروش تا ۵۰ هزار تومانی هر قوطی ۴۵۰ گرمی آن حکایت دارد.

به گزارش ایسنا، بررسی گزارش از مرکز آمار ایران در رابطه با وضعیت قیمت کالاهای خوراکی در فروردین ماه امسال نشان می‌دهد که قیمت هر قوطی ۴۵۰ گرمی شیرخشک از متوسط حدود ۳۶ هزار تومان در فروردین پارسال به ۴۵ هزار و ۶۰۰ تومان در همین ماه در سال جاری افزایش پیدا کرده است، بر این اساس شیرخشک نسبت به پارسال ۲۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصد گران شده است.

هر قوطی شیرخشک در اسفند سال گذشته به طور متوسط ۴۵ هزار و ۳۰۰ تومان فروش رفته و در فروردین سال جاری تا ۵۰ هزار تومان هم قیمت خورده است.

 شیرخشک از جمله اقلامی است که بخشی از آن در لیست دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی قرار دارد. در سال گذشته در رابطه با تامین ارز آن به خصوص مواد اولیه به دلیل تغییر گروه کالایی با موانعی مواجه بود، این در حالی است که این کالا از گروه یک که مشمول ارز ۴۲۰۰ است به گروه دو و حتی در مقطعی ۲۷ منتقل شده و دستگاه ‌های ذیربط از جمله  وزارت بهداشت و وزارت صمت در مورد آن اختلاف نظر داشتند.

در مدت اخیر نیز جریان ترخیص شیرخشک های رژیمی اطفال مورد توجه قرار گرفت که چند محموله با مجموع  یک میلیون قوطی که از بهمن پارسال تا فروردین امسال وارد گمرک شده بود به دلایلی از جمله عدم تائید ثبت سفارش از سوی سازمان غذا و دارو امکان ترخیص نداشت تا اینکه در هفته گذشته اعلام شد حدود ۱۲۰ هزار قوطی ترخیص و مابقی همچنان در گمرک مانده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: گرانی ماکارونی رتبه بندی معلمان آزمون دستیاری یارانه ارز 4200 تومانی وام ودیعه مسکن 1401 شیرخشک مرکز آمار مواد اولیه گرانی ماکارونی رتبه بندی معلمان آزمون دستیاری یارانه ارز 4200 تومانی وام ودیعه مسکن 1401 هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۳۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!

یکی از گران‌ترین خودروهایی که حواله‌های آن در بازار خرید و فروش می‌شود بنز است.

حواله بنز سی کلاس جانبازان هم اکنون تا قیمت ۱۲ میلیارد تومان در بازار به فروش می‌رسد.

نکته جالب اینجاست که قیمت خودرو بعد از تحویل حداقل ۲۵ میلیارد تومان اعلام می‌شود.

همچنین حواله خودرو برای معاوضه با آپارتمان ۱۰۰ متری در مناطق ۱ تا ۵ تهران هم گذاشته شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

دیگر خبرها

  • «آکادمی پرندگان» بیش از ۵۰ میلیون تومان فروخت
  • فروش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • درآمد ۷۰۰ میلیونی «گالیله»!/ «آکادمی پرندگان» ۵۰ میلیون فروخت
  • اعلام آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد + آمار
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان