Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@13:51:33 GMT

جزئیات و جدول بیمه شخص ثالث آسیا در ۱۴۰۱

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۳۸۸۸

جزئیات و جدول بیمه شخص ثالث آسیا در ۱۴۰۱

انواع پوشش‌ های بیمه شخص ثالث آسیا چیست؟ از کجا استعلام نرخ حق بیمه شخص ثالث آسیا را بگیریم؟ تخفیف بیمه ثالث آسیا در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟ بیمه شخص ثالث آسیا چگونه است؟ داشتن بیمه نامه شخص ثالث برای جبران خسارت‌ ها امری ضروری است. در این مقاله به بررسی شرکت بیمه آسیا می‌ پردازیم و با بیمه شخص ثالث آن آشنا می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

بیمه شخص ثالث چیست؟

اگر در حین رانندگی در برخورد با افراد یا خودرو های دیگر حادثه رخ دهد، راننده خودرو مقصر موظف به جبران خسارت‌ های مالی یا جانی است. پوشش بیمه شخص ثالث از فرد مقصر در مقابل پرداخت این خسارت‌ ها، حمایت می‌ کند. بیمه شخص ثالث، تمامی خسارت‌ های اتفاق افتاده را به فرد زیان دیده پرداخت می‌کند. طبق قانون بیمه شخص ثالث، تمامی دارندگان وسیله نقلیه موتوری زمینی موظف‌ اند، مسئولیت خود را برای جبران خسارت‌ های وارده به اشخاص ثالث، با خرید بیمه شخص ثالث خودرو، بیمه کنند.

شرکت بیمه آسیا را بشناسید؟

شرکت بیمه آسیا، در سال ۱۳۳۸ با هدف انجام امور بیمه‌ ای و بازرگانی تأسیس شد. این بیمه، به عنوان اولین شرکت بیمه خصوصی، رتبه اول تولید و سهم بازار را در کشور دارد. بیمه آسیا با بیش از ۱۰۰ شعبه و اداره پرداخت خسارت و حدود ۵۰۰۰ نمایندگی حقیقی و حقوقی فعال در سراسر کشور، بهترین رتبه پاسخگویی به شکایات را به خود اختصاص داده است.

بیمه آسیا با بیش از ۶۰ سال تجربه در صنعت بیمه، ۲۴۰۰ نفر نیروی انسانی متخصص را برای ارائه خدمات بیمه‌ ای در اختیار دارد. این شرکت، در خصوص صدور و پشتیبانی انواع بیمه‌ نامه‎‌ها و حمایت از شرکت‌ های بیمه داخلی و خارجی با پذیرش بیمه‌ های اتکایی، در تلاش است تا با ارائه خدمات نوین، سهم خود را از بازار بیمه افزایش دهد.

انواع پوشش‌ های بیمه شخص ثالث آسیا کدامند؟

پوشش‌ های بیمه شخص ثالث در واقع هزینه‌ های مربوط به درمان، فوت و خسارت به اموال شخص زیان دیده را در حادثه تصادف جبران می‌کند. در نظر داشته باشید که پوشش پرداخت خسارت مالی فقط شامل فرد آسیب دیده (شخص ثالث) می‌شود.

شرکت بیمه آسیا، در بیمه نامه شخص ثالث دو نوع پوشش پرداخت خسارت مالی و جانی را در نظر گرفته است. سقف این پوشش‌ ها هر سال با توجه به نرخ دیه فرد مسلمان مشخص می‌شود.

پوشش خسارت جانی بیمه ثالث آسیا

پوشش خسارت جانی وارد شده به اشخاص ثالث، شامل پرداخت هزینه‌ های نقص عضو، بستری شدن در بیمارستان، درمان فرد آسیب دیده یا غرامت فوت ناشی از تصادف می‌شود. در سال ۱۴۰۱ این پوشش تا سقف دیه فرد مسلمان در ماه حرام برابر ۸۰۰ میلیون تومان توسط بیمه آسیا پرداخت می‌گردد.

سقف تعهدات خسارت جانی معادل تعداد سرنشینان خودروی زیان دیده است. اگر تعداد تلفات حادثه بیشتر باشد از طریق صندوق تأمین بیمه مرکزی جبران می‌شود.

پوشش خسارت مالی بیمه ثالث آسیا

در پوشش مالی پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث، تمام هزینه‌ های مالی تعمیرات و بازسازی خودرو های آسیب دیده در تصادف را بیمه آسیا پرداخت می‌کند. شرکت بیمه آسیا، در سال ۱۴۰۱ پوشش خسارت مالی را در بازه ۲۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته است. محاسبه بیمه شخص ثالث آسیا، با توجه به انتخاب میزان پوشش خسارت مالی از طرف بیمه گزار تغییر می کند.

پوشش تعهدات جانی برای راننده مقصر بیمه ثالث آسیا چقدر است؟

بیمه حوادث راننده مقصر، زیر مجموعه بیمه شخص ثالث و به صورت اجباری است. این بیمه فقط خسارت‌ های جانی راننده مقصر را پرداخت می‌کند. در سال ۱۴۰۱ پوشش خسارت جانی وارد شده به راننده مقصر حادثه تا سقف دیه فرد مسلمان در ماه غیر حرام و برابر ۶۰۰ میلیون تومان است.

جدول تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث آسیا در ۱۴۰۱

شرکت بیمه آسیا، به ازای هر سال که از تعهدات پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث خود استفاده نکنید، ۵ درصد از نرخ صدور بیمه نامه جدید را تخفیف می‌دهد. این تخفیف تا سقف ۷۰ درصد ادامه خواهد داشت. در جدول زیر میزان تخفیف عدم خسارت هر سال را بررسی می‌کنیم.

جدول تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث آسیا سال تخفیف عدم خسارت درصد تخفیف عدم خسارت سال اول 5% سال دوم 10% سال سوم 15% سال چهارم 20% سال پنجم 25% سال ششم 30% سال هفتم 35% سال هشتم 40% سال نهم 45% سال دهم 50% سال یازدهم 55% سال دوازدهم 60% سال سیزدهم 65% سال چهاردهم 70%

سؤال مهم این است که، اگر راننده در سال دهم با ۵۰ درصد تخفیف عدم خسارت، از بیمه نامه خود برای پرداخت خسارت استفاده کند، تمام تخفیف‌ های آن از بین می‌رود؟

خیر، در صورت بروز تصادف، تخفیف بیمه شخص ثالث، به طور کامل از بین نخواهد رفت.

در جدول زیر میزان کاهش تخفیف عدم خسارت را بررسی می‌کنیم.

جدول نحوه کاهش تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث آسیا تعداد خسارت یک بار دو بار سه بار و بیشتر میزان کاهش خسارت مالی 20% 30% 40% میزان کاهش خسارت جانی 30% 70% 100%

نحوه استعلام نرخ حق بیمه شخص ثالث آسیا

از نظر قانون، بیمه شخص ثالث، یک بیمه اجباری برای مالک وسیله نقلیه موتوری است. در واقع این اجبار در زمان وقوع تصادف و خسارت به نفع فرد بیمه شده است. برای فعال شدن این بیمه باید به صورت سالیانه یا کوتاه مدت، حق بیمه پرداخت کرد. ‌امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله شما را با اهمیت خرید بیمه شخص ثالث آشنا کرده باشد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت azki.com به مقایسه آسان و انتخاب از بین شرکت‌ های مختلف بیمه بپردازید و به راحتی اقدام به خرید بیمه شخص ثالث آسیا کنید.

کد خبر 1629433

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: خسارت بیمه شخص ثالث بیمه شخص ثالث آسیا تخفیف عدم خسارت شرکت بیمه آسیا بیمه ثالث آسیا پرداخت خسارت ثالث آسیا راننده مقصر سال ۱۴۰۱ خسارت جانی پوشش خسارت خسارت مالی بیمه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۳۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد چکشیان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرج ضمن تبریک هفته کار و کارگر با اشاره به دیدار ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از کارگران سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری در جمع کارگران به تمایز نگاه اسلام با نگاه‌های موجود و رایج در دنیا به کارگر اشاره کردند و فرمودند که اسلام برای کار و کارگر ارزش ذاتی قائل است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) بر دستان کارگران بوسه می‌زدند و این نمادی در فرهنگ اسلامی است که ارزش و جایگاه کارگر را نشان می‌دهد، مطرح کرد: یکی از موضوعات مورد اشاره در این دیدار نقش کارگران در تحقق شعار سال بود که در این رابطه مقام معظم رهبری فرمودند که جهش تولید با مشارکت مردم امکان پذیر است تا شاهد رشد اقتصاد باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری مهمترین راهبرد برای حل مسائل اقتصادی کشور جهش و رشد تولید است، عنوان کرد: با جهش تولید، ثروت تولید و توزیع و موجب برقراری عدالت می‌شود و این دو مورد عوامل اصلی حل مسائل اقتصادی جامعه هستند اما بدون مشارکت مردم، جهش تولید محقق نمی‌شود.

چکشیان با اشاره به نقش مردم و کارگران در ارزش آفرینی و تلاش و مشارکت در تولید بیان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، جامعه کارگری حدود ۱۴ میلیون نفر جمعیت دارد که با احتساب خانواده‌های آنها، این جامعه حدود ۵۰ درصد جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند و اگر حال این جامعه خوب باشد، بی شک حال و اوضاع کشور خوب می‌شود.

وی تأمین امنیت شغلی کارگران، پوشش بیمه‌ای آنها، تأمین ایمنی نیروی کار، ارتقای مهارت‌های شغلی و کشف استعدادهای درخشان جامعه کار و تولید را از جمله محورهای مورد مطالبه و توصیه رهبر به مسؤولان دانست و خاطرنشان کرد: ایشان به جامعه کار و تولید توصیه کردند که قدر کار خود را بدانند و ضمن امانت دانستن کار، در این مسیر اتقان کاری داشته باشند.

تحویل ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات این وزارتخانه و سازمان‌های تابعه در دولت سیزدهم از تسویه بدهی ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی سازمان تأمین اجتماعی به شبکه بانکی پس از سال‌ها و بخشودگی حدود ۷۵ هزار مورد جرایم ناشی از بدهی‌های بیمه‌ای بنگاه‌های اقتصادی در راستای حمایت از تولید و حفظ و ایجاد اشتغال خبر داد.

چکشیان با اشاره به اضافه شدن ۱۳ داروی جدید در پوشش بیمه‌ای و راه اندازی حدود ۲۱۲ کلینیک دیابت و فشار خون اظهار کرد: در دولت سیزدهم درمان زوج‌های نابارور به صورت صددرصد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفت و با هوشمندسازی بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی، نسخه نویسی الکترونیک از ۵۲ درصد به ۹۸ درصد تا پایان سال گذشته ارتقا یافت.

وی افزایش حدود ۴۰ درصدی ضریب پوشش بیمه اجتماعی زنان روستایی و عشایر را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و با تاکید بر ضرورت معرفی، تبیین و روایت هنرمندانه این اقدامات به منظور امیدآفرینی در جامعه بیان کرد: تأمین حداقل معاش ۴۰ هزار خانواده دارای فرزند چند قلو و ۲۷۷ هزار بانوی سرپرست خانوار در پوشش سازمان بهزیستی از دیگر اقدامات است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تحویل ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی خبر داد و مطرح کرد: در دولت سیزدهم بیش از دو و نیم میلیون فرصت شغلی ایجاد شده و نرخ بیکاری در کشور یک و نیم درصد کاهش یافته است. از دیگر اقدامات انجام شده در این دولت می‌توان به صدور آنی ۹۵ درصد مجوزهای مشاغل خانگی اشاره کرد.

کد خبر 6089052

دیگر خبرها

  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد