Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاحات ساختاری مشکلات مدیریتی و نیازهای فنی، اداری در حوزه‌های مختلف شرکت مخابرات با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل شرکت مخابرات و کارشناسان، مدیران و معاونان ذیربط بررسی شد.

به گزارش حوزه پارلمانی ایران اکونومیست، علی خضریان در خصوص جلسه امروز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به برخی از مشکلات پیش آمده در حوزه طرز کار شرکت مخابرات و شکایات واصله به کمیسیون از سوی مردم و همچنین تعدادی از نمایندگان در موارد مختلف از جمله نظام تعرفه‌گذاری، نحوه اداره این شرکت، مدیریت اداری و ساختار حقوق و دستمزد و پرداخت و همچنین برخی از نارضایتی های پیش آمده در بین بازنشستگان این شرکت کمیسیون از وزیر ارتباطات و مدیران ارشد شرکت مخابرات دعوت کرده تا در جلسه‌ای این موضوعات را با حضور این افراد مورد بررسی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: عدم تفکیک نقش حاکمیتی و خصوصی شرکت مخابرات که از سال ۸۸، ۵۱ درصد سهام آن واگذار شده است و کاهش سود دهی این شرکت در طول زمان به نسبت ابتدای دوره واگذاری و همین طور که عرض شد برخی از مشکلات در حوزه مواجهه با بازنشستگان از موضوعات مبتلا به این شرکت است که در جلسه امروز مطرح شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: بحث وجود شرکت‌های موازی در مخابرات و لزوم اصلاح ساختار مدیریتی و همچنین نظام تعرفه‌گذاری، خدمات این شرکت از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در جلسه امروز به آنها اشاره شد و با توجه به افزایش هزینه‌های توسعه زیرساخت‌ها و خدمات که عمدتا با مبنای دلاری انجام می‌شود لازم است نظام تعرفه‌گذاری نیز متناسب با آن اصلاح شود. اما تاکید کمیسیون اصل ۹۰ بر ایجاد توازن بر کیفیت خدمات و میزان افزایش قیمت‌های خدمات بود.

خضریان با بیان اینکه وزیر ارتباطات در این جلسه تاکید کرد: شرکت مخابرات به عنوان یک سرمایه ملی و یک مجموعه مهم در کشور باید با شرایط بهتری اداره شود، گفت: وزارت ارتباطات در دوره جدید نگاه ویژه‌ای به این شرکت داشته و با توجه به سهم حاکمیتی خود در این شرکت سعی بر اصلاح نظامات گذشته و بهبود شرایط خدماتی داشته است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در پایان اظهار داشت: در بخش دیگری از این جلسه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارشی از آخرین وضعیت استقرار شبکه ملی اطلاعات در کشور ارائه کرد و ابراز امیدواری کرد پنجره واحد خدمات دولتی که یکی از ارکان مهم شبکه ملی اطلاعات است با اتصال همه دستگاه‌ها به این پنجره هرچه سریع‌تر فعال شود تا مردم بتوانند با یکبار احراز هویت از خدمات الکترونیک همه دستگاه‌ها بهره‌مند شوند. همچنین توسعه شبکه فیبر نوری، خانگی و تجاری، توزیع ترافیک شبکه به صورت فراگیر در همه کشور، بازمهندسی شبکه، کاهش وابستگی شبکه داخلی به سرورهای خارجی به ویژه در مواقع ضروری و بحران بخش دیگری از اولویت‌های ترسیم شده برای شبکه ملی اطلاعات از سوی وزارتخانه بود که توسط وزیر تشریح شد و همچنین در پایان نیز مقرر شد گزارشات مکتوب شرکت مخابرات در خصوص عملکرد خود و نیازهای حال و آینده در اختیار کمیسیون قرار گیرد و کمیسیون با بررسی آنها به صورت کارشناسی نظر خود را اعلام کرده و در صورت لزوم جلسات تکمیلی را با حضور سهامداران اصلی شرکت مخابرات برگزار کند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مجلس شورای اسلامی ، ارتباطات و فناوری اطلاعات ، شبکه ملی اطلاعات

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ارتباطات و فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات شبکه ملی اطلاعات کمیسیون اصل ۹۰ وزیر ارتباطات شرکت مخابرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۳۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد

نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت با حضور معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، مدیران عامل و مدیریت‌های امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت با حضور مهدی علی‌مددی، معاون وزیر نفت در امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، مدیران عامل شرکت‌های نفت و گاز پارس، ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ملی حفاری ایران، نفت و گاز اروندان، مدیریت‌های امور حقوقی و منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت تشکیل شد.

در این نشست مشکلات ناشی از اعمال سقف خالص حقوق، عدم معافیت فوق‌العاده‌های مربوط به مشاغل و مزایای رفاهی از شمول مالیات و اعمال سقف پاداش سنوات خدمت کارکنان صنعت نفت مطرح شد.

در این باره ضمن بررسی احکام تکلیفی در قوانین بودجه سالانه کشور درباره اعمال محدودیت‌های مورد اشاره در صنعت نفت، مقرر شد با توجه به وجود ظرفیت قانونی افزایش سقف حقوق کارمندان صنعت نفت طبق بند «پ» تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در شورای حقوق و دستمزد کشور و هیئت وزیران، پیشنهادهای شرکت‌های اصلی اخذ، جمع‌بندی و به شورای حقوق و دستمزد ارائه شود، همچنین به‌منظور ارائه دستاوردهای حوزه صنعت نفت در سال‌های اخیر و اهداف و برنامه‌های مصوب‌شده برای افزایش تولید و نقش سرمایه انسانی در پیشبرد اهداف یادشده از حضور مدیران عامل شرکت‌ها نیز در نشست‌های تصمیم‌گیری شورای حقوق و دستمزد کشور استفاده تا به تصمیم مطلوب‌تر منجر شود.

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری در کمیسیون اصل۹۰
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد