Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@23:24:34 GMT

حمل‌ونقل عمومی در این شهر رایگان می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۴۶۲۳

حمل‌ونقل عمومی در این شهر رایگان می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایمنا، رایگان کردن حمل‌ونقل عمومی که به عنوان ابزاری برای "مبارزه با تغییرات آب‌و هوایی" در نظر گرفته می‌شود، همانطور که توسط شهردار لیسبون، کارلوس موداس نشان داده شده است، هزینه کل حدود ۱۴.۹ میلیون یورو را در بر خواهد گرفت و در ماه‌های آینده اجرایی خواهد شد. شهرداری لیسبون قراردادی با اپراتور حمل‌ونقل عمومی TML منعقد خواهد کرد که بر اساس آن، ارائه سفرهای رایگان برای گروه‌های مشخص تا سی‌ام دسامبر ۲۰۲۵ تمدید خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار لیسبون یکی از مدافعان جدی این اقدام است که از نظر او تاریخی و راهی برای تبدیل پایتخت پرتغال به شهر نمونه در مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی است.

کارلوس موداس در این رابطه گفت: این اقدام گامی است برای عدالت اجتماعی؛ عدالت برای کسانی است که می‌خواهند جهان را تغییر دهند و واقعاً قصد دارند جهان را بهتر کنند تا سیاره‌ای بهتر و قابل سکونت داشته باشیم. این اقدام همچنین عدالت در کربن‌زدایی کره زمین است که در حال حاضر به شدت به آن نیاز داریم.

کودکان تا ۱۲ سال ازسال  ۲۰۱۷ در این شهر اروپایی از حمل‌ونقل عمومی رایگان بهره‌مند شده‌اند.

کد خبر 675316 برچسب‌ها حمل و نقل شهرداری شهر مدیریت شهری حمل و نقل شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حمل و نقل شهرداری شهر مدیریت شهری حمل و نقل شهری حمل ونقل عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۴۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹ سامانه جدید ثبت تخلف سرعت در اهواز فعال می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به افزایش چهار برابری اعتبارات هوشمندسازی در حوزه ترافیک طی سال گذشته گفت: ۱۹ سامانه‌ هوشمند جدید ثبت تخلف سرعت در سطح شهر نصب می‌شود و به زودی فعال خواهد شد.

حجت‌اله سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان، اظهار کرد: در انتهای سال ۱۴۰۱ شهرداری اهواز یک حرکت با این رویکرد که حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در تمام ابعاد توسعه یابد را آغاز کرد و گام‌های عملیاتی آن در سال ۱۴۰۲ برداشته شد، به این صورت که قفل قرارداد مترو باز شد و بزرگترین قرارداد تاریخ شهرداری اهواز در زمینه خرید اتوبوس به مبلغ ۸,۲۵۰ میلیارد ریال منعقد شد.

وی افزود: ۱۲۹ دستگاه اتوبوس یارانه‌ای و ۵۰ دستگاه ون خریداری شد، علاوه بر آن مابه‌التفاوت سود وام رانندگان تاکسی برای نوسازی ناوگان را نیز شهرداری پرداخت کرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های زیرساختی حمل‌ونقلی فعال و قرارداد اتوبوس بی آرتی منعقد شد، پایانه آزادگان پس از چهار سال فعال و احداث سایبان ایستگاه‌های تاکسی در دستور کار قرار گرفت، همچنین قرارداد زیرسازی و احداث سایبان توقفگاه قدس که بزرگترین توقف‌گاه اتوبوس‌رانی اهواز است با مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال منعقد شد، در واقع تلاش شد حوزه حمل‌ونقل همگانی در اهواز زنده شود.

سلیمانی با اشاره برداشت گام‌های بزرگ در حوزه هوشمندسازی، تصریح کرد: طی چند سال گذشته تمام ظرفیت هوشمندسازی حوزه حمل‌ونقل عمومی شهرداری اهواز به دلایل مختلف از بین رفته و سامانه‌های ثبت تخلف سرعت به دو عدد رسیده بود، علاوه بر انعقاد قرارداد تعمیر و نگهداری سامانه‌های پیشین، ۱۶ سامانه جدید خریداری شد که بیشتر در محل‌های مدنظر نصب شده است به زودی فعال خواهد شد. سه سامانه موجود در انبار شهرداری نیز در جاده ساحلی نصب و فعال شده‌اند.

سلیمانی ادامه داد: نزدیک به چهار سال بود که هیچ چراغ هوشمندی در اهواز نصب نشده بود، نصب چراغ میدان نمایشگاه بین‌المللی در کیان‌پارس از سال ۹۶ جزو مصوبات شورای ترافیک اهواز بود که در این دوره نصب شد، نصب چراغ‌های میدان شریعتی، میدان شفا، میدان قوری و چندین نقطه دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: تمام چراغ‌های عابر پیاده هوشمند نیز از بین رفته بود، تعمیر و بازسازی آن‌ها در دستور کار قرار گرفت و طی یک سال گذشته تمام این چراغ‌ها در مناطق یک و دو که دارای بیشترین چراغ هستند، فعال شد در سایر مناطق نیز به زودی فعال خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به اینکه تجهیزات پشتیبانی سیستم‌های هوشمند حوزه ترافیک برای رفع نیازهای دو سال آینده خریداری شده و در انبار موجود است، تاکید کرد: با همکاری شورای اسلامی شهر اهواز در سال گذشته اعتبارات حوزه هوشمندسازی به چهار برابر افزایش پیدا کرد، به نحوی که نزدیک به ۸۰۰ میلیارد ریال قرارداد در حوزه هوشمندسازی منعقد شد.

کد خبر 749640

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • ۱۹ سامانه جدید ثبت تخلف سرعت در اهواز فعال می‌شود
  • هوشمندسازی ۴ پارکینگ هسته مرکزی شهر قم
  • خدمات پزشکی رایگان به ساکنان محمد شهر کرج
  • تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • جابه‌جایی روزانه ۶۱ هزار تن گندم در خوزستان
  • بابک زنجانی عفو شد
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای