Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم فوتبال پرسپولیس نتوانست برای سومین بار در فصل جاری ذوب‌آهن را شکست دهد و با تساوی برابر شاگردان تارتار، امیدهای خود را برای قهرمانی بیش از پیش کمرنگ‌ کرد.

 در ادامه دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال، تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه امروز(دوشنبه) در ورزشگاه فولاد شهر با قضاوت پیام حیدری به مصاف ذوب‌آهن اصفهان رفته است که این دیدار در  با تساوی یک بر یک دو تیم به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو تیم در این فصل دو بار در برابر هم قرار گرفته‌اند که در بازی رفت شاگردان گل‌محمدی دو بر صفر برنده شدند و در دیدار جام حذفی نیز پرسپولیس با نتیجه سه بر صفر برنده از زمین خارج شد.

سرخپوشان برای کمتر کردن اختلاف خود با صدر جدول به سه امتیاز این دیدار نیاز مبرم دارند.

نکته جالب این است که سرمربیان دو تیم در این دیدار محروم بوده و هیچ روی نیمکت تیمشان حضور ندارند.

پرسپولیسی‌ها در همان دقایق ابتدایی تحت تاثی جو ورزشگاه میزبان، گل نخست را دریافت کردند.

حدود پنج هزار هوادار از نزدیک این دیدار را تماشا می‌کنند.

ذوب‌آهن در دقیقه ۲ روی ارسال مسعود ابراهیم‌زاده و ضربه سر سعید باقرپسند از پشت نقطه پنالتی دروازه حامد لک را باز کرد.

چند دقیقه بعد یکبار دیگر دروازه پرسپولیس توسط مدافع چپ ذوب تهدید شد که ضربه چیپ او به آرامی در اختیار لک قرار گرفت.

جدی‌ترین موقعیت پرسپولیس در دقیقه ۲۰ رقم خورد؛ جایی که ارسال رامین رضاییان از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر سیدجلال حسینی همراه بود که فرعباسی این توپ را مهار کرد.

در دقیقه ۳۶ در پی مصدومیت سعید آقایی، این بازیکن از بازی خارج شد و وحید امیری جای او را در ترکیب گرفت.

در دقیقه ۳۷ ضربه محمد خدابنده‌لو در آستانه ورود به دروازه پرسپولیس با صورت رضا اسدی برخورد کرد تا بدین ترتیب اختلاف بیشتر نشود.

در دقیقه ۳۸ ذوب آهن صاحب یک ضربه ایستگاهی شد. ارسال بازیکن ذوب‌آهن با ضربه سر رضا اسدی به تیرک دروازه پرسپولیس برخورد کرد.

یک دقیقه بعد ضربه سجاد عاشوری با اختلاف کمی با دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

داور برای نیمه نخست ۴ دقیقه وقت اضافه اعلام کرد.

این دیدار در نیمه نخست با شکست یک بر صفر پرسپولیس همراه بود.

در دقیقه ۵۳ شوت پای راست علی شجاعی به شکل خطرناک به سمت دروازه ذوب آهن شلیک شد که حبیب فرعباسی با عکس العملی تماشایی این توپ را راهی کرنر کرد. البته پیش از آن سرخپوشان معتقد بودم که روی مهدی عبدی مدافع ذوب آهن مرتکب خطای پنالتی شده که داور چنین اعتقادی نداشت.

یک دقیقه بعد ضربه سر عبدی از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۵۵ سعید باقرپسند می توانست اختلاف را بیشتر کند اما ضربه سر او از بالای دروازه به بیرون رفت.

در برگشت پرسپولیسی‌ها صاحب یک ضدحمله شدند که پاس زیبای مهدی ترابی تمیروف را در موقعیت تک به تک قرار داد که ضربه او سرانجام به تور دروازه ذوب آهن چسبید تا بازی به تساوی کشیده شود. این نخستین گل این مهاجم ازبک برای پرسپولیس بود.

در دقیقه ۷۰ پرسپولیس بار دیگر صاحب موقعیت شد که ضربه شماره ۷۰ از مقابل دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۷۷ مهدی ترابی در موقعیت تک به تک و البته زاویه بسته قرار گرفت که ضربه او را فرعباسی راهی کرنر کرد.

پرسپولیس برای رسیدن به گل بیشتر روی سانتر از جناحین چشم دوخته بود.

رامین رضاییان هنگام تعویضش اعتراض داشت و دقایقی دیر به بیرون رفت. او هنگام تعویض با مربیان هم وارد چالش شد که با دخالت کریم باقری  او آروم شد.

 

در دقیقه ۸۵ پرسپولیس ضربه ایستگاهی شدند که سانتر مهدی ترابی به شکل خطرناک از مقابل همه بازیکنان به بیرون رفت.

در دقیقه ۸۶ ضربه پهلوان از زاویه بسته با خودخواهی به بیرون رفت.

در دقیقه ۹۰ وحید امیری از ناحیه کمر مصدوم شد و به بیرون رفت تا سرخپوشان ۱۰ دقیقه پایانی بازی را ۱۰ نفره دنبال کنند.

داور برای نیمه دوم ۵ دقیقه وقت اضافه اعلام کرد.

با یک امتیاز این دیدار پرسپولیس ۵۴ امتیازی شد و در رده دوم جدول ماند. ذوب آهن هم با ۳۲ امتیاز موقتا به رده نهم رفت.

ترکیب ذوب آهن:

حبیب فرعباسی، حامد نورمحمدی، سیدمحمد قریشی، مسعود ابراهیم زاده، آرمان قاسمی، سجاد جعفری، سجاد دانایی(۹۰محمد حسین اسلامی)، سعید باقرپسند(۸۰رضا خالقی‌فر)، محمد خدابنده‌لو(۶۹ حسین شنانی)، سینا اسدبیگی، سجاد آشوری(۸۰محمد امین درویشی)

ترکیب پرسپولیس:

حامد لک، سیدجلال حسینی(۸۴علیرضا ابرهیمی)، علی نعمتی، رامین رضاییان(۸۴سیامک نعمتی)، سعید آقایی(۳۶ وحید امیری)، میلاد سرلک، رضا اسدی(۴۵ علی شجاعی)، احسان پهلوان، مهدی ترابی، حامد پاکدل(۴۵ مهدی عبدی) و شرزود تمیروف

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مهدی عبدی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مهدی عبدی دروازه پرسپولیس بیرون رفت مهدی ترابی ضربه سر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۴۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتسال ایران بر بام آسیا ایستاد

تیم ملی فوتسال ایران با پیروزی برابر تایلند برای سیزدهمین بار قهرمان فوتسال آسیا شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در این دیدار که ساعت ۱۴:۳۰ به وقت تهران در بانکوک آرنا آغاز شد، ملی‌پوشان ایران با ترکیب باقر محمدی، محمدحسین درخشانی، مهدی کریمی، سالار آقاپور و بهروز عظیمی مقابل حریف صف‌آرایی کردند.

هنوز یک دقیقه از بازی نگذشته بود که در یک حرکت تمرین شده، سالار آقاپور توپ را به مهدی کریمی رساند تا او با چرخش و ضربه پای چپ دروازه تایلند را باز کند. ایران مشابه همین گل را در دیدار مقابل قرقیزستان با حرکت ترکیبی این دو بازیکن به ثمر رسانده بود.

سه دقیقه بعد نوبت هنرنمایی مسلم اولادقباد بود که با گذر از یار روبرو توپ را برای سعید احمدعباسی مهیا ساخت تا او با ضربه پشت پا یکی از زیباترین گل‌های مسابقات را در هیاهوی بیش از ۱۰ هزار تماشاگر تایلندی به ثمر برساند.

این دو گل بازی را برای شاگردان وحید شمسایی روان‌تر کرد، چرا که برخلاف حریفان گذشته تایلند از لاک دفاعی بیرون آمد و مسابقه زیباتر شد ولی حملات دو تیم با درخشش دروازه‌بان‌ها به نتیجه نرسید تا ایران با پیروزی ۲-۰ پیروز به رختکن برود.

در نیمه دوم و در حالی که ایران میدانداری می‌کرد این تایلند بود که روی یک نفوذ و ضربه دقیق سورن‌ویچیان کاپیتان این تیم به گل رسید اما هنوز هواداران تایلندی در حال شادمانی بودند که کاپیتان ایران علی اصغر حسن‌زاده روی یک ارسال از کرنر با ضربه روی پا گل سوم ایران را به ثمر رساند تا بیش از ۲۰۰ هوادار ایرانی حاضر در استادیوم جشن شادمانی بر پا کنند.

در حالی که تیم تایلند در دقایق پایانی بازی برای جبران گل‌های عقب مانده خود دست به پاورپلی زده بود، باقر محمدی دروازه‌بان ایران نمایش خوب خود را با مهار توپ و شوت از زمین خودی تکمیل کرد تا نام او هم در لیست گلزنان دیدار فینال قرار گیرد.

این گل حسن ختام ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ بود تا نتیجه ۴-۱ به عنوان نتیجه نهایی روی تابلوی سالن «بانکوک آره‌نا» نقش ببندند و سفیدپوشان ایران جشن قهرمانی بگیرند.

ایران که با پیروزی مقابل قرقیزستان رسماً جواز حضور در جام جهانی ازبکستان ۲۰۲۴ را به دست آورده بود با این پیروزی برای سیزدهمین بار به عنوان قهرمانی جام ملت‌ها دست یافت تا پرافتخارترین تیم فوتسال قاره کهن باشد.

بازیکنان ایران را در این مسابقات باقر محمدی، سعید مؤمنی، علی خلیلوند، علیرضا رفیعی پور، محمد حسین درخشانی، محمدرضا سنگ سفیدی، علی اصغر حسن زاده، مسلم اولاد قباد، سعید احمدعباسی، سالار آقاپور، مهدی کریمی، علی اکرمی، مسعود یوسف و بهروز عظیمی تشکیل می‌دادند که زیر نظر وحید شمسایی (سرمربی)، شهاب سفال‌منش (دستیار اول)، سیامک داداشی مربی و اصغر قهرمانی مربی دروازه‌بانان به این افتخار دست یافتند.

دیگر خبرها

  • بایرن در خانه برابر رئال متوقف شد/ زخم وینیسیوس بر پیکر مونیخی‌ها
  • نیمه دوم طوفانی بایرن: کامبک در ۴ دقیقه! (عکس)
  • ادامه تیره‌روزی‌های کلباء با وجود گلزنی قایدی
  • با اولین هت‌تریک فصل: لوا مدعی پی‌چی‌چی شد (عکس)
  • بارسا ۴-۲ والنسیا: بازگشت قدرتمندانه تیم ژاوی
  • انتقال نافرجام «شروین بزرگ» به پرسپولیس، سرخ ها را نقره داغ کرد!
  • ناپولی ۲-۲ رم: تساوی پرگل به سود بولونیا
  • شیطنت بچه تخس آرسنال در دربی! (عکس)‏
  • تاتنهام نمی‌خواهد جام را از آرسنال بگیرد! (عکس)‏
  • فوتسال ایران بر بام آسیا ایستاد