Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ تغییرات وضعیت آرد و نان در روزهای اخیر سبب سوءاستفاده برخی از واحدهای خبازی در شیراز و کم‌فروشی نان شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ، در چند روز اخیر در پی اصلاح نرخ آرد صنف و صنعت از سوی دولت، گمانه زنی‌های متعددی در فضای مجازی درباره آینده یارانه آرد و نان سنتی به عنوان قوت غالب مردم شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازدید و مشاهده میدانی خبرنگار تسنیم جهت صحت و سقم این موضوع نشان دهنده این بود که قیمت آرد نانوایان سنتی همچون لواش، تافتون، سنگک و بربری هیچ تغییری نداشته است.

فارغ از اظهارات مسئولان ارشد در رد شایعات فضای مجازی و افزایش قیمت نان و یارانه، خبرنگار تسنیم در بازدید از نانوایی‌ها در سطح کلانشهر شیراز از نزدیک با حجم زیادی از اعتراضات مردمی مواجه شد چرا که معتقد بودند این گرانی و افزایش قیمت به معیشت و سفره نان مردم بازمی‌گردد اما داستان افزایش قیمت نان به اعتراضات مردمی ختم نشده بلکه صنف نانوا جلودار اعتراضات مردم و به افزایش نارضایتی‌ها دامن زدند.

همچنین در پی گرانی آرد و افزایش قیمت نان، شاهد کاهش زمان فعالیت نانوایی‌ها در بسیاری از شهر‌ها بویژه کلانشهر‌ها هستیم که به بهانه آزاد شدن قیمت آرد و نبود یارانه در این بخش، نانو‌اها تعداد کمی با دخیل کردن سلیقه خود نان کمتر از تعداد 10 عدد می‌دهند؛ بنابراین ضرورت داشت پیش از اجرای چنین طرحی که مستقیماً با سفره مردم در ارتباط بود ابتدا با مردم سخن گفته می‌شد و پیامد‌های احتمالی اگر مزایایی داشت به اطلاع عمومی می‌رسید و پس از بازخوردگیری از پذیرش عمومی افزایش قیمت نان در دستور کار قرار می‌گرفت در حالی‌که یک شبه بدون تصمیم کارشناسی شده این اقدام انجام شد و اعتراض بسیاری از مجلسی‌ها نیز به دنبال داشت.

چیزی به نام سهمیه‌بندی نداریم
جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اعلام کرده که هیچگونه سهمیه بندی در مصرف نان وجود ندارد و هرگونه سهمیه بندی و یا کوپنی شدن توزیع نان در کشور را تکذیب کرد.

وی در خصوص جزئیات طرح دولت برای مردم سازی نظام پرداخت یارانه‌ها در بخش آرد و نان گفت: قرار است دولت کارتخوان‌هایی را در نانوایی‌ها نصب کند که هر کدام از اعضای خانواده می‌تواند با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار با استفاده از کارت شخصی خود از طریق این کارتخوان نان به هر مقدار که خواست خریداری کند. 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار موجب می‌شود که از هرگونه سوء استفاده در نانوایی‌ها جلوگیری شود، در این صورت اگر هر خانوار بیش از حد معمول مصرف کنند، دولت می‌تواند پیگیری کند که نان به مصرف دام و یا قاچاق نرسد.

وی گفته است که دولت مابه تفاوت قیمت نان دولتی و آزاد را هر شب از خزانه به حساب نانوایی واریز خواهد کرد.

هیچ مشکلی در تامین نان نداریم
علیرضا سخنوریان رئیس اتحادیه نانوایان شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پاسخ به این سوال که برخی نانوایان بیشتر از 3 نان به شهروندان بفروش نمی‌ر‌سانند، اظهار داشت: هیچ مشکلی در تامین نان شهروندان وجود ندارد و ممکن است شهروندان دیر وقت و یا در شلوغی برای خرید نان مراجعه کرده باشند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که نانوایان اعلام می‌کنند که آرد نداریم و سهیمه آرد ما را کم کردند، افزود: نانوایان ساعت کاری دارند که قبلاً مابه تفاوت کار آن‌ها به‌صورت عادی پرداخت می‌شده و الان پرداخت نکردند.

رئیس اتحادیه نانوایان شیراز در خصوص گلایه‌مندی نانوایان و با توجه به مقرون به صرفه نبودن کارشان و تعطیلی فعالیت آن‌ها، ادامه داد: قصاص قبل از جنایت نمی‌توان کرد و تا کنون چیزی به ما ابلاغ و اجرا نشده است و در حال حاضر مشکلی نداریم و از سیاست‌های دولت موردی به ما ابلاغ نشده است.

سخنوریان در ادامه این مصاحبه با این عنوان که من شما را نمی‌شناسم و نمی‌توانم دیگر پاسخگو باشم حاضر به ادامه مصاحبه نشد.

تنور داغ قیمت در بازار نان سنتی و فانتزی/ یک بام و دو هوای قیمتی در واحدهای خبازی و صورتجلسه مدیران استان اصفهان برخورد شدید با افزایش قیمت نان در استان کرمانشاه/ 231 پرونده در حوزه آرد به تعزیرات ارجاع ‌شد حذف ارز ترجیحی در طولانی مدت به نفع اقتصاد کشور است

به گزارش تسنیم طی روزهای اخیر، اخبار ضد و نقیضی درباره تغییرات احتمالی قیمت نان مطرح شده است، اخباری که دلگرمی صنف خباز خصوصاً قشر کارگر را به دنبال نداشته، اما بخش زیادی از جامعه را دچار نگرانی کرده است؛ همان بخشی که با افزایش قیمت، احتمالاً باید شاهد افت وزن و کیفیت و البته توان خود در خرید نان باشند.

انتهای پیام/424/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: افزایش قیمت نان نانوایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۴۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت

ایتنا - سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.
هش‌ریت که تحت عنوان هش‌پرایس نیز شناخته می‌شود و میانگین درآمد ماینرها به‌ازای هر تراهش را نشان می‌دهد، معیاری کلیدی برای سودآوری استخراج بیت‌کوین است. این شاخص پس از چهارمین رویداد هاوینگ که هفته گذشته به پایان رسید، به پایین‌ترین سطح بی‌سابقه‌ای سقوط کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در واقع استخراج‌کنندگان بیت‌کوین پس از چهارمین رویداد هاوینگ برای حفظ سودآوری خود با مشکل مواجه هستند زیرا قیمت هش بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

چنین نرخ هش‌ریت قبل از فروپاشی صرافی اف تی ایکس نیز مشاهده شد. قیمت هش در روز جمعه ( ۲۶ آوریل) به ۵۷.۰۹ دلار کاهش یافت که این کاهش شدید قیمت هش پس از هاوینگ اخیر بیت‌کوین در ۲۰ آوریل رخ داده است.

به نقل از بیت‌کوین نیوز، هش ریت به‌طور پیچیده‌ای با نوسانات قیمت بیت‌کوین و حجم کارمزد تراکنش مرتبط است، اما با تغییر در سختی استخراج بیت‌کوین، به‌طور معکوس حرکت می‌کند. در نتیجه، کاهش اخیر در قیمت هش، زمان چالش برانگیزی برای ماینرها که اکنون با افزایش هزینه‌های عملیاتی و کاهش جریان درآمد مواجه هستند را نشان می‌دهد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۱.۸۳ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۳۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۵ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴.۷۳ میلیارد دلار است که ۱۸.۹۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۳۷ میلیارد دلار است که  ۸.۳۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۰.۱۹ میلیارد دلار است که ۹۲.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۶۲ هزار و ۹۶۹.۰۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۰۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۵۰ درصد کاهش
۲- اتریوم
قیمت: ۳۱۱۶.۸۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۰ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۰۳ درصد افزایش
۳- تتر
قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۶ درصد کاهش
۴- بایننس کوین
قیمت: ۵۹۲.۹۹  دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۹ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۶.۴۲ درصد افزایش
۵-  سولانا
قیمت: ۱۳۶.۴۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۸۹ درصد کاهش
۶- یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش
۷-  ریپل
قیمت: ۰.۵۱۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۴۵ درصد افزایش
۸- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۴۶۲ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۲.۷۵ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۸۹ درصد کاهش
۹ – تون کوین
قیمت: ۵.۲۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۰.۵۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۲.۷۰ درصد کاهش
۱۰-  کاردانو
قیمت: ۲۰.۴۵۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۰۰ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۸۶ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد
  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری آرد و نان
  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب