Web Analytics Made Easy - Statcounter

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انتقاد تند وزیر علوم: نخبه‌های علوم انسانی در مدیریت کلان جایی ندارند
زلفی گل گفت: توسعه با توصیه محقق نمی شود. ما نمی‌توانیم توصیه کنیم و بگوییم استاد دانشگاه، ارتباط با صنعت مهم است لطفا این ارتباط را برقرار کن. دانش آموزی که می‌خواهی رشته انتخاب کنی، رشته های ریاضی و علوم پایه هم مهم است، رشته های انسانی مهم است و بیا این رشته‌ها را انتخاب کن! او ادامه داد: همه جای دنیا نخبه های علوم انسانی را برای مدیریت کلان کشور به کار می گیرند و در کشور ما برعکس است. در دبیرستان تیزهوشان رشته های علوم انسانی نمی‌بینیم البته تازگی‌ها ریاضی هم همینطور شده است.وزیر علوم گفت: چه کسی مسئول این شرایط است؟ اگر علوم کشور ما تضعیف شود کل کشور تضعیف شده است. چرا دانشگاه تهران باید با دانشگاه علوم پزشکی مرز داشته باشد؟

کارگردان سینما: مراقب باشیم درون پول‌های آلوده غلت نزنیم
منیژه حکمت، کارگردان سینما که در جشن کانون کارگردانان سینما،از او تقدیر شد، با نام بردن از بهرام بیضایی، ناصر تقوایی، عبدالرضا کاهانی، قبادی و دیگر فیلمسازان غایب گفت:در این برنامه‌ها که دور هم می‌نشینیم، مراقب باشیم و فراموش نکنیم که ما متعهد به هنر، سینما و مردم هستیم و خواهش می‌کنم درون پول‌های آلوده غلت نزنیم.»امیدوارم حال و روز سرزمین ما بهتر شود چون روزهای خوبی را پشت‌سر نمی‌گذاریم. از همه کارگران‌های خوبی هم یاد کنیم که در این سال‌ها نتوانستند فیلم بسازند.


برخی قصد دارند رضا خان قلدر و بیسواد را معمار ایران نوین جلوه دهند
سیدمحمد حسینی: بعد از انقلاب اسلامی اقدامات و خدمات گسترده و بزرگی در مناطق و عرصه های مختلف کشور انجام شده که به هیچ عنوان با دوران رژیم ستم شاهی قابل مقایسه نیست اما یک عده تلاش می کنند شرایط آن دوران را خوب و رضا خان قلدر و بی سواد را معمار ایران نوین جلوه دهند.

همسر رئیس جمهور: تحریم ایران بیشتر تحریم علم است
جمیله علم الهدی روز دوشنبه در نشست تخصصی دیپلماسی علمی و فناوری؛ فرصت ها، چالش ها و راهکارها که در دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه تحریم ایران بیشتر تحریم علم است، تاکید کرد: درحال حاضر دارای زیرساخت های لازم برای ارتباط خیلی جدی با جهان نیستیم، این در حالی است که در ۴۰ سال گذشته ظرفیت های کشور در عرصه های مختلف توسعه یافته است. توسعه دیپلماسی در بخش های اقتصاد، ورزش باید کنار دیپلماسی علمی قرار بگیرد؛ دیپلماسی علمی، زیرساخت اصلی برای همه دیپلماسی های متنوع در وزارت امور خارجه است. عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی به رشد علمی دانشگاه های ایران در حوزه های علوم انسانی، پزشکی، علوم پایه، مهندسی و فناوری اشاره و خاطرنشان کرد: اگر هر سفیر ایرانی، پیش از اعزام به کشورهای دیگر با روسای دانشگاه های کشور جلسه ای برگزار کند و آنها با ظرفیت علمی این مراکز به طور کامل آشنا و بعد به دیگر کشورها اعزام شوند، می توانند ظرفیت های علمی ایران را به دنیا معرفی کنند و در این راستا از ظرفیت های علمی دنیا بهره مند می شویم.


مصباحی‌مقدم: نرخ تورم نزولی شده؛ منتقدان اینها را نمی‌بینند؟
غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:می‌خواهند فضای عمومی جامعه را علیه رئیسی بشورانند. هر اقدامی در مقابل این دولت صورت می‌گیرد، یا از جهالت است یا عداوت.نرخ تورم نزولی شده؛ منتقدان اینها را نمی‌بینند؟ فقط بلدند چهار کالا را ببینند که قیمت‌های جهانی‌اش تغییر کرده و بر قیمت‌های داخلی تاثیر گذاشته؛ این چندتا کالا را علم کرده اند و بزرگنمایی می‌کنند.


شمار قربانیان مشروب دست ساز در بندرعباس به ۱۳ نفر رسید
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت با جان باختن یکی دیگر از مصرف کنندگان مشروب دست ساز تعداد رسمی قربانیان از ۱۱ اردیبهشت تاکنون به ۱۳نفر رسید. دکتر فاطمه نوروزیان افزود: در این مدت طبق آمار رسمی ۸۰ نفر بر اثر عوارض ناشی از مصرف مشروب به بیمارستان‌ها مراجعه کرده اند که ۴۶ نفر دیالیز شدند و اکنون نیز ۱۲ نفر در بیمارستان‌های بندرعباس تحت درمان هستند. وی ادامه داد: چهارنفر از مصرف کنندگان مشروبات الکلی دست ساز نیز دچار تاری دید و مشکل بینایی شده اند. به گفته دکتر نوروزیان ۶ نفر از مجموع مصرف کنندگان مشروبات الکلی نیز زن هستند که یک نفر از آن‌ها تاکنون جان باخته است.

چاپخانه روزنامه همشهری فروخته می شود؟
گفته می شود فروش چاپخانه شماره یک روزنامه همشهری قطعی شده است.گویا مصوبه قدیمی شورای شهرتهران برای فروش این چاپخانه به زودی اجرایی می‌شود و بزرگترین چاپخانه کشور تعطیل می‌شود.

ممنوعیت کاشت مژه، ناخن و اپیلاسیون در مشهد
فاطمه سالارزاده، رئیس اتحادیه آرایشگران زنان مشهد بیان این مطلب که مشهد، شهری مذهبی است، خبر داد: در کمیسیون نظارت مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اتاق اصناف مشهد تصویب شده است کاشت مژه به دلیل وجود جسم خارجی بر مژه مشتری ممنوع شده است. همچنین کاشت ناخن چند مدتی با رعایت بهداشت و تهویه مناسب در آرایشگاه‌ها انجام می‌شد، اما اکنون اعلام کرده‌اند امکان انجام این فعالیت وجود ندارد.سالارزاده درباره ممنوعیت انجام اپیلاسیون در آرایشگاه‌های زنانه در مشهد بیان کرد: انجام اپیلاسیون نقاط محرمه در آرایشگاه‌های زنانه‌ ممنوع شده است. وی همچنین درباره انجام پاکسازی پوست در آرایشگاه‌ها خاطرنشان کرد: انجام پاکسازی سطحی پوست در آرایشگاه‌ها ممنوع نبوده و امکان انجام آن وجود خواهد داشت، اما پاکسازی عمیق پوست و انجام تزریق وجود نخواهد داشت.رئیس اتحادیه آرایشگاه‌های زنانه مشهد با بیان اینکه این موارد گویا در شهرهای مذهبی مانند مشهد و قم ابلاغ شده است، گفت: هم اکنون این ضوابط الزام آور برای تمام آرایشگاه‌های مشهد ابلاغ شده است.


انتقاد یک نماینده از تیم مشاوره‌ و رسانه‌ای دولت
نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در اجرای طرح‌های مهمی چون حذف ارز ترجیحی اصل باید بر اقناع عمومی گذاشته شود که به نظر می رسد تیم مشاوره‌ای و رسانه‌ای دولت این را نپسندیده و با همان روش قبلی که دفعی بوده کار را پیش برده که به نظر من روش خطرناکی است. رشیدی کوچی با بیان اینکه متأسفانه در خصوص اجرای طرح حذف ارز ترجیحی اطلاعات شفافی در اختیار جامعه و حتی رسانه‌ها قرار نگرفته و سبب سردرگمی مردم شده است، گفت: یک نوع چندصدایی در تیم مجری دولت وجود دارد که نگران کننده است. صرف نظر از روند حذف ارز ترجیحی در خصوص وزرایی که درباره مسائل دیگر به صحن مجلس می‌آیند نیز چند صدایی وجود دارد که امیدواریم این روند اصلاح شود.

گزینه اجماعی فراکسیون انقلاب برای تصدی ریاست مجلس مشخص شد
نائب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس، از جلسه روز سه‌شنبه (فردا)‌ این فراکسیون برای تعیین سازوکار انتخاب کاندیداهای انتخابات هیئت رئیسه مجلس در اجلاسیه سوم خبر داد.حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی نائب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، از جلسه روز سه‌شنبه (20 اردیبهشت) فراکسیون متبوعش برای بررسی سازوکار انتخابات هیئت رئیسه مجلس برای اجلاسیه سوم خبر داد.وی در همین رابطه افزود: گزینه فراکسیون برای ریاست مجلس همانند دو سال گذشته، محمدباقر قالیباف است.

سخنگوی وزارت خارجه: احمدرضا جلالی درخواست بازنگری کرده
سعید خطیب زاده درباره وضعیت حمید نوری و ارتباط آن با پرونده احمدرضا جلالی و درخواست وزارت خارجه سوئد از عدم سفر شهروندان سوئدی به ایران بیان کرد: جلالی به جرم جاسوسی مدت‌هاست در ایران دستگیر و حکمش صادر و درخواست بازنگری کرده که در حال بازنگری است و خسارات عمده‌ای هم زده است. این‌که درباره نوری طراحی می‌شود و گروهک شکست خورده منافقین دامی را پهن می‌کند و شاهد می‌آورد و دادگاه را سیاسی می‌کند و دولت سوئد اجازه می‌دهد و سیاسی می‌کند، شک ما را برمی‌انگیزد که چگونه این اتفاقات رخ می‌دهد. خطیب‌زاده تصریح کرد: این‌ها هیچ ارتباطی به هم ندارند و اگر هست طرف سوئدی می‌خواهد این ارتباط را برقرار کند. دادگاه نوری صلاحیت نداشته و حقوق اولیه‌ آقای نوری رعایت نشده است. متاسفانه دولت سوئد توجه نکرده وباید هر چه زودتر به مسیر درست برگردد. فکر نکند با این گروکشی‌ها موضوع جلالی فراموش می‌شود. موضوع احمدرضا جلالی جاسوسی است و در مسیر درست خود، پیگیری می‌شود.

پورمحمدی: ما دیگر جامعه روحانیت 30 سال قبل نیستیم
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز همچنین در این گفت‌وگو به دلایل کمرنگ شدن فعالیت‌های سیاسی این تشکل دینی- سیاسی اشاره کرد و افزود: ما دیگر به دنبال ایفای نقش هدایتی هستیم.وی درباره مهم ترین برنامه جامعه روحانیت گفت: اولاً نباید انتظار داشت جامعه روحانیت یا جامعه مدرسین امروز جامعه روحانیت یا جامعه مدرسین ۳۰ سال پیش باشند. آن زمان جایگاه جامعه روحانیت بعنوان هادی سیاسی یک جایگاه ممتازی بود ولی هر چه زمان گذشت فعالان سیاسی و کنشگران سیاسی متبحر شدند و توانائی پیدا کردند و در عرصه وارد شدند و موفقیت‌هایی بدست آوردند.پورمحمدی خاطرنشان کرد: در یکی دو دهه اخیر بین نیروهای ما یک جدایی هایی سلیقه ای یا فکری ایجاد شد مثلاً دهه ۸۰ آقای احمدی نژاد که به میدان آمد از اصولگرایان آمد ولی بعد گفت من به آنها ارتباط ندارم و به تدریج خط خود و مواضع خود را جدا کرد و انشقاقی در بین نیروهای ما ایجاد شد. بعد گروه های دیگری موسوم به پایداری گفتند مواضع ما متفاوت است و آنها خط خود را جدا کردند. همینطور در طول این دهه اخیر یعنی دهه ۹۰ با یکسری گروه های جدید مواجه شدیم و پیوسته در تلاش بودیم همه اینها را جمع کنیم تا با هم کار کنند!به گفته دبیرکل جامعه روحانیت، نیروهای تازه کار باید مجال بیشتری برای فعالیت پیدا کنند و روحانیت نیز نقش هدایتی را ایفا کند و لذا ما بیشتر دنبال ایفای نقش هدایتی هستیم و این را ضروری می دانیم.

احمدی نژاد به زلنسکی «نامه تبیینی و تحلیلی» داد
دولت بهار، رسانه منتسب به احمدی نژاد نوشت:با اوج گیری تغییرات گسترده و عمیق در جهان و نقش بیداری انسانی عموم ملت ها در این تحولات، احمدی نژاد در یک نامه تحلیلی پیرامون این تغییرات که خطاب به رئیس جمهور اوکراین نگاشته شده، بر اهمیت مقاومت موثر و تعیین کننده مردم این کشور در ساخت نظام آینده بین الملل به نفع آزادی ، عدالت و صلح تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور: وضعیت فروش نفت بهبود یافت
میرکاظمی  معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با شروع دولت سیزدهم و تلاش‌هایی که صورت گرفت برخی منابع و دارایی‌های مسدود شده ایران در کشورهای دیگر آزاد شد و وضعیت فروش نفت بهبود یافت.

یارانه 312 هزار میلیارد تومانی به دست چه کسانی رسید؟
محمد مخبر با بیان اینکه مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها علاوه بر الزام قانونی، یک الزام عقلی و اقتصادی است، گفت: یکی از شعارهای پیش و پس از انتخابات رئیس جمهور، مقابله با فقر در کشور بود و امروز شاهد آن هستیم که با برخی گرانی‌ها و افزایش قیمت کالاها، بیشترین فشار بر طبقات ضعیف جامعه وارد می‌شود. معاون اول رئیس‌جمهور افزود: سال گذشته 15.6 میلیارد دلار ارز ترجیحی یعنی معادل 312 هزار میلیارد تومان یارانه از سوی دولت پرداخت شد اما طبقات پردرآمد و ثروتمند جامعه به دلیل مصرف بیشتر، استفاده بیشتری را از این یارانه‌ها داشته‌اند و بخش اندکی از این یارانه به دست دهک‌های پایین و طبقات ضعیف جامعه رسیده است.


دلار 4200 نتوانسته به اهداف خود برسد
وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به الزام قانونی که برای حذف ارز ترجیحی در قانون بودجه سال 1401 وجود دارد دولت ملزم است به حذف ارز ترجیحی اقدام کند. ساداتی نژاد افزود: زمان نشان داده است که ارز ترجیحی نتوانسته به اهداف خود برسد و اقشار مختلف مردم نتوانستند عادلانه از آن بهره مند شوند و موجب بیماری مزمنی در اقتصاد ایران شده و بهره وری را در حوزه غذا، دام و طیور کشور به ورطه نابودی برده است. او با بیان اینکه صنعت دام و طیور از وجود ارز ترجیحی رنج می برد، اضافه کرد: وجود ارز ترجیحی موجب رانت و فساد گسترده ای در حوزه تأمین نهاده ها از خارج از کشور شده و فاصله قیمتی سرعت قاچاق را افزایش داده است و این یارانه ای که باید به مردم می رسیده، سر سفره مردم دیگر کشورها می رود.

شاخص بورس منفی شد
شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۲۹۰۱  واحدی معادل ۰.۸۳ درصد، به یک میلیون و ۵۴۰ هزار و ۱۴۱  واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۱۰۷ واحدی به ۲۱ هزار و ۹۵ واحد رسید.

ارزش سهام عدالت کم شد
 در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۲ میلیون و ۲۹ هزار و ۸۷۸ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱.۱ درصد معادل ۱۴۵ هزار و ۴۱۰ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۹۲۶ تومان رسیده است.
 
دلار در صرافی های بانکی اندکی رشد کرد
در معاملات امروز بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ 25439 تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت 25695 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز کاری قبل، 36 تومان افزایش نرخ دارد. همچنین امروز هر اسکناس یورو در این صرافی‌ها به قیمت 28148 تومان از مردم خریداری و در مقابل، با 90 تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته، به نرخ 28431 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود.
 
معاملات سامانه نیما به 4 میلیارد دلار رسید
 بانک مرکزی اعلام کرد بر اساس معاملات روز گذشته در سامانه نیما صادرکنندگان با فروش بیش از ٣٣٢ میلیون معادل دلاری ارزهای حاصل از صادرات، رکورد معاملات سامانه نیما از ابتدای سال تاکنون را شکستند. افزایش فروش صادرکنندگان در سامانه نیما در سال جاری موجب شده که مجموع معادل دلاری معاملات از ابتدای سال جاری تا روز گذشته بالغ بر ۴ میلیارد دلار شود که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ١٠٠ درصد رشد نشان می دهد. بر این اساس افزایش صادرات غیرنفتی در سال جاری با رکوردزنی معاملات انجام شده در سامانه نیما تبلور یافته است.
 
نوسان سکه در کانال ۱۳
 امروز ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۱۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با قیمت ۱۳ میلیون تومان معامله شد. همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قیمت خورد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۱۰ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا پنج‌ میلیون و ۶۷۸ هزار تومان شد.
 
واگذاری واحد مسکونی به خانواده‌های دارای ۳ فرزند در استان تهران
 مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، در استان تهران به جای تخصیص زمین، یک واحد مسکونی به مشمولین واگذار می کنیم .
 
قیمت نان سنگک تغییری نکرده است
 اصغر پابرجا رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی تهران در پاسخ به این سوال که آیا با آزادسازی قیمت آرد صنف و صنعت قیمت آرد نانوایی‌ها تغییری کرده است یا خیر؟  گفت: افزایش قیمت آرد صنف و صنعت ارتباطی به آرد نانوایی‌ها ندارد و با همان قیمتی که قبلا آرد می خریدیم در حال حاضر نیز آرد مورد نیاز خود را با همان قیمت تهیه می‌کنیم. وی ادامه داد: قیمت نان سنگک هم هیچ افزایش نداشته است و  این نان بر اساس نرخ قبلی عرضه می‌شود.

قیمت آرد برای قنادان فرقی نکرده است
علی‌ بهره‌مند رئیس اتحادیه قنادان با بیان اینکه تغییر قیمت آرد تاثیری در قیمت شیرینی نخواهد داشت، گفت: قنادان آرد مورد نیاز خود را از بازار آزاد با قیمت هر کیلو ۲۰ هزار تومان خریداری می‌کردند که در حال حاضر نیز قیمت آرد همین است و برای آنها فرقی نکرده است. وی ادامه داد:افزایش هزینه‌های تولید شیرینی مربوط به شکر و روغن است، زیرا قیمت این دو کالا در چند وقت اخیر افزایش زیادی داشته است. رئیس اتحادیه قنادان اضافه کرد: روغنی که کارخانه‌ها تحویل می‌دهند کیلویی ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان و قیمت روغن در بازار آزاد کیلویی ۸۵۰ هزار تومان است و چون امکان تحویل روغن از کارخانه‌ها نیست مجبور هستیم روغن مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کنیم. وی تصریح کرد: قیمت شکر دولتی کیلویی ۱۲ هزار تومان و در بازار آزاد ۲۰ هزار تومان است که شکر را هم از بازار آزاد خریداری می‌کنیم.


بانک‌های کشور چه تعداد کارت صادر کردند؟
آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد بیش از ۴۱۴ میلیون و ۸۶ هزار کارت بانکی تا پایان فروردین ماه امسال توسط بانک‌های کشور صادر شده است.
 
طلای سیاه عقب نشینی کرد
قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی همسو با بازارهای سهام آسیا تحت تاثیر نگرانی‌های سرمایه گذاران از تاثیر رکود اقتصادی بر تقاضا برای سوخت، کاهش پیدا کرد. بهای معاملات نفت برنت با ۲۸ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۱۲ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت طلا در بازار جهانی چقدر شد؟
قیمت طلا امروز دوشنبه (۹ می) کاهش یافت زیرا افزایش دلار بر تقاضا برای شمش با قیمت دلار فشار آورد و افزایش بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده بر قیمت ها تاثیر گذاشت. بهای هر اونس طلا با کاهش ۶.۹ درصدی به ۱۸۷۶ دلار و ۲۰ سنت رسید و طلای آمریکا با ۰.۳۷ درصد کاهش به ۱۸۷۷ دلار و ۲۰ سنت رسید. این به روزرسانی قیمت در ساعت ۸ و ۳ دقیقه صبح به وقت شرقی انجام شده است.

پیش‌بینی بیل گیتس درباره رکود اقتصادی بعدی
بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت گفت: تورم و نرخ‌های بهره بالاتر در اقتصادهای غربی، دیر یا زود جهان را به ورطه رکود اقتصادی خواهد کشاند. به گزارش ایسنا، بیل گیتس در مصاحبه با فرید زکریا در شبکه سی ان ان درباره حمله روسیه به اوکراین و تاثیر آن در افزایش قیمت‌های غذا و انرژی، گفت: این اتفاق، بر دورنمای اقتصاد جهانی تاثیر خواهد گذاشت. این بحران بلافاصله پس از پاندمی روی داد که باعث افزایش شدید سطح بدهی دولت‌ها شده بود و مشکلات زنجیره تامین وجود داشت. این میلیاردر حوزه فناوری تصریح کرد: این اتفاق، احتمالا مشکلات تورمی را تسریع می کند و به افزایش نرخهای بهره منتهی می‌شود که به نوبه خود کندی اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: گرانی ماکارونی رتبه بندی معلمان آزمون دستیاری یارانه ارز 4200 تومانی وام ودیعه مسکن 1401 بسته ویژه خبری احمدی نژاد زلینسکی گرانی ماکارونی رتبه بندی معلمان آزمون دستیاری یارانه ارز 4200 تومانی وام ودیعه مسکن 1401 علوم انسانی حذف ارز ترجیحی آرایشگاه ها جامعه روحانیت رئیس اتحادیه سامانه نیما تومان رسید بازار آزاد رئیس جمهور هزار تومان احمدی نژاد سال گذشته قیمت آرد قیمت ها رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۴۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

به گزارش جام جم آنلاین، هم اکنون در بازار آزاد ارز در میدان فردوسی تهران، معامله‌گران دلار را با قیمت ۶۱۵۰۰ از مردم خریداری می‌کنند و با قیمت ۶۲۵۰۰ تومان می‌فروشند.

معامله‌گران ارز می‌گویند نرخ ارز یک هفته است نزولی شده و بازار ارز از روند صعودی خارج شده و این وضعیت همچنان ادامه دارد و ترس کاهش قیمت دلار، دارندگان ارزهای خانگی را روانه بازار کرده تا قبل از افت بیشتر قیمت‌ها اقدام به فروش کنند.

در همین حال در کانال‌های تلگرامی و در معاملات موسوم به فردایی، قیمت فروش دلار به ۶۱۴۰۰ تومان هم رسیده است.

فعالان بازار ارز با تاکید بر اینکه قیمت‌ها در بازار غیررسمی ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته است، پیش‌بینی کردند که همین روند کاهشی در هفته جاری ادامه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • معاون علمی رئیسی: افرادی که از کشور خارج می‌‎شوند با منِ نوعی مشکل دارند نه با ایران
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • ببینید | ادعای عجیب معاون رئیسی درباره مهاجرت مردم از ایران
  • نامه محمدباقر قالیباف به رئیسی +جزئیات
  • احمدی نژاد می‌گفت مشکل ما خود رهبری است!