Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-معاون پژوهشی وزارت علوم با تاکید بر تلاش بیشتر برای حضور قدرتمند در مجامع علمی بین المللی مانند سرن و یونسکو گفت: باید کرسی های موجود ایران در مجامع بین المللی را حفظ کنیم و به دلیل مشکلاتی مانند عدم پرداخت حق عضویت این جایگاه‌ها را از دست ندهیم.

به گزارش سرویسعلمی آریا به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر پیمان صالحی امروز (دوشنبه 19 اردیبهشت‌ماه) در نشست تخصصی دیپلماسی علم و فناوری؛ فرصت‌ها و چالش‌ها که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: دیپلماسی علمی آنچنان مهم است که دو کشور آمریکا و روسیه حتی در ایام جنگ سرد هم ورور و خروج دانشمندان و ورزشکاران کشور رقیب را به کشورهای خود ممنوع نمی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه ایران هرگز از طرف دانشمندان برای چانه‌زنی استفاده نشده است، اظهار کرد: در حال حاضر دانشمندان کشور کرسی‌های بین‌المللی را با زحمت دریافت کرده‌اند و پیشنهاد می‌شود که وزارت امور خارجه کمک کند کرسی‌های علمی را در سازمان‌های بین‌المللی کسب کنیم و ما دانشمندانی داریم که بتوانند این کرسی‌ها را اشغال کنند.

دکتر صالحی به برگزاری اولین نشست کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه در ایران در 3.5 سال قبل اشاره کرد و گفت: در آن زمان من رئیس این کمیسیون بودم و 56 کشور عضو به ایران آمدند، ولی من اجازه دریافت و ارسال ایمیل نداشتم و برای دریافت ایمیلی 3 روز زمان برد تا اجازه لازم صادر شود.

معاون پژوهشی وزیر علوم تاکید کرد: باید برخی موانع که در زمینه دیپلماسی علمی وجود دارد برداشته شود و مسئولان به مدیران علم و فناوری کشور اعتماد داشته باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: معاون پژوهشی بین المللی کرسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۵۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد

رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بیشترین ارتباط بین المللی را دانشگاه‌های بزرگ در کشور دارند، گفت: هرساله یک ارزیابی در وزارت علوم از وضعیت همکاری بین‌المللی دانشگاه، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی انجام می‌شود که در این ارزیابی‌ها، رتبه دانشگاه تهران اول شده است.

مسعود صدری نسب، رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بیشترین ارتباط بین المللی و پروژه های مشترک بین المللی را دانشگاه های بزرگ در کشور دارند. هرساله یک ارزیابی در وزارت علوم درباره وضعیت همکاری بین المللی دانشگاه، پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی انجام و دانشگاه ها رتبه بندی می شوند.

وی افزود: دانشگاه تهران در این ارزیابی رتبه اول را کسب کرده است. این دانشگاه به دلیل قدمت، دانشجو و  اعضای هیات علمی زیادی که دارد در اکثریت سال ها رتبه نخست را کسب می کند.

رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی ما با همه کشورهای دنیا به جز رژیم اسرائیل پروژه های مشترک دارند و تحریم مانعی برای انجام این همکاری بین المللی به وجود نیاورده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۰ از ۱۸: این بخش از والیبال آسیا در تصرف ایران
  • ۱۸ کرسی آسیای مرکزی به والیبال ایران رسید
  • ۱۸ کرسی آسیای مرکزی به نام والیبال ایران
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • راهیابی دختران تبریزی به جام جهانی رباتیک هلند
  • دلار بیش از ۵۰ و چند هزار تومان توجیه علمی و اقتصادی ندارد
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست