Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روز گذشته درباره حذف ارز ترجیحی و پیامدهای آن برای قیمت آرد و اینکه یارانه‌ها هدفمند می‌شود، در توئیتر خود پیشنهادی داد که مورد توجه رسانه‌های دیگر هم قرار گرفت. او در این باره نوشت: «پیشنهاد دارم؛ الان که یارانه‌های آرد و نان هدفمند و به خود مردم پرداخت می‌شود، بودجه صدا و سیما را هم بین مردم تقسیم کنیم، هرکسی دوست داشت اشتراک بخرد و برنامه‌های متنوع صدا و سیما و اخبار ۲۰:۳۰ تماشا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرکس دوست نداشت پولش را صرف امورات زندگی کند.»

مصطفی نخعی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه و سخنگوی کمیسیون انرژی هم مساله معیشت و گرانی را سوژه توئیت خود کرد و نوشت: «مردم بابت معیشت و اقتصاد مطالبات و سوالات جدی و بحقی دارند، باید با مردم صحبت کرد. مهمترین دغدغه دولت و مجلس معیشت مردم است. لذا پاسخگویی شفاف یکی از مهمترین ارکان این دغدغه مندی است.»

بهروز محبّی نجم آبادی ‏‏‏‏نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن‌ و عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز درباره تغییرات در پرداخت یارانه‌ها در فضای مجازی نوشت: «سیاست دولت برای تغییر یارانه از کالا به افراد اگر به درستی اجرا شود ابزاری بسیار قوی برای ایجاد عدالت و مبارزه با فساد ایجاد خواهد کرد. عده‌ای که با این کار بساط رانتشان جمع خواهد شد با پول‌پاشی سعی در تشویش افکار عمومی دارند و برخی بازی‌های رسانه‌ای را در این چارچوب باید دید.»

سوریه و احترام جهانی

علی خضریان، نماینده مردم تهران نیز در فضای مجازی به دیدار رئیس‌جمهور سوریه با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و در توئیتر نوشت: «رمز اینکه رهبر انقلاب در دیدار اخیر با  بشار اسد، علی‌رغم خرابی‌های ناشی از جنگ، سوریه امروز را دارای احترام و اعتبار و به‌عنوان یک قدرت در نگاه دیگران می‌دانند، در خاصیت و ویژگی جهاد و جنگ مقابل زیاده‌خواهی برای هر ملتی است که گزینه مقاومت را انتخاب می‌کند.»

سید علی موسوی، نماینده مردم ملکان، لیلان و مبارک شهر در مجلس شورای اسلامی نیز با انتشار تصویر دیدار بشار اسد با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نوشت: «همه رهبران دنیا گفتند اسد باید برود. رهبر ما گفت اسد بماند... مهم است دستانت در دست که باشد!»

مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس هم حضور سردار قاآنی، فرمانده سپاه قدس در دیدار اخیر بشار اسد با رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار داد و با اشاره به شهادت سردار سلیمانی، نوشت: «گرگ‌ها خوب بدانند، در این ایل غریب؛ گر پدر مرد، تفنگ پدری هست هنوز»

اردشیر مطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس هم حضور فعالی در فضای مجازی داشت. او در سه توئیت پشت سر هم به دیدار رئیس‌جمهور سوریه با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و در توئیتر نوشت: «حافظ اسد در همه سال‌های زندگی از آرمان فلسطین دفاع کرد. در هشت سال دفاع مقدس مردانه در کنار ما ایستاد. بشار اسد هم با همان روحیه با کمک شهید سلیمانی و یارانش در مقابل داعش که عروسک خیمه شب بازی اسرائیل و آمریکا بود مقاومت کرد و آنان را تارومار. این روزها با اوج گیری حملات پی در پی جبهه مقاومت از درون اسرائیل، اقدام روسیه در جلوگیری از تشکیل اسرائیل دوم، منهدم نمودن مقر اسرائیلی‌ها در اربیل و مجهز شدن جبهه مقاومت به موشک‌ها و پهپادهای نقطه زن، بشار اسد به عنوان قهرمان عرب هم مهیا می‌شود در فرود آوردن ضربات پی در پی به ریشه اسرائیل غاصب. اقدام برای بازپس گیری بلندی‌های جولان از رژیم جعلی اسرائیل نقطه آغازی است که رئیس جمهور در دیدار با بشار اسد با صراحت آن را بیان نمود: سوریه باید از لوث اشغالگران خارجی آزاد شود.»

خودروسازان سوءاستفاده نکنند

رهبر معظم انقلاب در دیدار امروز خود با کارگران به کیفیت خودروها که پیش از این نیز اشاره کرده بودند، پرداختند و صراحت این جمله را گفتند که «خودروسازها از حمایت ما از تولید داخلی سوءاستفاده نکنند، زیرا وضعشان خیلی تعریفی ندارد.» جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم شریف مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد با انتشار تصویر مربوط به میثاق‌نامه تعهد به تولید کامل که از سوی شرکت ایران خودرو منتشر شده بود، در توئیتر نوشت: «امیدوارم سیاه‌بازی جدید ایران‌خودرو درست نباشد! درد تکذیب این میثاق‌نامه برای مردم بسیار کمتر از تایید آن است.»

احمدامیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم هم به همین مساله پرداخت و در فضای مجازی این طور مرقوم کرد: «فرمایشات رهبری انقلاب ونظر رئیس جمهور محترم در خصوص کیفیت خودرو حجت را بر همه تمام کرد به نظر می‌رسد وزیر صمت در مرحله اول واردات خودرو با ارز منشاخارجی را شروع کنند.»

از نتیجه برجام تا فراز و فرود بورس

نمایندگان مجلس روز گذشته موضوعات دیگری را هم مورد توجه قرار دادند. ابراهیم رضایی، نماینده مردم دشستان در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی با انتشار جلد یکی از نشریات معروف اصلاح طلب نوشت: «۳سال از خروج ترامپ از برجام و تیتر دوراهی جنگ‌وصلح غربگرایان داخلی گذشت. سه‌شنبه مورا می‌آید تا برای چندمین بار برای مذاکره التماس کند. گذشتن از آن شوی رسانه‌ای کاسبان ترس تا این دیپلماسی التماس حاصل درایت مقتدایی است که با یقینِ تمام و عزتمندانه گفت: «جنگی بنا نیست انجام بگیرد.»

مجتبی توانگر، نماینده تهران هم رشد شاخص بورس در روز جاری را مورد توجه قرار داد و توئیت کرد: «تلاش‌ها برای ایجاد اعتماد مردم به بورس؛ بازدهی ۳ماهه  پالایش یکم: مثبت ۵۰درصد. رتبه دوم در بین همه صندوق‌ها: مثبت ۳۹درصد. بازدهی ۶ماهه پالایش یکم: مثبت ۴۴درصد. رتبه دوم در بین همه صندوق‌ها: مثبت ۲۹درصد. همچنین در ۱ماه گذشته پالایش یکم با ۲۳درصد بازدهی بهترین صندوق شناخته شد.»

اردشیرمطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان هم در یکی دیگر از توئیت‌های امروز خود به مساله برجام و گره زدن وضعیت معیشت مردم به آن اشاره کرد و در توئیتر نوشت: «سهام شرکت های دولتی را ۶ برابر به مردم فروختید. ثروت مردم را چپاول کردید. ارز را ۹ برابر، خودرو و مسکن را ۷ برابر گران کردید.آب خوردن مردم را به برجام و اقتصاد را به اخم و لبخند و امضای مکاری به نام اوباما و دیوانه ای به اسم ترامپ گره زدید. زمان پاسخگویی شما فرا خواهد رسید.»

سمیه رفیعی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی هم فعالیت‌های ایثارگرانه هلال احمر را مورد توجه قرار داد و نوشت: «رشادت، فداکاری و ایثار از شاخصه‌های اصلی سپید و سرخ پوشانی است که در سخت ترین شرایط زندگی را به همنوعان خود هدیه می‌دهند. هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر بر اعضاء، داوطلبان و کارکنان ایثارگر جمعیت هلال احمر مبارک...»

کد خبر 675317 برچسب‌ها خبر ویژه مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر ویژه مجلس شورای اسلامی مورد توجه قرار رهبر معظم انقلاب توئیتر نوشت فضای مجازی نماینده مردم رئیس جمهور بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۵۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است

«علی‌اکبر علیزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: از آنجایی که مجلس شورای اسلامی در همه حوزه‌ها مجاز به قانون‌گذاری است و در جمهوری اسلامی ایران جایگاه بالایی دارد، مشارکت بالای مردم در انتخابات باعث تشکیل مجلسی قوی می‌شود.

وی افزود: نباید اینگونه تصور شود که مشارکت مردم در دور دوم انتخابات اهمیتی ندارد؛ مشارکت پُرشور مردم در حوزه‌هایی که به دور دوم کشیده شده است، بسیار اهمیت دارد. نماینده‌ای که با پشتوانه رأی بالا راهی مجلس شود، قطعاً مؤثرتر از نماینده‌ای خواهد بود که پشتوانه رأی بالایی نداشته است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر مشارکت در انتخابات بالا باشد، مجلسی قوی به وجود می‌آید و اگر مجلس قوی و با پشتوانه رأی بالا باشد، دولت‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه در ریلی که مجلس می‌گذارد، حرکت کنند.

علیزاده تصریح کرد: همچنین زمانی که مجلس قوی باشد، قدرت نظارت بالایی خواهد داشت و می‌تواند تخطی از اجرای قوانین را به خوبی شناسایی کرده و به دستگاه‌ها و مسؤولان اجرایی کشور گوشزد کند که در ریل قانون حرکت کنند.

منتخب مردم دامغان در مجلس دوازدهم ادامه داد: هنوز ۴۵ نماینده مجلس دوازدهم مشخص نشده است و از آنجایی که این افراد قطعاً تأثیر زیادی بر مجلس آینده خواهند داشت، بر این اساس نباید کسی تصور کند که دور دوم انتخابات مجلس فاقد اهمیت است.

وی اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار مؤثر است چراکه آیت الله مدرس هم یک نماینده بود و بر این اساس حتی یک نماینده روی مجلس تأثیر دارد و نباید دور دوم انتخابات مجلس کم اهمیت جلوه داده شود؛ برای مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم نیز باید رسانه‌ها به ویژه صداوسیما امکان تبلیغات برابر را برای داوطلبان دور دوم انتخابات فراهم کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید اهمیت دور دوم انتخابات به خوبی برای مردم تبیین شود تا مردم در حوزه‌های انتخابیه‌ای که انتخابات به دور دوم کشیده شده است، حضور پُر شوری پای صندوق‌های رأی داشته باشند. تبیین و آگاهی‌بخشی به مردم، مهم‌ترین کاری است که باید مورد توجه باشد.

علیزاده اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران حضور و مشارکت مردم در عرصه‌هایی مانند انتخابات اهمیت زیادی دارد و امیدواریم مردم مشارکت بالایی در مرحله دوم انتخابات مجلس داشته باشد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

کد خبر 6084386 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • عجیب ترین شیوه حمل بار با خودرو که تاکنون دیده اید‍! | ویدئو
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم