Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور از پرداخت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی به حساب هر نفر از سه دهک اول و یارانه ۳۰۰ هزار تومانی به حساب پنج دهک بعدی جامعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در این گفتگوی زنده تلویزیونی، درباره مهمترین مسائل روز کشور از جمله ابعاد و نحوه اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه کالاهای اساسی سخن گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور در سخنانی با مردم با اشاره  به اینکه یکی از مسائل پیش روی کشور  ارز ترجیحی بود که همواره اقتصاددانان نسبت به این مسئله هشدار می‌دادند. ارز ترجیحی از در سال ۹۷ به کالاهای بسیاری اختصاص یافت و مشخص بود نحوه تخصیص این ارز مشکلات جدی را برای اقتصاد کشور در پی خواهد داشت.

رئیس جمهور ادامه داد: پس‌از مدت کوتاه دولت  قبل متوجه مشکلات این ارز شد و تلاش کرد تخصیص این ارز را به کالاهای مختلف حذف کند و نهایت به ۷ کالای اساسی آیین روش تخصیص ارز ترجیهی کاهش یافت. ارز ترجیحی هم افرایش واردات را به دنبال دارد و موجب کاهش بهره وری می‌شود و موجب رانت و فساد و تبعیض می‌شود.

رئیسی در خصوص نحوه اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه کالاهای اساسی گفت: طی بررسی سازمان برنامه بودجه کشور مصرف هر فرد به طور سرانه نسبت به کالاهای اساسی بررسی شده است. پس از جلسات کارشناسی تصمیم گرفته شد برای کمک به معیشت مردم برای سه دهک اول ۴۰۰ هزار تومان به هر فرد اختصاص داده می‌شود به صورتی که یک خانواده ۵ نفره دو میلیون تومان دریافت خواهند کرد. همچنین یارانه ۳۰۰ هزار تومانی به حساب پنج دهک بعدی جامعه واریز خواهد شد.

رئیس جمهور تاکید کرد: این حمایت دولت و کمک معیشتی به مدت دوماه است تا زیر ساخت های فنی برای کالا برگ الکترونیک آماده شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه خانواده رئیس جمهور کارشناسی یارانه پرداخت یارانه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۵۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ابراهیم کاویانی با اشاره به اینکه وجود کالا‌های اساسی و ثبات قیمت‌ها نقش به سزایی در زندگی روزانه مردم دارد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۴ مورد نظارت و بازرسی از فروشگاه‌های فروش کالا‌های اساسی توسط واحد نظارت و بازرسی این مدیریت و کارگروه گشت مشترک شهرستان انجام شد.

وی افزود: ۶۵ مورد پایش از واحد‌های خبازی و ۷۷ مورد از فروشگاه‌های مرغ، قصابی‌ها و خواربار و میوه فروشی‌های سطح شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد ادامه داد: پس از انحام این بازرسی‌ها سه پرونده تخلف از واحد‌های خبازی با ارزش ریالی ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در سامانه سیمبا ثبت شد.

وی به مردم توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فروش کالا‌های اساسی مراتب را به سامانه ۱۲۴ اطلاع داده تا با متخلفین برخورد قانونی شود.

دیگر خبرها

  • ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • ضعف‌های زیرساختی و هزینه شدن یارانه برای کالاهای غیراساسی
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر، منصوب و معرفی شدند