Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس اقتصادی گفت: رئیس جمهور اعتبار دولت را برای اصلاح ساختار اقتصادی هزینه کردند که قابل ستایش است که اینگونه شفاف با مردم سخن گفتند.

«رضا وفایی یگانه» شامگاه دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایران اکونومیست اظهار داشت: اینکه آیت الله رئیسی اینگونه مسائل را به جان و دل بخرند و در خصوص اشکالات، تبعات و نقاط منفی ارز ۴۲۰۰ تومانی و هدفمندسازی یارانه ها با مردم سخن بگویند بسیار خوب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: رئیس جمهور در نحوه جبران هزینه ها و اتفاق هایی که قرار است در آینده بیافتند صادقانه با مردم و فعالان اقتصادی به گفت و گو نشستند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی الزامی بود گفت: این امر باید انجام می شد هر قدر که اصلاح ارز عقب می افتاد، به خاطر فاصله ارز ۴۲۰۰ تومانی با نرخ آزاد هزینه بر بود، اجرای این کار هزینه های اجتماعی و اقتصادی زیادی را به دنبال داشت.

وی تاکید داشت: اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی آثار خوبی بر اقتصاد می تواند داشته باشد به گونه ای که تولید کننده در فضای رقابتی می تواند کارش را انجام دهد و هر روز درگیر قیمت های دستوری نباشد.

سرپرست معاونت اقتصادی و کسب و کار اتاق تعاون ایران ابراز داشت: در این روش، مصرف کننده یارانه را دریافت می کند که از بعد سیاست گذاری فضای رقابت را برای تولید کننده هموار می کند و انگیزه قاچاق کالا را از بین می برد.

وی با بیان اینکه اصلاح ارز ترجیحی فضای تولید را شفاف و رقابتی می کند گفت: با واقعی سازی قیمت ها شاهد بهره وری و اثربخش تر شدن تولید خواهیم شد و سطح بهره وری در کشور ارتقا می یابد.

وفایی یگانه تاکید کرد: این اقدام دولت در اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی را به فال نیک میگیریم و از آن حمایت می کنیم.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: دلار ، دلار 4200 تومانی ، هدفمندی یارانه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دلار دلار 4200 تومانی هدفمندی یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی اصلاح ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۵۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است

به گزارش خبرآنلاین،این درست که رئیس‌جمهور معتقد به حضور میدانی در سفرها استان‌ها است اما بهتر آن است که به جای اینکه هر ماه یک سفر به استانی صورت بگیرد و هزینه‌هایی نیز در برداشته باشد در تهران نشسته و دستورات را صادر کند و مدیران استانی پیگیری کارها را داشته باشند تا روند بهتری بر کارها حاکم شود.

یک فعال سیاسی اصولگرا در ارتباط با سفرهای استانی دولت به روزنامه آرمان ملی گفت: من نفس سفرهای استانی را کار مثبتی می‌دانم، اما اینکه رئیس‌جمهور و تیم همراهمش برای چند بار به یک استان سفر می‌کند بدین معناست که نتوانستند سیستمی را که مشکلات استان حل شود طراحی کنند. برای همین فکر می‌کنند می‌توانند با مراجعات مکرر این مشکلات را حل کنند.

محمد مهاجری گفت: همین که رئیس‌جمهور لازم می‌داند چند بار به یک استانی برود به این معنی است که اصل سفرهای استانی به یک سیستم تبدیل نشده و رفع مشکلات آنها صرفا با حضور شخص آقای رئیس‌جمهور قابل پیگیری است که نشان‌دهنده عدم کارآمدی بروکراسی حاکم بر دولت است.

وی بیان کرد: ‌سفرهای استانی دولت برای این است که کارنامه‌ ارائه کنند. وی تصریح کرد: اخیرا رئیس‌جمهور به یکی از استان‌ها رفت و اعلام کرد که چند صد پروژه را افتتاح کرده و بعد که اعتبار و بودجه مصرفی را اعلام کردند نشان می‌داد که بودجه هر پروژه 50 میلیون بوده است. رئیس‌جمهور برای پروژه 50 میلیونی باید به استان برود؟ حتی بخشدار یک شهر کوچک هم می‌تواند آن را افتتاح کند و نیازی به حضور رئیس‌جمهور نیست. به‌نظرم رئیس‌جمهور یک استراتژیست است و باید در مرکز کشور در ساختمان رئیس‌جمهوری از نخبگان استفاده کند و از مشورت آنها بهره‌مند شود و در جلسات سیاست‌گذاری حضور پیدا کند.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900411

دیگر خبرها

  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید/ قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست