Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-06@15:06:09 GMT

درخواست مدیران کشورهای گروه ۷ برای احیای برجام

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۵۹۳۱

در بیانیه مدیران منع‌اشاعه هسته‌ای گروه ۷ آمده است: ما حمایت خودمان از احیا برجام و اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک را تکرار می‌کنیم. راه‌حل دیپلماتیک همچنان بهترین روش برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران است. ما طرفین مذاکرات برجام و همچنین تلاش‌های خستگی‌ناپذیر هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا را می‌ستاییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما از ایران می‌خواهیم که از فرصت حال حاضر بر روی میز جهت به پایان رساندن موفقیت‌آمیز مذاکرات استفاده و از تشدید فعالیت‌های هسته‌ای‌اش خودداری کند.

کنایه زدن دردسرآمیز کارشناس هواشناسی بخاطر متلک انداختن به برجام

بر اساس گزارش وزارت خارجه آلمان، در ادامه بیانیه آمده است: ما از ایران می‌خواهیم که تمامی تعهداتش ذیل توافق پادمانی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را حفظ و اجرا کند. ما همچنین از ایران می‌خواهیم تا تمامی اطلاعات لازم فراهم کند تا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بتواند بدون تاخیر بیشتر درخصوص مشکلات پادمانی برجسته شفاف‌سازی و آن‌ها را حل‌وفصل کند. جی ۷ حمایت قوی خود نسبت به تعهد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قبال نظارت و راستی‌آزمایی حیاتی را ابراز و بر ماهیت فنی کار مستقل آژانس اتمی تاکید می‌کند. ما همچنین از تلاش‌های حرفه‌ای و بی‌طرفانه مدیرکل آژانس اتمی استقبال می‌کنیم. همکاری کامل و به جا توسط ایران ضروری است تا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به جامعه بین‌المللی اطمینان دهد که از تمامی مواد هسته‌ای در ایران استفاده صلح‌آمیز شود و در نهایت به فرجامی جامع‌تر برسند.
در انتهای بیانیه مدیران منع‌اشاعه هسته‌ای گروه جی ۷ آمده است: ما دوباره نگرانی جدی خود درخصوص فعالیت‌های ادامه دار ایران در ارتباط با موشک‌های بالستیک "که برای حمل تسلیحات هسته‌ای طراحی شده‌اند" را ابراز می‌کنیم.

آخرین خبر درباره مذاکرات برجام

آنها در این بیانیه مدعی شدند که ایران این فعالیت‌ها را در مغایرت با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل دنبال می‌کند و افزودند:  برنامه فضایی ایران به این کشور توانایی آزمایش فناوری موردنیاز برای توسعه موشک‌های بالستیک ازجمله سیستم‌های پرتاب دوربرد را می‌دهد. ما از ایران می‌خواهیم تا به تمامی این فعالیت‌ها پایان دهد و به طور کامل از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل پیروی کند.

در این بیانیه با بیان این که ما همچنین شدیدا نگران آن چه فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در و خارج از خاورمیانه ازجمله انتقال موشک و فناوری‌های موشکی، پهپادی و تسلیحات متعارف به بازیکنان دولتی و غیردولتی خوانده شده، هستیم، چنین اشاعه‌ای را برای منطقه بی‌ثبات‌ی عنوان و باعث تشدید تنش‌ها خوانده اند.

در ادامه درخواست‌های زیاده خواهانه این گروه آمده است: ما از ایران می‌خواهیم تا تمامی فعالیت‌های مغایر قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را متوقف کند و از طرفین دعوت می‌کنیم تا نقشی سازنده در تشکیل صلح و ثبات منطقه‌ای داشته باشند.

طرف غربی حاضر به دادن امتیاز به ایران نیست/ کار برای دولت رئیسی در بحث برجام سخت است

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: احیای برجام کشور های گروه 7 آژانس بین المللی انرژی اتمی ما از ایران می خواهیم فعالیت ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۵۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ای

میزگردها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای با حضور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی آغاز به کار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، به نقل از مرکز دیپلماسی‌ عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، میزگردها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای صبح امروز (دوشنبه، 17 اردیبهشت ماه) و با حضور محمد قنادی مراغه، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از متخصصان صنعت هسته‌ای داخلی و خارجی به‌طور رسمی در اصفهان آغاز شد.

قنادی در آیین آغاز به کار میزگردها و پنل‌های تخصصی این کنفرانس‌ها اظهار کرد: سازمان انرژی اتمی ایران در همه سال‌های فعالیت به خدمات‌رسانی گسترده پرداخته و اکنون این سازمان در عرصه‌های گوناگون توانسته خدمات ارزنده‌ای را به هموطنان ارایه دهد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: چرخه سوخت، تولید برق هسته‌ای، رادیوداروها،‌ رادیوایزوتوپ‌ها در صنعت وکشاورزی، گداخت و لیزر از جمله دستاوردها و خدمات صنعت هسته‌ای بوده است.

وی با اشاره به اینکه همه قسمت‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه سازمان انرژی اتمی و صنعت هسته‌ای ایران برای ارایه خدمات به مردم بزرگوار کشور مشغول فعالیت هستند، گفت: ‌فعالیت‌هایی که در سال‌های گذشته و در سازمان انرژی اتمی ایران انجام شده بود، بیانگر موفقیت‌های این سازمان در عرصه علم و فناوری است. با توجه به گستره فعالیت‌ها و بر اساس دستور ریاست سازمان، سند جامع راهبردی در افق 1420 تهیه و تدوین شد که مطابق آن نقشه راه ما برای تولید 20 هزار مگاوات براق هسته‌ای، تولید رادیوایزوتوپ‌های مورد نیاز در صنعت و کشاورزی و نیز حوزه گداخت و لیزر در 20 سال آینده کاملا مشخص شده است.

معاون سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه اکنون نیروگاه اتمی بوشهر با تولید یک هزار مگاوات برق هسته‌ای درحال فعالیت است و همچنین چند نیروگاه اتمی نیز در دست ساخت داریم و که مطابق برنامه‌ریزی در موعد مقرر به بهره‌برداری خواهند رسید، افزود:‌ در تولید رادیوداروها در سطح منطقه در رتبه نخست قرار داریم و در سطح جهانی نیز از جایگاه خوبی برخورداریم. سالانه یک میلیون نفر از رادیوداروهای تولیدی سازمان انرژی اتمی ایران استفاده می‌کنند که برای سال‌های آینده، خدمات ما تداوم خواهد داشت.

قنادی ادامه داد: شاهد برگزاری سی امین کنفرانس ملی هسته‌‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای هستیم و مقالاتی که در این رویدادها ارایه شده در اصل آخرین دستاوردهایی است که در عرصه فناوری هسته‌ای در سازمان انرژی اتمی ایران و بعضی کشورها به‌دست آمده است.

معاون سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در این رویداد علمی شاهد حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های گوناگون داخلی و خارجی، متخصصان صنعت هسته‌ای و سایر صنایع و .. هستیم و امیدواریم که دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها با تبادل اطلاعات بتوانند برای فعالیت‌های هسته‌ای، اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: بر اساس فعالیت‌هایی که در سال‌های اخیر و در صنعت هسته‌ای ایران انجام شده به ارایه اطلاعات می‌پردازیم زیرا براین باوریم که تبادل اطلاعات سبب ارتقای علمی در سطح داخلی و جهانی فناوری هسته‌ای می‌شود.

برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای در اصفهان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ای
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ مدیریت بحران، محتمل‌ترین نتیجه سفر
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ ماموریت دیپلماتیک مدیرکل آژانس در روزهای طوفانی منطقه/ مدیریت بحران؛ محتمل ترین نتیجه سفر
  • برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • سفر گروسی به اصفهان مهر تاییدی بر حمایت آژانس اتمی از مجموعه‌های علمی ایران است
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید
  • از اولین کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته ای در اصفهان چه می دانیم؟/ رافائل گروسی؛ مهمان ویژه ایران در «نصف جهان»
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران