Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@18:22:46 GMT

اختتامیه عهدواره چله مهدویت برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۶۱۶۳

اختتامیه عهدواره چله مهدویت برگزار شد

اختتامیه عهدواره چله مهدویت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر برگزار شد.

به گزارش ایران اکونومیست، محمدعلی خراسانی‌زاده -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ‌تهران- شامگاه دوشنبه (۱۹ اردیبهشت‌ماه) - در آیین اختتامیه عهدواره چله مهدویت که در رواق شهادت حوزه هنری برگزار شد با بیان اینکه ما از سوی امام عصر(عج) برای شرکت در این برنامه دعوت شده‌ایم، اظهار کرد: همه باید خالصانه برای امام عصر علیه السلام کار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قرار بود در دولت سیزدهم، کارها مردمی باشد تا خون تازه در رگ فعالان فرهنگی ارشاد اسلامی استان تهران دمیده شود که خداروشکر به برکت یاد امام عصر(عج)، هیچ کس برای حضرت کم نگذاشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران تاکید کرد: رعایت هم خوانی با مناسبت‌ها به ویژه نیمه شعبان و حرکت در مسیر ملی کشور در عرصه فرهنگ، از جمله ویژگی های برگزاری عهدواره چله مهدویت است.

خراسانی‌زاده خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، موضوع امید، نشاط و انگیزه بخشی را مطرح کردند و ما عهدواره چله مهدویت را با رویکرد امیدبخشی و نشاط آفرینی آغاز کرده و به این نقطه رسیدیم.

وی افزود: ۱۶ دبیرخانه تخصصی در این راستا تشکیل شده است و از ظرفیت مردم در قالب رویدادی بهره برده‌ایم. در همین راستا به جای جمع‌آوری آثار، سعی کردیم اتفاق ها را کنار هم قرار دادیم.

وی اظهار کرد: ۱۶ دبیرخانه عهدواره چله مهدویت در نقاط مختلف استان تهران پخش شد و همین باعث شد که یک تعزیه خوان، تعزیه دستور امام عصر علیه السلام برای ساخت مسجد جمکران را صادر کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در ادامه با اشاره به یاد نادر طالب زاده گفت: آرزوی مرحوم طالب زاده، متصل شدن انقلاب اسلامی به عصر ظهور ب‌د.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز به دلیل همزمانی با سالروز بزرگداشت شیخ کلینی، مراسم اختتامیه برگزار شد، گفت: متاسفانه مردم استان تهران با این عالم بزرگ آشنا نیستند.

خراسانی زاده در ادامه با بیان اینکه برگزاری جشن برای امام عصرمان(عج) باید یک چله و نه صرفا ایام نیمه شعبان را جشن بکیریم، گفت: تلاش داریم از ابتدای ماه رجب تا اواسط ماه شعبان، جشن های امام عصر علیه السلام را برگزار کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه نهم ربیع‌الاول مصادف با مهرماه سال جاری فراخوان دور بعدی اعلام می شود، اظهار کرد: در هر یک از شهرستان ها فرمانداران، شهرداران و همه مسئولان عزیز  پای کار بودند و از همین تریبون و در این لحظه، از همه مدیران برای برگزاری بهتر عهدواره چله مهدویت دعوت می کنیم.

تقدیر از نفرات برگزیده در بخش‌های مختلف بخش دیگر آیین اختتامیه عهدواره چله مهدویت بود که با حضور علی اوستادی، رحیم نوروزی و حسن زارعی، از بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان انجام شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: امام زمان (عج) ، عهدواره چله مهدویت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: امام زمان عج فرهنگ و ارشاد اسلامی ارشاد اسلامی استان استان تهران برگزار شد امام عصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۶۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین یادواره ۱۲ شهید روحانی شهرستان مهر پیش از ظهر دوشنبه با حضور حجت الاسلام محمود محمودی‌زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس، امام جمعه مهر و مسؤولان محلی و شهرستانی در روستای قلعه سید بخش مرکزی شهرستان مهر برگزار شد.

امام جمعه شهرستان مهر در این همایش گفت: در طول دوران ۸ ساله دفاع مقدس روحانیون سراسر شهرستان مهر همدوش و همسنگر با اقشار مختلف مردم در دفاع از کیان ایران اسلامی مردانه جنگیدند و ۱۲ آلاله سروقامت روحانی شهرستان مهر با خون سرخ خود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را آبیاری نمودند.

حجت الاسلام علیرضا سفار افزود: همیشه شهدای روحانی و روحانیت ما در مسائل فرهنگی، علمی، مبارزه و مجاهدت پیشتاز بودند و به نسبت جمعیتشان بیشترین شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند.

در پایان این آئین با اهدای لوح تندیس سپاس و هدایایی از صبر و مقاومت ۱۲ خانواده روحانی شهید شهرستان مهر تجلیل شد.

کد خبر 6098016

دیگر خبرها

  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود
  • حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف ملی است
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مساله غزه برگزار می شود
  • حوزه علمیه مدیون امام جعفر صادق (ع) است
  • اختتامیه دومین دوره لیگ فوتسال مهاجرین + فیلم
  • امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود