Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در بخش انرژی سالانه ۱۰۰ و کالا‌های اساسی ۲۰ میلیارد دلار یارانه پنهان می‌دهیم، گفت:، ولی سبب بهبود ضریب جینی نشد و پولدارها، پولدارتر و فقرا فقیرتر شد.

به گزارش بازارنیوز، مسعود میرکاظمی در بخش خبری ساعت ۱۴:۰۰ سیما درباره حذف ارز ترجیحی و افزایش یارانه‌های نقدی اظهار داشت: جلسات مختلفی از سال گذشته در مورد تعیین تکلیف وضعیت اقتصادی کشور و سند تحول دولت برگزار کردیم که یکی از محور‌های آن توزیع عادلانه یارانه‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه امروز قدم‌های اجرایی این طرح نزدیک است، اظهار داشت: بحث در یارانه‌ها به این شکل است که به سمتی هدایت شود که به سفره خانوار‌ها برسد و جلوی خروج کالا‌های اساسی از کشور گرفته شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در بخش انرژی سالانه ۱۰۰ و کالا‌های اساسی ۲۰ میلیارد دلار یارانه پنهان می‌دهیم، گفت:، ولی سبب بهبود ضریب جینی نشد و پولدارها، پولدارتر و فقرا فقیرتر شدند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: دولت سیزدهم اجازه نمی‌دهد یارانه‌ها ناعادلانه توزیع شود. ما به دنبال مبارزه با فقر هستیم. به تدریج به سمت نهایی شدن تصمیمات در خصوص توزیع عادلانه یارانه‌ها نزدیک می‌شویم و پس از تأیید رئیس جمهور نتایج به اطلاع مردم خواهد رسید.

میرکاظمی با اشاره به بحران مواد غذایی دنیا که پس از جنگ روسیه و اوکراین تشدید شد، تصریح کرد: با این اقدام علاوه بر آنکه یارانه‌ها را اثربخش خواهیم کرد با فقر نیز مبارزه می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تأکید کرد: در تحقیقاتی که سازمان هدفمندی یارانه‌ها انجام داده متوجه شدیم هر چقدر میزان یارانه‌ها برای اقشار پایین اضافه شده و تغییر می‌کند، فاصله ضریب جینی نیز کاهش می‌یابد.





/مهر

برچسب ها: یارانه ، فقر ، دولت لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000RMZ

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: یارانه فقر دولت یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۶۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم

مدیر جهاد کشاورزی فردوس گفت: با توجه به اهمیت نوغانداری در شهرستان فردوس و بهبود معیشت روستائیان شهرستان، در دو مرحله ۸۰ جعبه تخم نوغان یارانه‌ای مورد نیاز نوغانداران از اداره نوغانداری شرق کشور تهیه و از طریق مرکز جهاد کشاورزی باغستان و اداره امور تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی فردوس بین بهره برداران توزیع شد.

امیرزاده افزود: نوغان داران می‌توانند برای دریافت تخم نوغان به مجموعه تولیدات دامی جهاد کشاورزی مراجعه کنند. 

وی گفت: همچنین بعد از مهلت تعیین شده نیز نوغداران می‌توانند بر اساس نیاز خود، پس از معرفی جهاد کشاورزی شهرستان بر اساس نیاز به اداره نوغان شرق کشور مستقر در تربیت حیدریه مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • حسینی: دولت سیزدهم به تقابل میدان و دیپلماسی اعتقادی ندارد
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت اجرا شده است
  • دولت با کسی تعارف ندارد
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست