Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@16:39:42 GMT

شیوع یک بیماری ناشناخته در بین کودکان

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۶۴۸۱

شیوع یک بیماری ناشناخته در بین کودکان

متخصص بیماری‌های عفونی، از شیوع التهاب کبد در بین کودکان خبر داد که عامل ابتلای آن هنوز ناشناخته است.

به گزارش مشرق، محمدرضا صالحی، گفت: یکی دو ماه است مواردی از التهاب کبد در ایالات متحده، بریتانیا و غرب اروپا گزارش شده که بعضی از آنها خیلی شدید بوده و نهایتاً منجر به پیوند کبد شده است.

وی با عنوان این مطلب که هنوز علت این ابتلاء نامشخص است، افزود: سازمان‌های بین المللی به شدت پیگیر بررسی این بیماری هستند که کودکان زیر ۶ سال را بیشتر درگیر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی ادامه داد: برخی از افراد ماهر و متخصصان، معتقدند که این بیماری می‌تواند ردپای عوارض کرونا باشد. ضمن اینکه گفته می‌شود شاید به دلیل اینکه کودکان مدت زمان زیادی را در قرنطینه کرونا بوده اند و حالا از این قرنطینه خارج شده اند، به ویروس‌هایی آلوده شده اند که قبلاً می‌شدند.

این متخصص بیماری‌های عفونی تاکید کرد: فرضیه دیگری هم مطرح است مبنی بر اینکه شاید این موارد ناشی از ویروس‌های جدید باشد. البته هنوز هیچ کدام از این احتمالات تأیید نشده و افراد ماهر مشغول بررسی و شناخت علت بروز این التهاب کبد در بین کودکان هستند.

صالحی با عنوان این مطلب که هنوز گزارشی از ابتلاء به این بیماری در ایران نداریم، گفت: هنور مشخص نیست علت این بیماری، عامل ویروسی است یا نه. اما خیلی از افراد ماهر معتقدند ممکن است عامل ویروسی و مسری باشد که باید بررسی شود.

وی افزود: متأسفانه بیشتر موارد ابتلاء مربوط به کودکان زیر ۶ سال است، اما مواردی هم در بین نوجوانان دیده می‌شود.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت بیماری کودکان سلامت اخبار سلامتی کبد خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۶۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاری سواری، تنها سرگرمی کودکان غزه | ببینید

دریافت 5 MB

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: شبکه خبری قدس با انتشار ویدئویی در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته: این تنها وسیله‌ای است که این روزها در شمال غزه برای سرگرمی کودکان وجود دارد، گاری است.

آژانس آنروا با اشاره به اینکه آمار کودکان شهیدشده در نوار غزه ظرف ۶ ماه اخیر هولناک است، اعلام کرده که بیش از 13هزار کودک در میان قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بوده اند.

کد خبر 847816 برچسب‌ها کودکان نسل‌کشی رژيم صهيونيستى فلسطین

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • از فیلمسازی بدون دیالوگ تا خندیدن به قضاوت
  • گاری سواری، تنها سرگرمی کودکان غزه | ببینید
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • آموزش سواد مالی به کودکان
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • فیلم/ کودکان همچنان در بانک اهداف بمباران‌های غزه