Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، مصطفی فاطمی اظهار داشت: چندی پیش به منظور رفع برخی موانع و تسهیل در راه‌اندازی نخستین کروز کشور، در قالب هیئتی از کارشناسان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از این کشتی بازدید به عمل آوردیم.

مدیرکل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: طی این بازدید مشخص شد این کشتی بزرگ نیازمند میزان بالایی از سوخت است که با تصویب اعطای یارانه سوخت به کشتی‌های تفریحی دارای مجوز از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، مشکل سوخت این کشتی برای آغاز به کار در آب‌های خلیج فارس هم اکنون برطرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به اینکه این کشتی کروز توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی از کشور فرانسه خریداری شده است، بیان داشت: این کشتی ظرفیت حمل ۱۷۰۰ نفر گردشگر و ۷۰۰ خودروی سواری را دارد.

به گفته این مقام مسئول در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، این کشتی فرانسوی با ۹ طبقه همچنین ظریفت اقامت شبانه ۵۲۰ نفر گردشگر را نیز در هر سفر دریایی داراست.

فاطمی اذعان داشت: این کشتی کروز همچنین به رستوران، سالن ورزشی، سینما و سایر امکانات رفاهی و تفریحی مجهز است.

مدیرکل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی‌های در حال انجام، قرار است این کشتی در مسیرهای مختلفی از جمله مسیر ساحلی خوزستان، بندرعباس و چابهار به گردشگران خدمات گشت دریایی ارائه دهد.

وی با اشاره به قابلیت انجام سفرهای بین‌المللی توسط این کروز فرانسوی، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای انجام سفرهای بین‌المللی توسط این کشتی در حال انجام است.

این مقام مسئول یکی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این کشتی را تردد و انجام سفرهای دریایی به مقصد قطر در ایام برگزاری جام جهانی عنوان کرد و گفت: بدون شک با استفاده از این کشتی می‌توان گردشگران زیادی را از کشور قطر به ایران وارد کرد.

فاطمی خاطرنشان کرد: همچنین امکان تردد گردشگران ایرانی علاقه‌مند به تماشای مسابقات جام جهانی قطر با استفاده از این کشتی وجود دارد که در این صورت سفر ارزان قیمت‌تری را نیز برای ایرانیان به ارمغان خواهد آورد.

این مقام مسئول در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: براساس تدارکات به عمل آمده، طی چند روز آینده شاهد آغاز به کار کشتی کروز فرانسوی در بوشهر با حضور مقامات ارشد کشوری از جمله وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواهیم بود.

وی‌ به آب‌اندازی کشتی کروز مذکور در آب‌های خلیج فارس را نقطه عطف گردشگری دریایی کشور عنوان کرد و گفت: امیدواریم با افزایش ورود شناورهای بزرگ و کوچک تفریحی در خلیج فارس در آینده‌ای نزدیک شاهد تحول صنعت توریسم دریایی کشور باشیم.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جام جهانی قطر کشتی کروز گردشگری و صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی کشتی کروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۶۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب پیش از ظهر یکشنبه در نشست با فرماندار شهرستان گرمی با اشاره به ظرفیت مهم دریاچه گیلارلو این شهرستان در راستای جذب گردشگر اظهار کرد: فرمانداری شهرستان باید با همکاری سایر نهادهای دولتی یک جشنواره بزرگ در راستای معرفی این ظرفیت بزرگ برنامه‌ریزی و تدوین کند.

وی با بیان اینکه جشنواره‌ها نقش مهمی در دیده شدن و جذب سرمایه‌گذار برای منطقه دارند، افزود: لازم است که در شهرستان گرمی نیز جشنواره‌هایی برای معرفی ظرفیت‌های منطقه تعریف شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: همچنین لازم است که از اعتبارات شهرستانی برای آموزش صنایع‌دستی، تولید محتوا برای معرفی ظرفیت‌ها و کاوش محوطه «تپه دیگه‌ور» نیز اعتبار تخصیص پیدا کند تا بتوانیم اقدامات مهمی را در این شهرستان انجام دهیم.

محمدی ادیب خاطرنشان کرد: حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باید جز اولویت‌های اول در شهرستان گرمی باشد و اعتبارات ویژه برای این حوزه تخصیص داده شود.

کد خبر 6097075

دیگر خبرها

  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا