Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان گفت: جامعه کارگری و بازنشستگان گیلان؛ نداشتن بخش جراحی قلب در بیمارستان رسول اکرم رشت به عنوان تنها بیمارستان ملکی سازمان تامین اجتماعی و تنها بیمارستان دولتی ویژه کارگران استان را به عنوان مهمترین مشکل خود عنوان کرده اند و خواهان ایجاد این بخش شده اند که به دلیل سند نداشتن این بیمارستان و سطح بندی فعلا ممکن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته حسین ابراهیمی، بیمارستان رسول اکرم با ۲۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع زیربنا از سال ۱۳۷۹ راه اندازی شده است و امیدواریم تا تابستان امسال با کمک و پیگیری مسئولان مشکل سند آن را حل و طرح‌های از قبل تعریف شده ای، چون بخش قلب و همچنین بزرگترین مجتمع‌های درمانگاهی و رفاهی کشور را در آنجا، راه اندازی کنیم.

طبق مصوبه سازمان تامین اجتماعی و بر اساس شاخص‌هایی در سال ۱۳۸۷، خدمات درمانی بخش جراحی قلب کشور به ۷ منطقه تقسیم شد و گیلان از آن زمان زیر نظر منطقه ۲ یعنی قائمشهر در استان مازندران قرار گرفته است که البته ما با ارسال نامه‌ای به این موضوع معترض شده ایم.

اواخر سال گذشته سه دستگاه اکو با هزینه ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای بیمارستان رسول اکرم یا تامین اجتماعی رشت خریداری کردیم، اما به هر حال فعلا خدمات جراحی قلب در این بیمارستان مقدور نیست.

ساخت دومین و سومین بیمارستان تامین اجتماعی در گیلان؛ بزودی

باتوجه به مشکل خدمات و سرویس کند و نوبت دهی‌های طولانی مدت به بیماران به دلیل ظرفیت پایین پذیرش بیماران در این بیمارستان، در تلاش هستیم تابستان امسال دومین بیمارستان ملکی تامین اجتماعی را به نام (شهید املاکی) در کومله‌ی لنگرود افتتاح کنیم و همچنین در حال برنامه یزی برای ایجاد سومین بیمارستان ملکی تامین اجتماعی در غرب گیلان هستیم که نامه نگاری‌ها هم انجام شده است.

پرداخت هزینه درمان جراحی قلب بیمه شدگان تامین اجتماعی

فعلا هزینه درمان جراحی قلب کارگران و بازنشستگانی که با بیمه تامین اجتماعی و با نرخ مصوب در مراکز درمانی و بیمارستان‌های خصوصی خدمات دریافت می‌کنند، به طور کامل پرداخت خواهد شد.

بازنشستگان گیلان دارای رتبه نخست فوت شدگان کشور؛ ۶ سال رکوردار

رییس خانه کارگر گیلان هم با بیان اینکه، این استان از لحاظ ارائه خدمات درمانی به کارگران و بازنشستگان در رده ۲۸ ام کشور قرار دارد، گفت: رتبه نخست فوت شدگان کشور ۶ سال است که متعلق به جامعه بازنشستگان گیلان است و در این بین، بیماری قلبی به عنوان یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها عنوان شده است.

به گفته حسن ایزدی، سالهاست طرح ایجاد بخش جراحی قلب و آنژیوگرافی را به مسئولان داده اند که اجرای این طرح مدام با کارشکنی‌هایی مواجه است و نمی‌دانیم چه دست‌هایی مانع ایجاد و ارائه امکانات و خدمات قلب در بیمارستان‌های دولتی و تامین اجتماعی گیلان می‌شوند.

در گیلان ۷ دستگاه آنژیوگرافی موجود است که فقط یکی در بیمارستان دولتی حشمت قرار دارد و بقیه در بیمارستان‌های خصوصی مستقرند.

جمعیت کارگری و بازنشسته به عنوان قشر (حداقل حقوق بگیر) جامعه با مشکلات بسیاری مواجه هستند و بسیاری از کارگران و بازنشستگان، توان مراجعه به استان‌های دیگر و هزینه در بیمارستان‌های خصوصی را ندارند و این‌نیازمند توجه مسئولان به بخش خدمات درمانی است.

وعده ۳ ساله‌ای که هنوز محقق نشده

نائب رییس کانون بازنشستگان شهرستان رشت هم با بیان اینکه بحث درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی به ویژه بازنشستگان از بزرگترین مشکلاتیست که سالهاست با آن مواجه اند، گفت: این استان در قیاس با استان‌های همجوار مانند مازندران محروم مانده است و بیمارستان رسول اکرم رشت به عنوان تنها مرکز درمانی و ملکی سازمان تامین اجتماعی پاسخگوی نیاز درمانی مراجعه کنندگان و قشر کارگر و بازنشسته نیست.

به گفته ملیحه نصرالهی، بیش از ۳ سال است که طرح تاسیس بخش جراحی قلب و آنژیوگرافی در این بیمارستان داده شده، اما به دلایل مختلفی، چون الویت و رتبه بندی، تاکنون محقق نشده است که نیازمند پیگیری جدی مسئولان است.

در بخش سونو گرافی هم با توجه به خرید دستگاه‌های مجهز، چون سی تی اسکن و ام آر آی، به دلیل نداشتن پزشک متخصص حدود ۵ سال است که امکان ارائه خدمات وجود ندارد.

گیلان بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که بر اساس آمار‌ها بیش از نیمی از جمعیتش را کارگران و خانواده هایشان تشکیل می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین اجتماعی گیلان بیمارستان رسول اکرم تامین اجتماعی بخش جراحی قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۶۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!

به گزارش ورزش سه، محمد امین حزباوی مدافع دهه هشتادی و ملی پوش فوتبال ایران که حالا در السد قطر بازی می‌کند، موفق شد اولین قهرمانی باشگاهی خودش را با این تیم پرافتخار قطری جشن بگیرد. 

حزباوی در تابستان، با چشم پوشی بر روی پیشنهاداتی که از تیم های بزرگ داخل کشور داشت، بلیط سفر به قطرش را هماهنگ کرد و راهی السد شد.
مدافع سابق فولاد خوزستان که ۱۰ روز دیگر تولد ۲۱ سالگی خودش را جشن می‌گیرد، در خط دفاعی قهرمان قطر به شیوه‌ای بازی می‌کرد که بسیاری از کارشناسان، معتقد بودند تجربه و کیفیت بالای او با سنش کاملاً تضاد دارد. 

محمدامین حزباوی در فصل گذشته پس از آنکه توانست خود را به جواد نکونام اثبات کند به ترکیب تیم فوتبال فولاد خوزستان راه پیدا کرد و پس از حضور موفقیت‌آمیز در این تیم در جام باشگاه‌های آسیا هم به میدان رفت و مقابل تیم‌هایی مثل الهلال و الفیصلی اردن بازی کرد و توانست خوش بدرخشد و مورد توجه تیم السد قطر قرار بگیرد. درخشش حزباوی در فولاد موجب شد او مورد توجه امیرقلعه نویی هم قرار بگیرد و فروردین ۱۴۰۲ به اردوی آماده سازی تیم ملی دعوت شد. او البته در دو بازی تدارکاتی با روسیه و کنیا با وجود دعوت به تیم ملی در لیست بازیکنان حضور نداشت.

با خروج جواد نکونام از تیم فولاد و حضور منصوریان هم شاهد بودیم این مدافع مستعد مورد توجه سرمربی جدید قرار گرفت و به خوبی از پس این اعتماد برآمد.
درخشش حزباوی در تیم فولاد تا آنجا پیش رفت که شایعه پیشنهاد کارلوس کی‌روش به این بازیکن برای پذیرش تابعیت قطر هم مطرح شد اما او ترجیح داد پیراهن تیم ملی ایران را بر تن کند تا تمرکز خود را روی این موضوع بگذارد.

خرداد سال گذشته، موفقیت‌های پی در پی حزباوی در فولاد موجب شد او مورد توجه تیم السد قطر قرار بگیرد و با قراردادی ۵ ساله راهی این کشور شود و فوتبال خود را در لیگ ستارگان قطر ادامه دهد و در کنار بازیکنان مطرحی همچون «میگوئل» و «اوتاویو» قرار بگیرد.

علاوه بر این، حزباوی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه بهترین بازیکن سال آسیا در سال ۲۰۲۳ انتخاب شد البته این جایزه در نهایت به «مایکا هامانو» (باشگاه ایناک کوبه لئونسا، تیم ملی ژاپن) تعلق گرفت.

السد در این فصل به لطف حضور «امین حزباوی» توانسته است خط دفاع مستحکمی داشته باشد و با دریافت تنها ۱۷ گل خورده بهترین عملکرد دفاعی را در فصل جاری داشته است. 

حزباوی که نخستین فصل حضورش را در السد سپری می‌کند در این فصل در ۱۹ بازی برای تیمش به میدان رفته و موفق به ثبت یک گل هم شده است. او در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا هم حضور موفقی داشت و در ۴ دیدار برای تیمش به میدان رفت.

حزباوی تنها در ۲ بازی در ترکیب السد حضور نداشت که یک بار در هفته نخست لیگ و یک بار هم در هفته دوازدهم که به دلیل دریافت کارت زرد محروم بود. او مجموعاً ۱۳۱۳ دقیقه در لیگ ستارگان به میدان رفته است.

السد در خط حمله هم عملکرد درخشانی داشته است و به لطف حضور اکرم عفیف توانسته است ۶۱ گل به ثمر برساند که از این حیث هم بهترین عملکرد را در فصل جاری داشته است. اکرم عفیف با ثبت ۲۵ گل و ۹ پاس گل روی بیش از نیمی از گل‌های این تیم تأثیر مستقیم داشته است.

حزباوی در بیست سالگی به این موفقیت رسیده و با نگاه به شرایط کنونی او، می‌توان نوشت که با حضور او و پیشرفتش قطعا تیم ملی فوتبال ایران از حالا خیالش از داشتن یک مدافع شش دانگ و باهوش برای جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ راحت است.

دیگر خبرها

  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!