Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای مقدسی گفت: ۶۰۰ هزار تن کالا‌های اساسی در لنگرگاه هاست که برای تخلیه به مرور وارد اسکله‌ها می‌شوند و ۲۹۰ تن کالا هم درحال تخلیه در بنادر هستند.

 هر ۱۵ ثانیه یک کامیون کالای اساسی در حال ترخیص از گمرکات برای ورود به کشور است.

هیچ مشکل و کمبودی در ورود کالا‌های اساسی به کشور نداریم.

وی در خصوص کالا‌های ماندگار موجود در گمرکات کشور هم که شامل قانون متروکه است گفت: در خصوص این کالا‌ها نهضتی عظیم در کشور اتفاق افتاد و از یک میلیون و ۵۰ هزار تن کالای متروکه در انبار‌های گمرکات  بود ۹۵۵هزارتن کالا بررسی و به سازمان جمع آوری اموال تملیکی ارجاع داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مابقی این کالا‌ها هم به زودی بررسی و تعیین تکلیف خواهند شد تا این کالا‌های ماندگار در انبار‌ها به صفر برسد.

معاون وزیر اقتصاد همچنین در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی گفت: این استان یکی از پیشران‌های توسعه اقتصادی و صنعتی کشور است و یکی از ویژگی‌های آن جذب سرمایه گذاران اقتصادی درعرصه تولید است.

آقای کلامی معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست خواستار رفع موانع دست و پاگیر گمرکی و مالیاتی ،تامین مواد اولیه و ثبت شرکت‌های دانش بنیان شد و گفت: تولید کنندگان افسران جنگ اقتصادی هستند و باید حمایت شوند.

ناظر گمرکات استان آذربایجان شرقی هم گفت: ما در استان واحد‌های بزرگ صنعتی داریم که با مشکلات عدیده گمرکی مواجه هستند و باید برخی قوانین سختگیرانه برای رفع این مشکلات بازبینی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کالاهای اساسی ترخیص کالا آذربایجان شرقی تن کالا کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۷۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ ناظر گمرکات مازندران گفت فروردین ماه امسال بیش از ۷۰ قلم کالا  با وزن ۱۴۷ هزار و ۴۱۷ تن، به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از گمرکات مازندران (نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل) به نقاط مختلف دنیا صادر شد.

امیرجمشیدی ، اقلام صادراتی را ؛ فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیا چوبی و... عنوان و خاطرنشان کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۷۰ درصد و از نظر ارزشی ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

جمشیدی افزود:  فروردین ماه ، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

وی مهمترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران را عراق با واردات ۷ هزار تن کالا به ارزش ۸ میلیون و ۵۳۶ هزار دلاربعنوان  اولین مقصد صادرات کالا‌های مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزاردلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون و ۲۳۰ هزار دلار، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ۱۷۸ هزاردلار و ازبکستان با یک هزار تن به ارزش ۹۸۹ هزار دلاراعلام کرد.

جمشیدی خاطرنشان کرد:  در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از پنج کشور مقصد صادراتی محصولات مازندران به گمرکات مازندران وارد شد که ۹۴ درصد به لحاظ وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داد.

دیگر خبرها

  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود