Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس‌کل دادگستری استان زنجان خواستار نظارت بر بازار و قیمت اقلام توسط ضابطان و مسئولان امر نظارتی و بازرسی این استان شد و گفت: باید این مهم با قاطعیت دنبال و مجریان دستگاه قضا به وظیفه قانونی خود عمل کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در نخستین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان از ترسیم و ابلاغ 16 اولویت  قوه قضاییه در سال جاری  خبر داد و اظهار داشت: توجه به امر پیشگیری  یکی از این اولویت‌های مهم دستگاه قضا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از موضوعات مهم و مورد تاکید رئیس قوه قضاییه مبنی بر ارتباط  وسیع مسئولان قضایی در سراسر دادگستری‌ها با مردم که این امر همچنین  مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است افزود: در راستای اجرای این سیاست مسئولان دستگاه قضایی استان در تمام حوزه‌های قضایی در ماه مبارک رمضان با حضور در 207 مسجد استان بالغ بر دو هزار مورد خدمت برای مردم و مراجعان انجام دادند که این موضوع مورد استقبال و تقدیر مردم و مسئولان استانی قرار گرفت.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: حضور مسئولان قضایی استان در میان مردم و شنیدن مشکلات و دغدغه های آنها که اغلب موارد بیان شده مربوط به دستگاه قضایی نبود، بلکه مربوط به دستگاه‌های خدمات رسان و اجرایی میشد با این حال ما به وسع، توان و بر اساس وظیفه قانونی  برای برطرف کردن مشکلات موضوعات را از مسئولان و دستگاه‌ها پیگیری کردیم.

دستور رئیس‌کل دادگستری کردستان به قضات/ از تسهیلات ارفاقی قانونی به جای زندان استفاده شود رئیس کل دادگستری استان مازندران: 9 هزار متر مربع از اراضی ملی در کیاسر رفع تصرف شد سامانه ارتباط مردمی حقوق شهروندی در ‌دادگستری استان اصفهان راه‌اندازی می‌شود

وی با اشاره به این موضوع که اقدامات پیشگیرانه کم هزینه‌تر و اثر گذارتر نسبت به اقدامات برخوردی و اعمال مجازات  است اظهار کرد: اگر اقدامات پیشگیرانه به موقع از سوی مسئولان امر صورت نگیرد، باید منتظر بروز آسیب‌های اجتماعی و سایر مشکلات  برای افراد و خانواده‌ها بود.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی به موضوع افزایش آمار نزاع در دو ماه نخست سال جاری نسبت به مشابه سال 1400 در استان اشاره کرد و گفت: بررسی و تحلیل موضوع و علت افزایش این موضوع در استان توسط دستگاه‌های امر با رویکرد پیشگیرانه امری ضروری است.

وی با اشاره به موضوع گرانی و کمبود برخی اقلام از جمله روغن در بازار گفت: در خصوص نان و قیمت نان مسئولان عالی کشوری در برنامه‌های مختلف توضیحاتی در  مورد چگونگی حذف یارانه نان و اینکه قیمت نان افزایش نخواهد یافت ارائه داده‌اند. همین طور ضابطین و مسئولان امر نظارتی و بازرسی در استان بر امر نظارت بر بازار و قیمت اقلام  با قاطعیت به وظیفه قانونی خود عمل کنند و آرامش مردم و جامعه نباید دستخوش  اقدامات و رفتار برخی فرصت طلبان و سود جویان قرار گیرد و قوه قضاییه در مبارزه با پدیده فساد  هیچ مماشات و اغماضی نمی‌کند.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کل دادگستری استان رئیس کل دادگستری استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۷۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان بر ضرورت مراقبت از شأن و جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری امروز (۱۰ اردیبهشت ماه) در اولین نشست مشترک هیأت مدیره کانون و مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان سمنان که با حضور رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان، رئیس مرکز کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان، رئیس کانون وکلای قوه قضائیه در استان و رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در استان سمنان برگزار شد با اشاره به جایگاه وکیل و کارشناس در نظام قضایی ایران، اظهار کرد: وکیل و کارشناس باید در انجام وکالت و کارشناسی صداقت، تقوی، امانتداری، سرعت و دقت را رعایت کند تا زمینه ارتقای رسیدگی‌های قضایی در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه در استان فراهم شود.

وی گفت: بسیاری از مراجعه‌کنندگان به دادگستری از توان علمی چندانی برخوردار نیستند تا بتوانند از حق و حقوق خود دفاع کنند. وکیل دادگستری و کارشناس رسمی باید درباره طرح دعاوی، شکایت‌ها یا دفاع از دعاوی و شکایت‌ها یاری کنند.

اکبری با اشاره به ضرورت مراقبت از شأن و جایگاه وکلا و کارشناسان، بیان کرد: گزارش‌های ارائه‌شده حاکی از آن است که اعمال نظارت‌ها مثمر ثمر بوده است و اندک افرادی در این مجموعه دچار لغزش شده‌اند. وکلا و کارشناسان نباید مرتکب مفاسدی از جمله وکالت تضمینی، گرفتن وجه غیرقانونی و نامتعارف، ارتباطات نامتعارف و موارد تخلفات مندرج در قوانین شوند. 

رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: وکلا و کارشناسان می‌توانند در مسیر اجرای عدالت و چارچوب قانون به دستگاه قضایی استان کمک کنند تا خدمت‌رسانی به مردم به بهترین وجه اتفاق بیفتد. 

در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی، معاون قضایی رئیس کل و مسؤول نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان سمنان به بیان گزارش عملکرد پرداخت و گفت: با توفیق‌های بسیار خوبی که تاکنون در مسیر نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان اتفاق افتاده، دادگستری سمنان در زمره استان‌های پیش‌رو و برتر در حوزه انجام تکالیف است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • دستور رئیس کل دادگستری تهران برای بررسی و رفع یک مشکل مهم در معاملات خودرویی
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود