Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@21:04:46 GMT

پرایس: برای سناریوی دیگر نیز آماده هستیم

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۷۵۲۳

پرایس: برای سناریوی دیگر نیز آماده هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تارنمای وزارت خارجه آمریکا، «ند پرایس» سخنگوی این وزارتخانه با شاره به سفر امروز سه شنبه «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران برای گفتگو با مقامات ایرانی درباره مذاکرات هسته‌ای، اعلام کرد که واشنگتن امیدوار است این مذاکرات به نتیجه برسد، اما همزمان خود را برای سناریوی دیگری نیز آماه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرایس در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا مورا حامل پیام یا پیشنهاد جدیدی از آمریکا در سفر این هفته خود به تهران است یا خیر، گفت: چیزی که من از نظر روند کلی می گویم این است که ما با انریکه مورا هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در تماس نزدیک هستیم. وی به بردن و آوردن پیام‌ها ادامه داده است. ما از تلاش‌های او برای اینکه این مذاکرات به نتیجه‌ای موفقیت آمیز ختم شود، حمایت می‌کنیم. من نمی‌خواهم پیش داوری کنم یا تلاشی برای پی بردن به آنچه او ممکن است از همتایان ایرانی اش بشنود، داشته باشم. البته بعد از سفر او بیشتر در این باره مطلع خواهیم شد.

وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که انتظار وی از سفر مورا و دیدارش با ایرانی‌ها چییست، گفت: امید ما این است که بتوانیم این مذاکرات را به سرعت به نتیجه برسانیم.

پرایس در ادامه بدون ذکر کارشکنی‌های دولت آمریکا افزود: ما مطمئن هستیم که چنانچه ایرانی‌ها مایل باشند با حسن نیت ادامه دهند و به ما اجازه دهند پیشرفت قابل توجهی را که طی ماه‌ها و ماه‌ها دیپلماسی و مذاکرات پرزحمت انجام شده است، ادامه دهیم و پیش ببریم، می‌توانیم به سرعت این مذاکره را به نتیجه برسانیم. اما باید ببینیم که این گفتگوها چگونه پیش می‌رود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پایان و در پاسخ به این سوال که چنانچه این گفتگوها نتیجه‌ای در بر نداشته باشد، آیا می‌توان گفت که مذاکرات به شکست انجامیده است، گفت: ما بازگشت متقابل به پایبندی به برجام را تا زمانی که به نفع امنیت ملی مان باشد دنبال خواهیم کرد. در حال حاضر، این مسئله که یک بار دیگر محدودیت‌های قابل راستی آزمایی و دائمی اعمال شده بر برنامه هسته‌ای ایران را ببینیم، به نفع امنیت ملی ما است. اگر به نقطه‌ای برسیم که مزایای منع اشاعه حاصله از برجام با پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای ایران از سال ۲۰۱۸ از بین رفته باشد، آن‌گاه ارزیابی مجدد خواهیم کرد. ما در حال حاضر در نقطه‌ای هستیم که به طور مساوی برای هر یک از سناریوها یعنی بازگشت متقابل به پایبندی به برجام یا یک جایگزین دیگر آماده می‌شویم و درقبال هر دو مورد مشغول گفتگو با متحدان و شرکای خود هستیم.

پرایس به جزئیات گزینه جایگزین اشاره‌ای نکرد.

پیشتر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که این اتحادیه در تلاش است تا مذاکرات توافق هسته‌ای با ایران را نجات دهد.

در پی اظهارات بورل، منابع خبری گزارش دادند که انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روز سه‌شنبه هفته جاری برای گفتگو درباره مذاکرات هسته‌ای، به تهران سفر خواهد کرد.

کد خبر 5486247 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: ند پرایس وزارت خارجه آمریکا ایران ایالات متحده امریکا واشنگتن برجام نقض برجام خروج آمریکا از برجام بازگشت به برجام احیای برجام مذاکرات برجام تعهدات برجامی ایران انریکه مورا جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا مذاکرات هسته ای توافق هسته ای مذاکرات هسته ای ایران برنامه هسته ای ایران توافق هسته ای ایران مذاکرات هسته ای وین توافق هسته ای با ایران مذاکرات وین اوکراین رژیم صهیونیستی روسیه فلسطین جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین مسکو مسجدالاقصی ایالات متحده امریکا آخرین اخبار اوکراین عراق سوریه واشنگتن کی یف اتحادیه اروپا هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۷۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای صنعتی در اصفهان در خصوص اجلاس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای گفت: اگر چه فشار نظام سلطه در جهت اینکه اجازه ندهد هدف صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران محقق نشود، است. اما با همه این محدودیت‌ها و هزینه‌های تحمیلی استقبال از این اجلاس علمی خوب بوده است و شخصیت‌های با سابقه‌ای علی رغم مانع تراشی‌ها در آن شرکت کرده و مقالات خوبی ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اسلامی: تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران افزایش خواهد یافت

اسلامی با بیان اینکه این مقالات به صورت شفاهی و ویدئو کنفرانسی ارائه شده است، گفت:‌ هدف ما این است که با این مقالات و دستاوردها تراز علم و فناوری ایران را به دنیا نشان دهیم و برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم این فناوری‌ها را به سایر کشورها منتقل کنیم تا حصارها شکسته و یک نظام علمی متفاوتی ایجاد شود و این امر نیازمند لوازمی است و یکی از قدم‌های آن برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای بود و امیدوارم اهداف تعیین شده محقق شود.

مراسم افتتاحیه سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای با حضور محمد اسلامی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، معاون وی، مدیران ارشد صنعت هسته‌ای، متخصصان داخلی و خارجی و ... عصر امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ماه) در اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229645 برچسب‌ها سازمان انرژی اتمی

دیگر خبرها

  • ادامه مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره در میان خوش‌بینی آمریکا
  • کارشناس آمریکایی:‌ غرب باید با روسیه مذاکره کند
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خوشبینی به مذاکرات هسته‌ای بازار طلا را کاهشی کرد؟
  • درس‌های خانم دیپلمات؛ هیچ‌تضمینی وجود ندارد!
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم
  • بلاروس: آماده میزبانی مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه هستیم
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟