Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال محمود زاده از پاسخ وزیر امور خارجه در خصوص دلیل عدم اعلام نظر رسمی در رابطه با سدسازی بی‌رویه دولت ترکیه روی رودخانه های مرزی دجله و ارس به صورت مشروط قانع شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، در نشست علنی امروز امروز (سه‌شنبه 20 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، سوال جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد از حسین امیرعبداللهیان مورد بررسی قرار گرفت، در نهایت پس از توضیحات وزیر مربوطه، محمودزاده به صورت مشروط از توضیحات وی قانع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودزاده گفت: اگر وی قول بدهد که گزارشات دو ماهه و سه ماهه از روند پیگیری این موضوع بسیار مهم به رئیس مجلس و کمیسیون تخصصی کشاورزی بدهد، قانع خواهم شد.

محمود عباس زاده مشکینی در جلسه علنی گزارش سوال جلال محمودزاده نماینده مهاباد از وزیر امور خارجه را به شرح زیر قرائت کرد:

بازگشت به نامه  1519929 مورخ 26/6/1400 گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص سوال ملی جلال محمودزاده از وزیر امور خارجه به شرح زیر ارسال می‌شود.

دلیل عدم اعلام نظر رسمی در رابطه با سدسازی بی‌رویه دولت ترکیه روی رودخانه‌های مرزی دجله و ارس و عدم اعتراض نسبت به آن چیست؟

بر اساس این گزارش نتیجه بررسی این شد که در اجرای ماده 207 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، سوال فوق در جلسه رسمی مورخ 21/1/1401 کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور 20 نفر از اعضا از نمایندگان عضو کمیسیون، نماینده سوال کننده و وزیر امور خارجه مطرح و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سوال کننده از پاسخ‌ها و توضیحات ارائه شده وزیر، کمیسیون قلمرو سوال را ملی تشخیص داده و مستند به بند (3) ماده (207) آیین‌نامه داخلی مجلس، گزارش سوال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال می‌گردد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ترکیه سدسازی وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۷۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند

 

به گزارش تابناک، جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس حدود ۴۰ دقیقه بعد از آغاز به کار، به دلیل غیبت تعدادی از نمایندگان و نرسیدن به حد نصاب جلسه با اعلام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس پایان یافت.

بنابر گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رای گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بررسی بودجه را دنبال کنیم لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

 
 
وی گفت که جلسه بعدی مجلس فردا (سه‌شنبه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود. این در حالیست که از روز گذشته اعلام شده بود که جلسات صحن مجلس تا پایان رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در ۲ نوبت برگزار خواهد شد.

قالیباف همچنین از اعضای هیأت رئیسه مجلس خواستار قرائت اسامی غایبان و متاخران جلسه شد که علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس اسامی آنها را به شرح زیر قرائت کرد:

- عبدالجلال ایری

- امیرحسین بانکی پور

- علی جدی

- حسین حسین‌زاده

- جعفر راستی

- رجب رحمانی

- جلیل رحیمی جهان آبادی

- جلال رشیدی کوچی

- ابراهیم رضایی

- محمدرضا رضایی کوچی

- مجتبی رضاخواه

- یعقوب رضازاده

- منصورعلی زارعی

- علیرضا زندیان

- قاسم ساعدی

- محمد سبزی

- حسن شجاعی

- مهدی شریفیان

- منصور شکرالهی

- مهدی طغیانی

- فرهاد طهماسبی

- روح‌الله عباسپور

- محمود عباس زاده

- بهزاد علیزاده

- ابوالفضل عمویی

- محسن فتحی

- حسین گودرزی

- محمدرضا مبلغی

- حسن محمدیاری

- غلامرضا مرحبا

- اردشیر مطهری

- محمدطلا مظلومی

- فاطمه مقصودی

- سید محمد موحد

- سید کاظم موسوی

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده ۷۱ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، انعقاد رسمی جلسات و اعتبار اخذ رأی منوط به حضور حداقل دو سوم مجموع نمایندگان در صحن است؛ بنابراین از مجموع ۲۸۶ نماینده فعلی (با حساب ۴ نماینده‌ای که در طول این ۴ سال به هر دلیلی از مجلس جدا شدند)، برای رسمیت یافتن جلسه نوبت عصر روز دوشنبه صحن مجلس باید ۱۹۱ نفر در جلسه حاضر می‌شدند.

دیگر خبرها

  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • دستور وزیر ورزش به معاونت قهرمانی در مورد مراسم تدفین مرحوم اسکویی 
  • فرجام نماینده‌ای که «نخست‌وزیر» شد
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • ببینید | پاسخ جالب همسر کاپیتان تیم ملی فوتسال به یک سوال جنجالی
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند