Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@03:10:10 GMT

اگر جزو این افراد هستید، گیاهخواری کنید!

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۷۵۴۳

اگر جزو این افراد هستید، گیاهخواری کنید!

پیروی از یک رژیم غذایی گیاهخواری به مدت حداقل ۱۲ هفته به کاهش وزن و کاهش قند خون افراد کمک می‌کند و بیشتر از یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای، رژیم‌های مختلف مخصوص دیابتی‌ها یا رژیم‌های غذایی کنترل شده مؤثر است.

به گزارش برنا؛ رژیم‌های گیاهی سرشار از میوه‌ها، سبزیجات، آجیل، حبوبات و دانه‌ها هستند و هیچ‌گونه غذای حیوانی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاآنالیز ۱۱ مطالعه منتشر شده تا مارس ۲۰۲۲ که در مجموع نزدیک به ۸۰۰ نفر را شامل می‌شد، نشان داد که پیروی از یک رژیم غذایی گیاهخواری به مدت حداقل ۱۲ هفته به کاهش وزن و کاهش قند خون افراد کمک می‌کند و بیشتر از یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای، رژیم‌های مختلف مخصوص دیابتی‌ها یا رژیم‌های غذایی کنترل شده مؤثر است.

در مقایسه با سایر رژیم‌های غذایی، رژیم‌های گیاهی به طور قابل توجهی وزن (به طور متوسط ۴ کیلوگرم) و شاخص توده بدنی را به میزان ۱.۳۸- کیلوگرم بر مترمربع کاهش داد.

طبق این مطالعه، رژیم‌های غذایی گیاهی همچنین منجر به بهبود جزئی در سطح قند خون، کلسترول کل و کلسترول بد LDL شد، اما تأثیر کمی بر فشار خون یا تری‌گلیسیرید در مقایسه با سایر رژیم‌ها داشت.

این ارزیابی دقیق از بهترین شواهد موجود تا امروز با اطمینان نشان می‌دهد که رعایت رژیم غذایی گیاهخواری برای حداقل ۱۲ هفته ممکن است منجر به کاهش وزن معنی‌دار بالینی و بهبود سطح قند خون شود و بنابراین می‌تواند در مدیریت اضافه وزن استفاده شود.

«آن دیت ترمانسن»، سرپرست تیم تحقیق از مرکز دیابت کپنهاگ دانمارک، گفت: «رژیم‌های گیاهی احتمالاً منجر به کاهش وزن می‌شوند زیرا با کاهش کالری دریافتی به دلیل محتوای کمتر چربی و محتوای بیشتر فیبر رژیمی مرتبط هستند.»

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گیاهخواری یک رژیم غذایی رژیم های غذایی کاهش وزن رژیم ها قند خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۷۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهی مفید برای مشکلات معده

آفتاب‌‌نیوز :

از ریشه شیرین بیان در اکثر فارماکوپه‌ها به عنوان دارو یاد شده است. گلیسریزنیک اسید با توانایی مهار باکتری هلیکوپیلوری در درمان زخم معده، مشکلات مخاطی معده و کاهش اسید معده مؤثر است. شیرین بیان بر سیستم غدد درون ریز بدن نیز تأثیرگذار است و مصرف آن ممکن است مقدار تستوسترون خون را کاهش دهد. همچنین اثبات شده است که لیکوریک یا ریشه خشک شیرین بیان اثرات افزایش ترشح سرتونین و پروستاگلندین در معده را دارد و اثرات ضدتورم معده را از این طریق اعمال مینماید.

نتایج پژوهش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که فلاوونوئید‌های موجود در این گیاه باعث نابودی هلیکوباکتری پیلوری می‌شود. باید بدانید که این باکتری عامل زخم معده است. می‌توان از شیرین بیان برای درمان آفت‌ها و زخم‌های دهانی نیز بهره برد.

از این گیاه در ترکیب شربت‌های ضد سرفه استفاده می‌شود. این گیاه برای دستگاه گوارش و همچنین تقویت دستگاه ایمنی بدن موثر عمل می‌کند؛ چون حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی متعدد مورد نیاز بدن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ترکیب والنسیا مقابل بارسلونا، جوان‌ترین ترکیب یک تیم در لالیگا طی حداقل 20 سال اخیر
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • سه منبع گیاهی و فوق‌العاده امگا۳
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید
  • قیمت نفت از نردبان عوامل مثبت بالا رفت
  • قند‌های پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آن‌ها را حذف کنید
  • قندهای پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آنها را حذف کنید