Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@13:43:40 GMT

ساز و کار جدید پرداخت یارانه‌

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۷۵۶۷

ساز و کار جدید پرداخت یارانه‌

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _دوشنبه،بیستم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود؛ بنابراین خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «همه به دولت برای انجام کارهای اقتصادی مهم کمک کنند» نوشت: رهبر انقلاب هدف از دیدار با کارگران را قدرشناسی و تشکر از آنان و تأکید بر ارزش نفسِ کار برشمردند و با اشاره به نگاه اسلام به «کارگر» و موضوع «کار» گفتند: برخلاف نگاه استثماریِ نظام سرمایه‌داری و نگاه شعاریِ نظامِ فروپاشیده کمونیستی، نگاه اسلام به کارگر، قدرشناسانه و ارزش‌مدارانه است و بر همین اساس است که پیامبر اسلام (ص) بر دستان کارگر بوسه می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در جامعه درباره «ارزش کار»، مسئولان مربوط را به اهمیت دادن به موضوع بسیار حیاتی مهارت‌افزایی در کارگران توصیه کردند.

رهبر انقلاب با اشاره به انگیزه‌های ملی و درخشان کارگران در عرصه‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی، گفتند: نمونه بارز عرصه نظامی، تقدیم ۱۴ هزار شهید کارگر در دوران دفاع مقدس است و اگر بار دیگر نیز مسأله نظامی پیش بیاید، جامعه کارگری قطعاً جزو صفوف مقدم خواهد بود.

ایشان درخصوص انگیزه‌های ملی کارگران در عرصه اقتصادی افزودند: یکی از سیاست‌های اصلی استکبار از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از کار انداختن تولید کشور بود که در سال‌های اخیر و تشدید تحریم‌ها، این هدف کاملاً روشن شده است اما کارگران با ایستادگی خود مانع از تحقق این هدف شدند و در این عرصه ستون اصلی خیمه تولید بودند.

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «یارانه مستقیم ۴۰۰ و ۳۰۰ هزارتومانی هر ایرانی‌» نوشت: رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی به تشریح جزئیات طرحی که قرار است در آن ارز ترجیحی به تدریج حذف و به جای آن یارانه مستقیم به مردم داده شود، پرداخت.

رئیس‌جمهور در ابتدا یادآور شد: «از ابتدای دولت ما ۸ میلیارد دلار برای اختصاص به‌عنوان ارز ترجیحی در نظر گرفته شده بود. ما در ابتدا به مجلس لایحه‌ای در همین‌باره دادیم که فوریت آن رأی نیاورد. فکر کردیم چه‌کنیم که هم اجماع بین قوا داشته باشیم، و هم اقناع مردم و هم ایجاد زیرساخت‌های لازم را همراه هم داشته باشیم. برخی به ما می‌گویند چرا در سال اول؟! و چرا تعجیل می‌کنید؟ ولی ما شتابزده عمل نمی‌کنیم و بحث کاملاً کارشناسی و با پیش‌زمینه رسانه‌ای و کارشناسی است. البته همان‌طور که می‌گویند کار سختی است، ولی شأن ما خدمتگزاری است و از تصمیم سخت فرار نمی‌کنیم و به ساحت‌های مختلف موضوع توجه می‌کنیم. الحمدلله دستگاه‌های مختلف معتقدند که باید این اصلاح انجام شود، هرچند در ابعاد و شکل اجرای آن اختلاف هست.»

رئیسی گفت: «کسی که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات دریافت می‌کرد، حالا باید با ارز آزاد تهیه کند که همه این‌ها و چگونگی‌اش در قانون پیش‌بینی شده است. ما مردم را در جریان می‌گذاریم و اعلام می‌کنیم که اقدام ما قرار است حالت واکنش و انفعال نداشته باشد و قرار است فعالانه و با اراده خود کار را پیش ببریم.‌

روزنامه خراسان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «ساز وکار جدید پرداخت یارانه‌» نوشت: رئیس جمهور در پنجمین گفت و گوی تلویزیونی با مردم، یکی از دغدغه‌های جدی پیش روی دولت سیزدهم را موضوع تخصیص ناعادلانه یارانه کالاهای اساسی از طریق توزیع ارز ترجیحی معرفی کرد و گفت: از همان نخستین روزهای آغاز فعالیت دولت، تقریباً همه اقتصاددانان و صاحب‌نظران به ما هشدار می‌دادند که باید برای این موضوع به عنوان یکی از مشکلات جدی کشور چاره‌اندیشی کنیم. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سید ابراهیم رئیسی در این گفت وگو افزود: ارز ترجیحی تا به الان به وارد کننده داده می‌شد اما از این به بعد به مصرف کننده داده می‌شود.

بنا نیست ارز ترجیحی حذف شود بلکه قرار است توزیع آن مردمی و عادلانه شود. بنا به مصرف سرانه افراد، برای ۳ دهک اول ۴۰۰ هزار تومان برای هر نفر و دهک‌های ۴ به بعد هم ۳۰۰ هزار تومان دریافت کنند. به هیچ عنوان قیمت نان، دارو و بنزین افزایش پیدا نخواهد کرد. این کمک معیشتی یک تا دو ماه به صورت نقدی خواهد بود تا کالا برگ‌های الکترونیک آماده شود و بعد از آن به صورت کالا برگ الکترونیک خواهد بود. در ارتباط با نان و دارو همه مردم بهره مند خواهند شد.

به زودی کمک معیشتی پرداخت خواهد شد و بعد از آزاد سازی اتفاق خواهد افتاد. اگر اعتراضی به دهک بندی باشد، مردم در سامانه‌ها اعلام کنند. یارانه نان به یارانه جدید اضافه خواهدشد رئیسی تاکید کرد: کمک معیشتی نان یا همان یارانه نان در این مبلغ دیده نشده و بعداً به این اعداد ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان اضافه خواهد شد.

کد خبر 574057

منبع: ایمنا

کلیدواژه: روزنامه روزنامه خراسان روزنامه کیهان روزنامه های امروز روزنامه ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ارز ترجیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۷۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخطار محسن رضایی به تک‌روی و سهم‌خواهی برخی جریانات / سعید محمد به گله‌مندی پرداخت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن رضایی در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدارهای جداگانه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا و دبیران جریانات سیاسی دیگر بر وحدت گروه‌های انقلابی تاکید کرد.

براساس گزارش ایسنا، وی در دیدار با نادی، جراره و شورای مرکزی شریان، رائفی پور و سعید محمد و شورای مرکزی صبح ایران و احمد نادری و شورای مرکزی جماران گفت: باید از رویش‌های انقلاب استقبال و از هرنوع تفرقه جلوگیری کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جبهه انقلاب، افزود: همبستگی و برادری از ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی است که امروز بیش از هر زمانی باید مورد توجه باشد و اکنون ملت و نظام، نیازمند صف فشرده نیروهای انقلاب و کارآمدی جبهه انقلاب است و راه آن قاعده‌محوری به جای شخص‌محوری است.

وی با یادآوری شرایط حساس کشور پس از طوفان الاقصی و عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: موقعیت ایران در غرب آسیا بیش از گذشته تعیین‌کننده شده است، بنابراین فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی درمقابل کشور قرار گرفته است. در چنین شرایطی وحدت نیروهای انقلاب و تلاش همگانی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور رمز عبور از تهدیدات و بهره‌برداری از فرصت‌هاست. هر نوع تک‌روی و سهم‌خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد. امروز بشدت نیازمند عقلانیت جمعی اشخاص و جریانات سیاسی کشور هستیم.

رضایی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات مجلس‌ باوجود شرایط سخت اقتصادی با حضور مردم انجام شد که نشان دادند تنها راه اصلاح کشور انتخابات و مردم‌سالاری است. حضور سلیقه‌های مختلف سیاسی، مشارکت مردم را جدی‌تر و بیشتر می‌کند.

وی گفت: رقابت باید برادرانه و به دور از منازعه باشد. انتقادات باید منصفانه و همراه با ضوابط اخلاقی صورت گیرد و فضا برای رویش‌های جدید مهیا باشد. تحمل سلیقه‌های سیاسی علامت بلوغ عقلانیت گروه‌های سیاسی است.

در این نشست‌های جداگانه نادی و جراره از شریان، احمد نادری از جماران، رائفی‌پور و سعید محمد از صبح ایران، با تشریح روند شکل‌گیری جریان‌ها و تشکل‌های خود، به بررسی اجمالی دور اول انتخابات و برخی گله‌مندی‌ها پرداختند و آمادگی خود برای گفت‌وگو با سایر گروه‌های جبهه انقلاب را اعلام کردند.

محسن رضایی نیز در جلسه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا، بر وحدت همه گروه‌های جبهه انقلاب ازجمله شانا، پایداری، شریان، جماران، صبح ایران و تحول‌خواهان وسایر گروه‌ها تأکید کرد و اعضای شانا هم نظراتشان را بیان کردند.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902722

دیگر خبرها

  • اخطار محسن رضایی به تک‌روی و سهم‌خواهی برخی جریانات / سعید محمد به گله‌مندی پرداخت
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • مردم ۷۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی را از جیب پرداخت می‌کنند
  • سهم شهرستان دیر از عوارض آلایندگی کامل پرداخت شود
  • در بازار هیجانی ارز خریدار ندارد
  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • بررسی پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • ۲ قاچاقچی سوخت یارانه‌ای در زنجان جریمه شدند
  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • تعیین فرصت ۶ ماهه برای پرداخت حق سهم شهرداری از اراضی الحاقی