Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@13:04:42 GMT

داغ ترین منطقه کرونایی تهران/ مشکلات سکونتگاه های غیر رسمی

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۷۵۷۹

داغ ترین منطقه کرونایی تهران/ مشکلات سکونتگاه های غیر رسمی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زالی، در شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: خوشبختانه امروز شدت کرونا به صورت قابل توجهی کاهش داشته اما نباید آن را پایان کرونا دانست.

وی ادامه داد: اصولاً بحران‌هایی که در تهران رخ می‌دهد به دلیلی خصوصیت‌های ویژه تهران و تراکم در این شهر است در منطقه ۴ تهران بیش از یک میلیون نفر ساکن هستند و این منطقه داغ‌ترین نقطه تهران از لحاظ ابتلای به کرونا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زالی با بیان اینکه تهران یکی از شناورترین جمعیت‌ها را در طول روز دارد گفت‌: طبیعتاً مشکلات و بیماری این افراد نیز به تهران ارتباط دارد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به حاشیه نشینی در تهران، افزود: معمولاً در حاشیه شهرها بسیار کم است و این چالشی جدی را ایجاد کرده و متأسفانه طی سال‌های اخیر با حاشیه نشینی روبه رو بوده ایم.

وی درباره سکونتگاه‌های غیر رسمی گفت: این مناطق نیز با مشکلات بهداشتی و درمانی مواجه هستند و در این سکونتگاه رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضعف دارد.

زالی تصریح کرد: متأسفانه طی سال‌های اخیر زیرساخت‌های بهداشتی ما رشد مناسبی نداشته است به طوری که در حوزه بهداشت بالغ بر ۸۲ درصد پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت ما غیر ملکی است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: در تهران ۲۵ دستگاه رسمی در بحث کرونا مداخله داشتند اما خوشبختانه در تهران شاهد همگرایی بین سازمانی بودیم و تجربه مدیریتی نوین و خردمندانه‌ای را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: در طول کرونا ۱۱۸ بیمارستان در تهران درگیر کرونا بودند و ۶۷ درصد خدمات در بیمارستان‌های دانشگاهی بود همچنین در این میان نکات درخشانی را شاهد بودیم برای مثال غیور مندان ارتش در کمتر از ۲۴ ساعت بیمارستان مجهز صحرایی را تأسیس کردند.

زالی گفت: ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از آغاز کرونا با تشخیص این بیماری به بیمارستان‌های تهران مراجعه کردند تعداد بیمارانی که در بیمارستان‌های تهران بستری شدند ۵۷۲ هزار بیمار بود و صحنه‌ای را مشاهده نکردیم که فردی به دلیل فقر یا کهولت سن پشت درهای بیمارستان بماند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، افزود: پایین‌ترین میزان مرگ و میر در سطح استانی متعلق به تهران بود و تا ا مروز ۲۶ میلیون دوز واکسن تزریق شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه یک پزشک مدیریت شهری را بر عهده دارد خواهش می‌کنم تا کمک کند و بتوانیم مشکلات درمانی تهران را برطرف کنیم و خوشبختانه افراد در گرمخانه‌ها و حتی آنهایی که کارت هویتی هم نداشتند، واکسینه شدند.

کد خبر 5486252 مهشید جعفری معظم

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران علیرضا زالی ستاد ملی مقابله با کرونا شهرداری تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران علیرضا زاکانی شورای شهر تهران آلودگی هوا حج تمتع یوسف نوری مواد مخدر کمیته امداد امام خمینی آموزش و پرورش شهر تهران شهردار تهران وزارت آموزش و پرورش پرویز سروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۷۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات عشایر ضروری است

ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: رفع مشکلات قشر عشایر ضروری است.

مسلم مرادی امروز، یازدهم اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای عشایری که در منطقه عشایری کولیدر بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: سعی بر این است تا بخشی از مشکلات عشایر زحمت‌کش را که بخش عمده تولید را بر عهده دارند، حل شوند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر مستقر در منطقه عشایری کولیدر مشکلاتی در حوزه آب، راه و مخابرات دارند که در جلسه امروز مطرح شد تا پیگیری‌های لازم برای حل بخشی از آنها صورت گیرد.

فرماندار بروجرد اضافه کرد: معرفی جاذبه های گردشگری و توسعه صنایع دستی در جامعه عشایری در جلسه امروز با حضور مدیران کل امور عشایر لرستان و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح شد و تسهیلاتی در این زمینه در نظر گرفته شده است که به عشایر داوطلب فعال در این حوزه پرداخت خواهد شد.

مرادی بیان کرد: تیم‌های پزشکی، پیراپزشکی و دامپزشکی در این منطقه عشایری همزمان با جلسه شورای عشایری حضور دارند تا خدمات مورد نیاز عشایر ارائه دهند.

وی تصریح کرد: عشایر قشری تولیدکننده هستند که رفع مشکلات آن‌ها ضروری است و تداوم فروش دام در بین عشایر، به‌مرور منجر به بیکار شدن و مهاجرت آن‌ها به حاشیه شهرها می‌شود.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی در عرصه منابع طبیعی در مناطق عشایر وجود دارد که باید در حفظ و بهره‌گیری مناسب از آن بیش از گذشته کوشا باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • قول شهردار به خطیر: کمپ حجازی مجهز می‌شود
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • اتصال فاضلاب منزل به قنات جرم است
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده